«Віночок»
Мета: поглиблювати та закріплювати знання дітей про українське національне вбрання, про дівочий віночок, як оберіг, про особливості його виготовлення, про значення квітів та стрічок у ньому; збагачувати емоційну сферу почуттям радості та задоволення від власноруч створеної краси; розвивати зв’язне мовлення, увагу та старанність, дружні взаємини.
Попередня робота: вивчення віршів про Україну, розгляд тематичних папок «Український віночок», «Народні символи», «Український одяг»; розглядання державних символів України; ілюстрацій з зображенням людей в українському вбранні. Спільне виготовлення панно «Ми любимо Україну».
Хід заняття:
Вихователь: Діти, давайте привітаємося!
Вихователь: Діти, скажіть, будь-ласка, в якій країні ми живемо!
Вихователь: Молодці, а як називають дівчаток? (Українки)
Вихователь: А хлопчиків? (Українці)
Вихователь: Які ми вивчили вірші про нашу чудову країну?
(Діти розповідають вірші)
Україна моя мила,
Ти моя рідненька.
Я тебе так щиро люблю,
Хоч я ще маленька.
Хоч малий я, невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я тебе кохаю.
Красивий, щирий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе що зветься Україна.
Вихователь: Подивіться, хто до нас прийшов ?
(на столі стоїть 2 ляльки)
Вихователь: Привітаємося і познайомимося з ними. Добрий день, любі гості! Ми вам дуже раді! А як вас звуть ?
(вихователь говорить від імені ляльок – Катруся і Іванко)
Вихователь: Мабуть, вони дружать між собою. А давайте пограємо з нашою чарівною квіточкою і познайомимось.
(Діти стають в коло і грають у гру «Я дуже радий, що Таня в групі є»)
Вихователь: Ось і познайомилися. Ляльки до нас прийшли в національному одязі. Із чого він складається ?
Давайте пограємо в гру «Я покажу, а ти назви».
Розвивальна вправа «Я покажу, а ти назви» (вихователь уточнює колір)
Вихователь: Діти, давайте кожен одягне свою ляльку в національний одяг.
Дидактична гра «Одягни ляльку».
(Діти за столами одягають одяг на паперову ляльку)
Вихователь: Молодці, які гарні у вас україночки. А що не одягла Катруся на голівоньку? (Віночок)
Вихователь: Вірно. А з чого сплетений український віночок ? (Із квітів)
Вихователь: А ми знаємо, що квіти ростуть на галявині.
Вихователь: Катруся просить віночки для своїх подружок - ляльок. Давайте зробимо лялькам подаруночки. Сідаємо за столи і приступаємо до роботи.
(Аплікація «Віночок»)
Вихователь: Ой, які гарні та чудові віночки у нас вийшли. Давайте ще віночок зробимо! Встанемо в коло.
Зробили ми віночок
Із квітів та стрічок.
Підемо танцювати
Веселий гопачок.
Поплескаємо в долоні,
Потупаємо гучніше,
Поставимо руки в боки,
Танцюймо веселіш.
Вихователь: Подивіться, ми потрапили на чудову галявину. Які квіти ми тут бачимо ? (ромашку, мак, соняшник, волошку)
Вихователь: А давайте ми сплетемо ще віночок нашій Катрусі.
(Запропонувати дітям принести квіти і вихователь вплітає квіти)
Вихователь:Діти, а що означає кожна квітка?
Соняшник – вірність,
Ромашка – доброта,
Волошка – людяність,
Мак – краса і молодість.
Вихователь: Молодці, а ще віночок має стрічки – символи. Розкажіть, будь-ласка, що означає кожна стрічка?
Діти: Коричнева – символ землі,
Жовта – символ сонця,
Зелена – символ молодості,
Синя – символ неба, води,
Оранжева – символ хліба,
Червона – символ любові,
Малинова – символ щирості,
Фіолетова – символ мудрості.
Вихователь: Гляньте, який гарний вийшов віночок. Давайте ми з ним пограємо.
Гра «Віночок»
Ти котись, котись віночок
Через поле в наш садочок
Не дрімай, не зівай
Танок швидко починай.
Вихователь: Подаруємо і цей віночок нашій Катрусі!