ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Дефекти виробу та їх усунення. ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення. Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення. Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.
План-конспект теоретичного заняття
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Дефекти виробу та їх усунення.
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення.
Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення.
Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.
Теоретичні відомості: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення.
Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення.
Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.
МЕТА ЗАНЯТТЯ:
1. Навчальна
―сприяти формуванню і розвитку знань про дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення, про дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення, про дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення;
2. Виховна
― виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність;
3. Розвивальна
― сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів: вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати і систематизувати, визначати і пояснювати поняття;
4. Профорієнтаційна
― розширяти світогляд учнів про професію закрійника.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ
- підручник (навчальний посібник): Мельнікова Л.В. Обробка тканин: навч. Посібник для учнів 10-11кл. серед.загальноосвіт.шк./ Л.В. Мельнікова,М.Є.Короткова, Н.П.Земганно – К.: Освіта, 1993. – 191 с.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ: розповідь, бесіда, пояснення, опитування, демонстрація.
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: фронтальна, індивідуальна, групова.
СЛОВНИКОВА РОБОТА: дефект.
ЧАС: 2 години.
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ……..1 хв.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ……5 хв.
Гра « Знайди помилку»:
1 . Для перенесення коструктивних ліній використовують виметувальну строчку прямих стібків.
2. Для тимчасового з'єднання однакових за розміром деталей використовують приметувальну строчку.
3. При зметуванні деталей одна з яких припосаджується зметуваня виконують зі сторони більшої деталі.
4. При зшиванні бічних зрізів деталі складають виворотніми сторонами в середину.
5 . Виточки, що йдуть від зрізів розмічають двома лініями.
6. Виточку зметують починаючи від зрізу, а зшивають навпаки.
7. Зрізи деталей виробу обметують на машині 1022 кл.ОЗЛМ.
8. Низ виробу приметують а потім пришивають.
9. Для з'єднання бічних зрізів полотнищ спідниці використовують подвійний шов.
10. Після зшивання виточки слабину, що утворилася в кінці виточки припрасовують.
11. Для обробки низу виробу використовують накладні шви.
12. Виріб в готовому вигляді спрасовують.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів …….2 хв.
Розповідь вчителя
Незавжди виріб що ви шиєте гарно сідає по фігурі, буває і таке, що виникають дефекти.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….74 хв.
Розповідь вчителя + під запис
Під час першого примірювання можна виявити істотні дефекти посадки виробу на фігурі, які можуть виникнути з найрізноманітніших причин.
Способи усунення дефектів у сукні.
Дефект і причина виникнення |
Графічне зображення |
Спосіб усунення |
Графічне зображення |
1 |
2 |
3 |
4 |
Зміщення плечового шва до спинки або переду. Неправильно знято мірку Вп |
|
Випускають лишки тканини по плечовому зрізу з боку спинки і відповідно забирають у шов частину тканини з боку пілочки або навпаки |
|
Виріб вузький або широкий по лінії грудей. Неправильно знято мірку Сг або допущено помилку при побудові креслення |
|
Випускають або забирають тканину за рахунок прибавки по лінії грудей
|
|
Заломи біля пройми спинки і пілочки. Неправильно знято мірку Дтс |
|
Забирають лишки тканини у плечовий шов з боку пройми
|
|
(продовження)
1 |
2 |
3 |
4 |
Косі заломи на боках спинки. Спинка викроєна вужчою або довшою, ніж потрібно |
|
Тканину в бокових швах випустити або прибрати по лінії талії
|
|
Косі заломи на боках пілочки. Пілочка вузька або занадто довга. Неправильно зметано виточку від талії
|
|
Випускають лишки тканини по пілочці з бокових швів або забирають лишки тканини по низу пілочки у шов на талії |
|
У виробах із застібкою поли розходяться або заходять одна на одну більше, ніж слід. Висота пілочки занадто збільшена або вкорочена |
|
Піднімають пілочку в плечовому зрізі біля горловини і випускають біля пройми. Випускають пілочку в плечовому зрізі біля горловини і піднімають біля пройми |
|
Самостійна робота учнів із засвоєння нових знань:
Учні самостійно опрацьовують матеріал у підручнику (Мельнікова Л.В. Обробка тканин: навч. Посібник для учнів 10-11 кл. серед.загальноосвіт.шк./ Л.В. Мельнікова, М.Є.Короткова, Н.П.Земганно – К.: Освіта, 1993.)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….5 хв.
Гра «Мікрофон»
Учні задають питання по вивченій темі одне одному, і відповідають у уявний «мікрофон».
VІ. Підведення вчителем підсумків ЗАНЯТТЯ…….з хв.