«Осіння подрож»
Мета: удосконалювати уміння дітей уважно слухати завдання дорослого та послідовно виконувати. Розвивати фонематичний слух, ознайомити з особливостями вживання прийменників у; в; зі; із; удосконалювати монологічне мовлення. Закріпити знання віршів, приказок, загадок. Учити логічному мисленню, умінню робити висновки. Виховувати доброзичливе та дбайливе ставлення до природи та її мешканців.
Хід заняття:
Вихователь: Ми одержали листа із лісу від Осені. Вона нас запрошує на прогулянку до лісу. Щось нас ніхто не зустрічає. Де ж наша Осінь-Чарівниця? Адже ж вона нам писала, що буде рада нас зустріти у лісі, з сонечком пограємо, відпочинемо, ягід назбираємо. Обіцяла розказати новві лісові казки. Давайте її покличемо.
(Діти кличуть Осінь)
Осінь: Ой, вже й діти прийшли, а у нас в лісі буда. Чорна хмара зовсім закрила сонце. Тварини не можуть потрапити додому.
Вихователь: Дітки заспівають закличку і, можливо, сонечко вийде. Давайте спробуємо.
(Діти співають закличку, сонце не виходить)
Осінь: І вітру щось немає сьогодні. Давайте ми подуємо замість нього.
(Гра з султанчиками)
Осінь: Діти, підемо зі мною до хмари, будемо просити її відпустити сонечко.
(Вживання «чарівних» слів)
Хмара: Можливо я і відкрию вам сонечко, але вам потрібно виконати мої завдання. Перше завдання-вкажіть тваринкам стежки до своєї хатинки.
Дидактична гра «Хто де живе»
(Хмара трохи відкриває сонце)
Хмара: Друге завдання. Хочу почути від вас віршики, прислів’я, загадки про осінь.
(Діти по черзі розповідають)
(Хмара відкрила ще трохи сонця)
Осінь: Хмаро, наші діти вже багато всього тобі розповіли, здається ти втомилася. Збирай свою родину на іди відпочивати.
Хмара: (Плаче) Я загубила усіх своїх рідних: і чотири пустотливих синочка; і веселих трьох дочок, і тата з ненькою та бабусею старенькою, і ше і дідуся рідненького.
Вихователь: Ми їх знайдемо, назвемо та порахуємо і воду ви підете відпочивати.
(Діти працюють)
(Хмаринка уходить і відкриває сонечко)
Осінь: Здається меня, що діти також втомилися. Пропоную пограти в цікаву гру.
Рухлива гра «Хто швидше збере листочки»
Осінь: А це ось казочка нова, яку я вам обіцяла. Її принесла молоденька Вербиця. Ви її у групі прочитаєте. І будете ще більше знати про природу. (Дарую казочку). Я вдячна вам, що визволили сонечко. Ви молодці, всі завдання виконали. Чекайте ще мого запрошення. До зустрічі.