Урок "Портфоліо в професійній діяльності людини."

Про матеріал

Тема уроку: Портфоліо в професійній діяльності людини.

Мета уроку: засвоєння знань учнів про технологію створення портфоліо. Формування вмінь розробляти і компонувати портфоліо за визначеною схемою, здійснювати підбір інформаційних матеріалів для портфоліо. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.

Перегляд файлу

Учитель________________________         Методист ______________________

Підпис_________________________         Підпис_________________________

Оцінка_________________________         Оцінка_________________________

Клас___________________________         Дата___________________________

 

План – конспект уроку

з технології

 

Тема уроку: Портфоліо в професійній діяльності людини.

Мета уроку: засвоєння знань учнів про технологію створення портфоліо. Формування вмінь розробляти і компонувати портфоліо за визначеною схемою, здійснювати підбір інформаційних матеріалів для портфоліо. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.

Обладнання: підручники, зошит, додаткова інформація.

Тип уроку: комбінований.

Орієнтований план проведення уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

VI. Практична робота учнів (16 хв.)

VII. Підведення підсумків роботи (3 хв.)

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

  • Перевірка присутніх;
  • Перевірка спец. одягу;
  • Призначення чергових.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Учитель проводить усне опитування учнів:

  1. Які функції має професійна діяльність людини?
  2. Які чинники впливають на вибір професії?

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

«Наявність портфоліо на сьогоднішній час є обов’язковим!»- така вимога найчастіше зустрічається в оголошеннях на вакансії журналістів, копірайтерів, художників, дизайнерів, моделей, акторів.

IV.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:

- засвоїти сутність поняття «портфоліо» та його види;

- навчитися розробляти та компонувати портфоліо.

V. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення:

  1. Класифікація портфоліо.
  2. Технологія формування портфоліо.
  1. Класифікація портфоліо.

Портфоліо в перекладі з англійського означає портфель, папка для важливих справ або документів і складається з матеріалів, що демонструють досягнення, а в перекладі з італійської мови – рекламний проспект.

Правильно складене портфоліо в більшій мірі потрібне людям творчих професій. Однак не варто надіятись, що портфоліо потрібне виключно представникам креативних професій. Грамотно складене портфоліо – додатковий плюс при будь якому починанні, чи то вступі у вуз, чи то при пошуку роботи.

В сучасному світі розглядають три моделі портфоліо: «портфоліо документів», «портфоліо робіт», «портфоліо відгуків».

Портфоліо документів – папка сертифікатів, грамоти, свідоцтва, що підтверджують навчальний результат.

Портфоліо робіт – колекція різних творчих, проектних, дослідних робіт, а також участь у наукових конференціях, конкурсах, спортивних і художніх досягнень.

Портфоліо відгуків – резюме, планування майбутніх навчальних етапів, а також відгуки, представлені учителями, батьками, можливо однокласниками, працівниками системи додаткової освіти.

Найбільш широко використовується комплексне портфоліо, що включає в себе всі представлені раніше моделі папки досягнень. Окремо варто виділити електронне портфоліо це таке ж портфоліо, лише створене в цифровому вигляді (Додаток 1). Електронне портфоліо можна записувати та копіювати, пересилати електронною поштою або розмістити на власному сайті в мережі Інтернет.

  1. Технологія формування портфоліо.

Складаючи своє портфоліо, першим питанням на яке потрібно дати відповідь є: «Для чого воно мені потрібне?». Даючи відповідь на поставлене запитання, формулюєте мету та завдання.

Основа портфоліо - грамотна презентація себе як спеціаліста. Через зміст свого портфоліо ви маєте продемонструвати:

  • Ступінь свого розвитку (інтелектуального, творчого, комунікативного);
  • Володіння різними способами дій по створенню освітнього продукту;
  • Рівень та зростання освітнього результату з обраного портфоліо;
  • Уміння планувати та аналізувати свою діяльність, визначати мету та досягати її, об’єктивно оцінювати свої досягнення.

Наступне питання на яке ви шукатимете відповідь: «Як представити себе (свої здібності,…) так щоб паперовий чи електронний варіант доніс до читача суть роботи (проекту)?».

Ось кілька порад, які допоможуть в роботі над складанням портфоліо:

  • Оформлення – зміст роботи безперечно важливий але форма представлення теж справляє враження. Оцінюючи зовнішній вигляд варто звернути увагу на рівень продуманості (дизайн оформлення, всі представлені матеріали мають бути підписані, систематизовані) та оригінальність/ функціональність (прагніть вразити, здивувати).
  • Логічне викладення матеріалів.
  • Обсяг – показник вимогливості автора до якості того, що він робить (тут можливі крайнощі: все зроблене варте уваги або одна робота продемонструє все, що вміє автор). Ретельно добирайте роботи, вони мають показати вас різнопланово.
  • Рівень деталізації ідей – ідея, реалізація – те, що вважаєте головним в виконаній роботі.
  • Презентація портфоліо.

Найдоречнішим в професійному плані буде комплексне портфоліо, яке представить кращі здобутки. Як ми вже говорили в структуру комплексного портфоліо входить:

  • Портфоліо документів (грамоти, подяки, медалі). Метою цієї папки є надати інформацію про автора, дати уявлення про результати діяльності автора портфоліо;
  • Портфоліо робіт – матеріали, що відображають основні напрямки та види діяльності (портфоліо робіт, які виконали протягом останніх двох років на уроках технології, опис основних напрямків творчої діяльності);
  • Портфоліо відгуків – характеристика учителя, відгуки про роботу в колективі (учні), рефлексія.

 

 

 

VI. Практична робота.

Створення власного портфоліо.

6.1. Вступний інструктаж.

Завдання: Створити власне портфоліо результатів навчальної діяльності.

Створити портфоліо за наступною схемою (Додаток 2).

6.2. Поточний інструктаж.

- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;

- допомагати учням у разі потреби;

- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;

- відзначити правильність навчальних дій учнів.

6.3. Заключний інструктаж.

- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.

VII. Підсумок уроку.

7.1. Рефлексія.

Підведення підсумків уроку доцільніше провести за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон», що надасть можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

1. Що нового ви дізнались на уроці?

2. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті? Де, і за яких умов це може бути?

7.2. Заключна частина:

  • Виставлення оцінок за роботу на уроці;
  • Виконати завдання практичної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біжовець Ігор
    Все дуже добре. Ще б додатки завантажили.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
3277
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку