Конспект заняття на тему "Виготовлення рухомої іграшки"

Про матеріал
Конспект заняття на тему "Виготовлення рухомої іграшки" для гуртка початкового технічного моделювання. Заняття розраховане на учнів молодшого шкільного віку. Дану тему можна використати на уроках трудового навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект заняття на тему: «Виготовлення рухомої іграшки»

 

Підготувала: Лютко Л.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                Дата:   01.12.2016 р.

Тема: Виготовлення рухомої іграшки.

Мета:

 навчальна: закріпити знання про механізми рухомої іграшки, зібрати іграшку.

 виховна: виховувати любов до народного мистецтва, охайність у роботі.

 розвиваюча: розвивати уяву дітей, їх творчі здібності і пізнавальний інтерес.

Завдання: виготовлення рухомої іграшки – клоун.

Обладнання: зразок виробу, олівець, кольорові олівці, канцелярський ножик, калька, картон, шило, дротик.

Тип заняття: застосування умінь та навичок.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання

  • Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

2.  Перевірка готовності до заняття.

3.  Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.

     На сьогоднішньому занятті ми будемо з вами виготовляти рухому іграшку. А що це буде за іграшка ви дізнаєтеся, коли ми з вами зіграємо у гру.

 1.Гра « Склади персонажа цирку з геометричних фігур»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання :  із геометричних фігур складіть персонажа цирку( роздаються готові  геометричні фігури)

    Отже, як ви здогадалися ми будемо виготовляти рухому іграшку – клоун         (додаток 2).

  1. Чи були ви на цирковій виставі?
  2. Які у вас враження від цирку?
  3. Хто виступає у цирку?

2. Я пропоную вам послухати казку, з якої ви дізнаєтеся з якими предметами ви будете працювати на сьогоднішньому занятті.

  • Жили-були у шухляді письмового стола ножиці, шило, кольорові олівці, папір та нитки. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря – хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав кольорові олівці і ними розфарбовува. Потім вирізував ножицями окремі деталі, шилом проколював отвори у зазначених місцях і скріплював їх за допомогою дротика та нитки. Вийшла гарненька рухома іграшка. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли ножиці, шило, кольорові олівці, папір та нитка знову повернулися у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли до роботи.

Отже, які предмети нам потрібні? (відповіді гуртківців)

ІІІ. Засвоєння нових знань:

Подивіться уважно на зразок виробу. Подумайте і скажіть з яких частин він складається?(тулуб, руки і ноги) На вашу думку, яка з частин є основною. І чому? (Основна частина – це тулуб з головою, тому що до неї ми прикріплюємо інші деталі) 

ІV. Практична робота .

  1. Повторення правил техніки безпеки.
  • Кожен гуртківець зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці.
  • Переходити на інше робоче місце без дозволу керівника гуртка забороняється;
  • Коли педагог  звертається до гуртківців, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
  • Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.
  • Роботу розпочинати лише з дозволу педагога;
  • Не можна працювати несправним і тупим інструментом.
  •                 Використовувати інструмент лише за призначенням.
  • Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав педагог.
  1. Послідовність виготовлення рухомої  іграшки 

     1.Збільшені малюнки деталей іграшок переведи за допомогою копіювального паперу на цупкий картон.

2. Виріж кожну деталь по контуру, проколи шилом отвори в позначених міcцях. Попередньо пригадай правила безпечної праці під час роботи ножицями та шилом.

3.Спочатку зв’яжи деталі верхніх і нижніх ніг окремо, а потім з’єднай їх довшою ниткою. Якщо смикати за кінець нитки або за хвіст, то іграшка наче танцює.

4. Виготовлену іграшку розфарбуй кольоровими олівцями, фломастерами або акварельними фарбами.

   Пам’ятай, що в іграшках з’єднувальну вісь треба вставляти не в крайній, а в наступний отвір деталей лап, тому що перший необхідний буде для кріплення ниток. Підійти творчо до оформлення іграшки. У процесі роботи здійснюється контроль за дотриманням правил безпеки, надається індивідуальна допомога.

3.Проводиться творча робота зі складання загадки про клоуна. Дано римовані слова. Придумати початок рядків. На дошці:

------------------------------------------------- кумедніший за всіх ,

-------------------------------------------------- більша за всіх.

-------------------------------------------------- залишається,

-------------------------------------------------- той називається.

У результаті виходить загадка приблизно така:

У цирку він кумедніший за  всіх.

У нього популярність більша за всіх.

Тільки згадати залишається,

Як веселун той називається.

V. Підсумок заняття:

1. Виставка учнівських робіт.

2. Аналіз і вербальна оцінка робіт.

Визначаються найкращі роботи, які відбираються на виставку.

3. Підсумкова бесіда:

  • Що ми навчилися на цьому занятті?
  • Які матеріали використали?
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Я вдячна вам за роботу! Ви молодці!

4. Прибирання робочих місця.

 

 

Додаток1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Допіра Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Лютко Любов
Додано
21 травня 2020
Переглядів
1473
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку