11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Конспект заняття: Пейзаж.І.Шишкін "Ранок в сосновому лісі"

Про матеріал
Ознайомити дітей з пейзажним жанром живопису та його особливістю. Викликати інтерес до пейзажу, бажання розуміти зміст та настрій картини, почуття, які передав художник. Розвивати образну уяву, відчуття кольору. Виховувати любов до прекрасного.
Перегляд файлу

Пейзаж. І.Шишкін «Ранок в сосновому лісі»

 

Мета: ознайомити дітей з пейзажним жанром живопису та його особливістю. Викликати інтерес до пейзажу, бажання розуміти зміст та настрій картини, почуття, які передав художник. Розвивати образну уяву, відчуття кольору. Виховувати любов до прекрасного.

Хід заняття

Вправа-емпатія« Я малюю пензликом».

Вихователь. Пропоную вам перевтілитись у художників під час виконання вправи .

Зрозуміти світ мистецтва, його неосяжну красу нам допомагають твори відомих художників-пейзажистів. А чи знаєте ви хто такі художники-пейзажисти? Це митці, які зображають природу у всій її величній красі. У своїх картинах вони намагаються передати певний настрій, подарувати відчуття прекрасного, спонукають насолоджуватися життям і знаходити дива, що знаходяться у навколишньому світі.

Сьогодні я познайомлю вас  з відомим російським художником-пейзажистом Іваном Шишкіним. Знаменитий художник народився в родині купця в місті Єлабузі. Малювати любив з раннього дитинства. Згодом він залишив навчання в гімназії, щоб вступити до Московського училища живопису,  скульптури та  архітектури. Згодом після закінчення вступив в Санкт-Петербурзьку Академію мистецтв. Його інтерес до мистецтва всіляко підтримував батько. Він навіть благословив його на навчання. В своїх роботах майстер керувався щирим захопленням природою її рослинним та тваринним світом.

Справжнім шедевром стала картина Івана Шишкіна «Ранок в сосновому лісі»

Опис картини.

На картині в дрібних подробицях з’являється ранковий ліс в туманній завісі. Легкий зелений, блакитний та світло-жовтий колір створюють ефект природи, яка щойно пробудилась від солодкого сну. Ледь помітно прокрадається в ліс сонячне проміння, щоб не сполохати сон лісу та його мешканців. У центрі картини повалена з коренем сосна. Біля нього мати-ведмедиця зі своїми дитинчатами. Вони, мабуть, вже поснідали і мати вивела їх на прогулянку Тому вони жваво заповзають на повалену сосну. Вони ніби весело граються, розважаються цим самим викликаючи в нас позитивні емоції. Для них, як і для дітей ранок нового дня стає днем для нового відкриття. А мати оберігає спокій дітей  Тим часом сонце все більше заполонило свій ліс теплом  і світлом, що створює відчуття радісного пробудження природи. Хоча ведмеді хижаки та на картині автор зобразив їх такими добрими та безпорадними, ніби приручені.

Бесіда за картиною.

- Пригадайте назву картини. Чому автор дав їй таку назву?

- Які дерева на картині? То який це ліс хвойний чи листяний?

- Що на передньому плані зобразив художник? (Повалена сосна.)

- Подумайте, чому ж це дерево повалене? (Можливо була буря, воно вже старе.)

- Яких звірів змалював автор картини?

- Скільки їх є на картині? Вони свійські чи хижі?

 А чи здаються вони нам небезпечними? ( Ні , автор змалював їх грайливими, безпорадними.)

- Що  робить мати -ведмедиця у той час, як діти граються?

- Які кольори передав художник, малюючи картину? (Світло-зелені, світло-жовті, світло-сірі). ( Саме ці кольори створюють ефект природи, що прокинулась.)

- Давайте пройдемо в глиб лісу. Що ми там побачимо? ( Туман, крізь який несміливо пробивається сонце.)

- Що допомагає зрозуміти, яку частину доби намалював художник? (Світлі кольори, висота сонячних променів.)

- Що найбільше привернуло вашу увагу на картині?

- Який настрій виникає у вас під час споглядання картини? Чому?

- Що  вам хотілось домалювати на картині або навпаки - що не малювати?

- Як би ви назвали це полотно?

Хвилинка відпочинку.

Давайте уявимо себе що ми ведмедики, яких зобразив художник на картинці і трішки розважимось.

Прокинулись ведмедики,

До сонця потягнулись.

І лапки свої в боки -

Швиденько повернулись.

Присіли, посміхнулись.

А потім підстрибнули,

Полізли на сосну

Повалену одну.

Повільно походили

Й зарядку закінчили.

Мовна гра « Я малюю»

Вправляти в умінні  самостійно складати пейзажну картину. Розвивати описове мовлення, уяву. Виховувати естетичне сприймання.

Спробуємо разом створити пейзажну картину. А допоможе нам рамка, в якій має розміститись пейзаж. Я почну перша, а ви –після мене, але кожен має намалювати свою  картину. Беремо рамку від картини і спробуємо малювати словами. « Я намалювала блакитну річку, по якій пливуть маленькі каченята з качкою. На березі річки залишилось одне каченя. Воно, мабуть, не встигло разом з усіма і чекає їх. Хмарка ледь прикрила сонечко, ніби оберігаючи каченят від  спеки.» Діти пробують

Я сподіваюсь, що можливо й серед вас колись виросте художник-пейзажист, який буде дарувати людям красу природи у своїх картинах.

А на завершення загадаю вам загадку.

Якщо бачиш на картині

Намальована хмарина,

А під нею квітне гай,

Чи вирує водограй.

Чи садок вишневий наш-

Маєш знати, що картина називається …( пейзаж)