Конспект заняття (ОП, худ. літ.) з використанням лепбука на тему: « Усі потрібні на землі»

Про матеріал
Мета: спонукати до прояву творчих здібностей; сприяти усвідомленню причинно – наслідкових зв′язків, розкривати вчинки дійових осіб; навчати колективно обговорювати проблему, виробляти судження; розвивати самостійне, нестандартне, образне мислення, діалогічне та монологічне мовлення дітей; виховувати почуття відповідальності за власні вчинки, бажання допомагати тваринам взимку, любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "планета наш дім" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: спонукати до прояву творчих здібностей; сприяти усвідомленню причинно  – наслідкових зв′язків, розкривати вчинки дійових осіб; навчати колективно обговорювати проблему, виробляти судження; розвивати самостійне, нестандартне, образне мислення, діалогічне та монологічне мовлення дітей; виховувати почуття відповідальності за власні вчинки, бажання допомагати тваринам взимку, любов до природи рідного краю.

       

Хід заняття

Вправа «Привітання»

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Вихователь: діти, до нас від тітоньки Сови прийшов лист, давайте зачитаємо його. (Вихователь читає лист). «Добрий день, любі діти, я –  Мудра Сова. Я пропоную вам фантастичну мандрівку, а допоможе вам в цьому незвичайна книга».

Вихователь: дякуємо тобі Мудра Сова. Малята, вирушаємо в мандрівку? (Відповіді дітей). Так. Діти подивіться, яка вона велика, гарна і повчальна, а називається вона «Усі потрібні на Землі». Цікаво, які цікавинки є в цій книзі? Книгу відкриваємо у мандрівку вирушаємо.

(Вихователь відкриває «Лепбук» і розглядає разом з дітьми)

Вихователь: ось подивіться які незвичайні кишеньки в цій книзі! Що в них може бути?  (Вихователь відкриває кишеньку, виставляє на дошку картинку планети «Земля ).

 Вихователь: діти, що це? (Відповіді дітей). Так, це наша планета Земля. А ви знаєте, хто мешкає на Землі?

Асоціативна карта «Земля» з використання віршованих рядків.

Мета: сприяти усвідомленню причинно – наслідкових зв′язків у природі; стимулювати мовленнєву ініціативу й активність.

Читання вірша «Земля – наш спільний дім»

Земля – наш спільний дім

Усі потрібні в домі цім

І сонце ясне і синє небо,

І ясний місяць

І птахи і звірі, моря і ріки,

Всі квіти і ліси

І жучок, павучок

Соловейко і сова

А між ними ти і я!

Вихователь: діти, як ви вважаєте, чи всі хто мешкають  на планеті Земля потрібні один одному? (Відповіді дітей). Так. Сонце потрібне? Кому? Так. Воно освітлює і зігріває нашу Землю. Без сонця не було б життя  на Землі. Воно як ваші мами оберігає, зігріває всіх вас. А Місяць потрібен? Місяць світить тільки

 

 

 

вночі, коли стає зовсім темно. Малята, давайте з вами пригадаємо в якій казці одним із  головних персонажів був Місяць.(Відповіді дітей). Так, казка, яку написав В. Сухомлинський «Зайчик і Місяць». Пропоную вам переглянути казку «Зайчик і місяць»

Мультимедійний   перегляд,  розповідь казки В. Сухомлинського «Зайчик і Місяць» 

         Холодно  взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала.

Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітер з яру повіває.

Сів Зайчик, простяг лапки до Місяці, просить: « Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, бо довго ще сонечка чекати».

Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить: «Іди полем, полем, я тобі дорогу освітлю, прямуй до великого стогу соломи».

Попрямував Зайчик до стогу соломи, зарився у стіг, виглядає, усміхається до Місяця.

  • Спасибі, любий Місяцю, тепер твої промені теплі – теплі.

Кадрування казки (ТРВЗ- прийом)

Вихователь: - У яку пору року відбуваються події?

  • Як почувався Зайчик , сидячи під кущем?
  • До кого звернувся Зайчик по допомогу?
  • Як допоміг Місяць зайчику?

Вихователь: казку слухали малята, час настав відпочивати.

Пальчикова гра «Чуєш сонечко встає»

Чуєш, сонечко встає (приставити долоньки до вушок)

Нам тепло своє дає (торкаємось до щічок)

Тут-тут-тут-тут (вказуємо пальчиком донизу)

Дощик-дощику, іди (махаємо руками від себе)

Там-там-там-там

Тепле сонечко прийди ("запрошуємо", роблячи рухи долоньками до себе)

Так-так-так-так (хлопаємо в долоні)

Вихователь: наступну кишеньку відкриваємо і картинку розглядаємо. На нашій Землі багато рослин. Без рослин життя на планеті Земля не існувало б. Рослини не тільки допомагають всім живим істотам дихати, але також допомагають їм лікуватися від хвороби.

Дидактична гра « Що потрібно рослинам?»

Мета: формувати знання дітей про умови які потрібні для життя рослин.

Вихователь: діти, всі свої скарби природа щедро віддає людині і за все просить тільки одного: бережімо її

 Інтерактивна вправа « Я чую(бачу, відчуваю)»

Адаптаційні картинки підказки.

Мета: розвивати чутливість органів; систематизувати знання дітей про органи чуття, їх призначення для сприйняття світу.

Вихователь: діти, а що чекає нас в наступній кишені? Я бачу щось блискуче, біле, холодне, зимове. Так це ж сніжинка!  А ви що бачите? Так,  це снігові кучугури.  Давайте до них підійдемо  і подивимося хто там заховався.  А що ви чуєте? (Відповіді дітей: співає синичка ( цінь – цінь), завиває вітер: у – у – у – у .

- Ось шумлять дерева: ш –ш – ш –ш.

- Під ногами рипить сніг: рип – рип – рип.

- Ой, ми наступили на суху гілку: трісь – трісь.  

Вправа «Що було б, якби…? З використання LEGO

В яку пору року зайчик сидів на галявині?

Що зайчик відчував?

Як зайчик просив допомоги у місяця?

Якби місяць не допоміг зайчику?

Які слова подяки почув Місяць від Зайчика?

Що буде коли не стане води?

Кому потрібна водичка?

Кому Сонечко потрібне ?

 (Цей прийом допомагає підвести дітей до висновку, що в природі немає нічого непотрібного, що кожна  найменша тваринка чт рослинка потрібні одне одному  і людям).

Тож пам’ятайте: ніколи не залишайте одне одного в біді, завжди приходьте на допомогу і не соромтеся її просити.

Підсумок:

Всі потрібні на землі:

І великі і малі.

Не стріляй у пташку,

Не лови комашку,

Не топчи травинку,

Не зірви рослинку!

Все , що бачиш навкруги,

Поважай і бережи!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку