Конспект заняття на тему: "Дефекти виробу та їх усунення"

Про матеріал

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Дефекти виробу та їх усунення. ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення. Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення. Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.

Перегляд файлу

План-конспект теоретичного заняття

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Дефекти виробу та їх усунення.

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення.

Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення.

Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.

Теоретичні відомості: Дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення.

Дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення.

Дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення.

 

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна

―сприяти формуванню і розвитку знань про дефекти конструкції одягу в статиці і методи їх усунення, про дефекти конференції одягу в динаміці і методи їх усунення, про дефекти зовнішнього вигляду, методи їх усунення;

2. Виховна

― виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність;

3. Розвивальна

― сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів: вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, узагальнювати і систематизувати, визначати і пояснювати поняття;

4. Профорієнтаційна

― розширяти світогляд учнів про професію закрійника.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ

- підручник (навчальний посібник): Мельнікова Л.В. Обробка тканин: навч. Посібник для учнів 10-11кл. серед.загальноосвіт.шк./ Л.В. Мельнікова,М.Є.Короткова, Н.П.Земганно – К.: Освіта, 1993. – 191 с.

  • робочий зошит;

МЕТОДИ НАВЧАННЯ: розповідь, бесіда, пояснення, опитування, демонстрація.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ: фронтальна, індивідуальна, групова.

СЛОВНИКОВА РОБОТА: дефект.

ЧАС: 2 години.

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ……..1 хв.

  1. введення учнів в кабінет до дзвоника, у спецодязі, привітання;
  2. перевірка присутності учнів за журналом; заповнення вчителем класного журналу;
  3. перевірка підготовленості учнів до заняття;
  4. призначення чергових за графіком;
  5. ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ……5 хв.

Гра « Знайди помилку»:

1 . Для перенесення коструктивних ліній використовують виметувальну строчку прямих стібків.

2. Для тимчасового з'єднання однакових за розміром деталей використовують приметувальну строчку.

3. При зметуванні деталей одна з яких припосаджується зметуваня виконують зі сторони більшої деталі.

4. При зшиванні бічних зрізів деталі складають виворотніми сторонами в середину.

5 . Виточки, що йдуть від зрізів розмічають двома лініями.

6. Виточку зметують починаючи від зрізу, а зшивають навпаки.

7. Зрізи деталей виробу обметують на машині 1022 кл.ОЗЛМ.

8. Низ виробу приметують а потім пришивають.

9. Для з'єднання бічних зрізів полотнищ спідниці використовують подвійний шов.

10. Після зшивання виточки слабину, що утворилася в кінці виточки припрасовують.

11. Для обробки низу виробу використовують накладні шви.

12. Виріб в готовому вигляді спрасовують.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів …….2 хв.

  1.                коротке мотиваційне обґрунтування теми і завдань заняття

Розповідь вчителя 

Незавжди виріб що ви шиєте гарно сідає по фігурі, буває і таке, що виникають дефекти.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….74 хв.

  1.                            повідомлення нової теми та її запис на дошці, конкретизація завдань заняття;
  2.                            техніко-технологічні, економічні та інші відомості у вигляді стислого конспекту.

Розповідь вчителя + під запис

Під час першого примірювання можна виявити істотні дефекти посадки виробу на фігурі, які можуть виникнути з найрізноманітніших причин.

Способи усунення дефектів у сукні.

Дефект і причина виникнення

Графічне зображення

Спосіб усунення

Графічне зображення

1

2

3

4

Зміщення плечового шва до спинки або переду.

Неправильно знято мір­ку Вп

b 

Випускають лишки тканини по плечо­вому зрізу з боку спинки і відповідно забирають у шов частину тканини з боку пілочки або навпаки

 

Виріб вузький або широкий по лінії грудей.    Неправильно знято мірку Сг або допущено помилку при побудові креслення

b 

Випускають або забирають тканину за

рахунок прибавки по лінії грудей

 

 

Заломи біля пройми  спинки і пілочки.

Неправильно знято мірку Дтс

 

Забирають лишки тканини у

плечовий шов з боку пройми

 

 

 

 (продовження)

1

2

3

4

     Косі заломи на

боках спинки.

Спин­ка викроєна вужчою або довшою, ніж потрібно

 

   Тканину   в  бокових   швах  випустити або прибрати по лінії талії

 

 

   Косі заломи на боках пілочки. Пілочка вузька або

занадто довга.

Не­правильно зметано виточку від талії

 

 

    Випускають лишки тканини  по пілочці з бокових швів або

забирають лишки

тканини по низу пілочки у шов на талії

 

 У виробах із застібкою поли розхо­дяться або

заходять одна на одну більше, ніж слід.

    Висота пілочки

занадто збільшена

або вкорочена

 

    Піднімають пілочку в плечовому зрізі біля горловини і випускають біля пройми.

    Випускають

пілочку в плечо­вому зрізі біля горловини і

піднімають біля пройми

 

Самостійна робота учнів із засвоєння нових знань:

Учні самостійно опрацьовують матеріал у підручнику (Мельнікова Л.В. Обробка тканин: навч. Посібник для учнів 10-11 кл. серед.загальноосвіт.шк./ Л.В. Мельнікова, М.Є.Короткова, Н.П.Земганно – К.: Освіта, 1993.)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ….5 хв.

Гра «Мікрофон»

Учні задають питання по вивченій темі одне одному, і відповідають у уявний «мікрофон».

VІ. Підведення вчителем підсумків ЗАНЯТТЯ…….з хв.

  1.                            повідомлення вчителя про досягнення цілей заняття;
  2.                            об’єктивна оцінка та аналіз відповідей учнів на занятті; виставлення оцінок у класний журнал та у щоденники учнів;
  3.                            завдання додому: підготуйте усне повідомлення про способи усунення дефектів;
  4.                            повідомлення теми наступного заняття: Обробка виробу після І примірки.

 

 

doc
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку