Тема уроку: Портфоліо в професійній діяльності людини.
Мета уроку: засвоєння знань учнів про технологію створення портфоліо. Формування вмінь розробляти і компонувати портфоліо за визначеною схемою, здійснювати підбір інформаційних матеріалів для портфоліо. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.
Учитель________________________ Методист ______________________
Підпис_________________________ Підпис_________________________
Оцінка_________________________ Оцінка_________________________
Клас___________________________ Дата___________________________
План – конспект уроку
з технології
Тема уроку: Портфоліо в професійній діяльності людини.
Мета уроку: засвоєння знань учнів про технологію створення портфоліо. Формування вмінь розробляти і компонувати портфоліо за визначеною схемою, здійснювати підбір інформаційних матеріалів для портфоліо. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.
Обладнання: підручники, зошит, додаткова інформація.
Тип уроку: комбінований.
Орієнтований план проведення уроку
І. Організаційна частина (2 хв.)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу й набутих знань і умінь (5 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
IV. Оголошення теми й мети уроку (2 хв.)
V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
VI. Практична робота учнів (16 хв.)
VII. Підведення підсумків роботи (3 хв.)
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Учитель проводить усне опитування учнів:
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
«Наявність портфоліо на сьогоднішній час є обов’язковим!»- така вимога найчастіше зустрічається в оголошеннях на вакансії журналістів, копірайтерів, художників, дизайнерів, моделей, акторів.
IV.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає такі завдання уроку:
- засвоїти сутність поняття «портфоліо» та його види;
- навчитися розробляти та компонувати портфоліо.
V. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення:
Портфоліо в перекладі з англійського означає портфель, папка для важливих справ або документів і складається з матеріалів, що демонструють досягнення, а в перекладі з італійської мови – рекламний проспект.
Правильно складене портфоліо в більшій мірі потрібне людям творчих професій. Однак не варто надіятись, що портфоліо потрібне виключно представникам креативних професій. Грамотно складене портфоліо – додатковий плюс при будь якому починанні, чи то вступі у вуз, чи то при пошуку роботи.
В сучасному світі розглядають три моделі портфоліо: «портфоліо документів», «портфоліо робіт», «портфоліо відгуків».
Портфоліо документів – папка сертифікатів, грамоти, свідоцтва, що підтверджують навчальний результат.
Портфоліо робіт – колекція різних творчих, проектних, дослідних робіт, а також участь у наукових конференціях, конкурсах, спортивних і художніх досягнень.
Портфоліо відгуків – резюме, планування майбутніх навчальних етапів, а також відгуки, представлені учителями, батьками, можливо однокласниками, працівниками системи додаткової освіти.
Найбільш широко використовується комплексне портфоліо, що включає в себе всі представлені раніше моделі папки досягнень. Окремо варто виділити електронне портфоліо це таке ж портфоліо, лише створене в цифровому вигляді (Додаток 1). Електронне портфоліо можна записувати та копіювати, пересилати електронною поштою або розмістити на власному сайті в мережі Інтернет.
Складаючи своє портфоліо, першим питанням на яке потрібно дати відповідь є: «Для чого воно мені потрібне?». Даючи відповідь на поставлене запитання, формулюєте мету та завдання.
Основа портфоліо - грамотна презентація себе як спеціаліста. Через зміст свого портфоліо ви маєте продемонструвати:
Наступне питання на яке ви шукатимете відповідь: «Як представити себе (свої здібності,…) так щоб паперовий чи електронний варіант доніс до читача суть роботи (проекту)?».
Ось кілька порад, які допоможуть в роботі над складанням портфоліо:
Найдоречнішим в професійному плані буде комплексне портфоліо, яке представить кращі здобутки. Як ми вже говорили в структуру комплексного портфоліо входить:
VI. Практична робота.
Створення власного портфоліо.
6.1. Вступний інструктаж.
Завдання: Створити власне портфоліо результатів навчальної діяльності.
Створити портфоліо за наступною схемою (Додаток 2).
6.2. Поточний інструктаж.
- слідкувати за дотриманням вимог, що ставляться перед учнями;
- допомагати учням у разі потреби;
- звернути увагу учнів на типові помилки та хиби під час виконання практичної роботи;
- відзначити правильність навчальних дій учнів.
6.3. Заключний інструктаж.
- зробити підсумок практичної роботи, мотивувати його.
VII. Підсумок уроку.
7.1. Рефлексія.
Підведення підсумків уроку доцільніше провести за допомогою інтерактивного методу «Мікрофон», що надасть можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
1. Що нового ви дізнались на уроці?
2. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті? Де, і за яких умов це може бути?
7.2. Заключна частина: