Конспект заняття по ознайомленню з природним довкіллям "Пори року" для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал

Конспект заняття "Пори року" для дітей середнього дошкільного віку містить багато творів художньогї літератури (вірші, загадки, казки), декілька дидактичних ігор, слайд-шоу із зображенням картинок живої та неживої природи, пейзажами пір року,музичною фізкультхвилинкою "Бедрик" та д/г "Що зайве?"

Перегляд файлу

Заняття по ознайомленню з природним довкіллям

з дітьми середнього дошкільного віку

Тема. Пори року.

Мета: розвивати у дітей пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння групувати об’єкти живої та неживої природи, помічати у світі природи прекрасне.

    Виховувати у дітей організованість, дисциплінованість, любов до рідної природи та бережне відношення до неї.

     Розширювати та збагачувати уявлення про живу та неживу природу, характерні особливості пір року за допомогою творів художньої літератури. Закріпити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів.

Матеріал: проектор, екран, флешка, ноутбук, картинки до гри «Живе-неживе», фішки – квадрати голубого кольору, кольорові смужки,картинки із зображенням птахів для рухливої гри «Перелітні, зимуючі», фізкультхвилинка з бедриком, «чарівна скриня» (з овочами і фруктами), кольорові квадрати на позначення пір року, картинки з фонами пір року, картинки для кожної пори року, клей, пензлі, клейонки, мольберт.

Хід заняття

До нас сьогодні гості завітали,

Прошу, щоб ви їх дружно привітали!

  • Доброго ранку у групі гостям!
  • Доброго ранку всім нам!

Усміхніться, роздивіться!

І до мене поверніться.

Вихователь. Сядьте всі зручно, рівненько і приготуйтесь уважно слухати. Про що ми з вами будемо говорити на занятті, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Але яку загадку, навіть не знаю… Ой, дітки, подивіться, до нас прилетіла пташечка і принесла нам конверт. Напевно, у ньому і та загадка.

Вихователь бере конверт і читає загадку:

Немає кращої краси,

Ніж рідні ріки і ліси,

                                                 Птахи співучі, дикі звірі,

                                                Ласкавий вітер, зорі сині.

                                                Це все багатство нашого народу,

                                                Що називається - … (природа).

А тепер увага на екран. Демонструються слайди із зображенням неживої природи (море, гори, хмари, місяць і зорі, веселка, каміння). Яка це природа?

А тепер скажіть хто або що відноситься до живої природи? (Відповіді дітей). Увага на екран. Демонструються слайди, діти називають узагальнені поняття (Ромашка – квітка, береза – дерево, акула – риба, синичка – пташка, метелик – комаха, хлопчик – людина, лисиця – звір, кішка – свійська тварина).

-У вас на столах є картинки і фішки. Треба закрити картинки із зображенням неживої природи. Діти виконують завдання.

-А зараз ми вирушаємо у мандрівку по різних порах року і згадаємо, що ми про них знаємо.

-Діти, яка пора року заглядає до нас у вікно?(Зима).

Ось наша перша зупинка. (Слайди – пейзажі зими)

Ось і настала зима,

                                                  Сніг покриває ліси та поля.

                                                  Білою ковдрою вкрита земля,

                                               Дуже рада зимі дітвора!

 Це так чи ні? Давайте назвемо зимові слова. (діти називають). Я вам приготувала кольорові смужки. Візьміть смужку, яка у вас на парті. А тепер станьте в коло, порадіємо кожному кольору зими.

-Порадійте зимовому дереву (діти піднімають вгору коричневу смужку) -Усміхніться снігу (білу)

 -Усміхніться горобині (червону)

-Усміхніться небу (голубу)

-Усміхніться ялиночці (зелену. Ось і пораділи кожному кольору зими.

Сідайте на килимок, закрийте очі. Включається музика Й.Штрауса «Вальс»

2зупинка                                       Задзвеніли струмки,

     Прилетіли граки,

                       В дім свій – вулик – бджола

              Перший мед принесла.

                                  Хто скаже, хто знає, коли це буває?

Демонструються на екрані слайди – весняні пейзажі. Яка весна? Що ви можете розповісти про весну? (природа оживає, тане сніг, з’являються перші квіти і листочки на деревах). Хто весну на крилах приносить? (Птахи)

  • Як називаються ці птахи? (Перелітні)
  • А як називають птахів, які не відлітають у теплі краї? (Зимуючі)

Проводиться з дітьми рухлива гра «Зимуючі і перелітні». Стають в коло (Коли вихователь показує перелітну пташку – летять, махають крильми, зимуючу – присідають і плескають в долоні. Діти сідають за парти.

Весна пройде, а за нею наступна зупинка ..

Сонце пече липа цвіте,

Жито колоситься, золотиться пшениця.

Хто скаже, хто знає, коли це буває? (Влітку)

Слайди літніх пейзажів. А що ви можете розповісти про літо? (Відповіді дітей). Ось нас, малята, бедрик зустрічає. Він хоче, щоб ви під його пісеньку потанцювали. Фізкультхвилинка з бедриком.

4 зупинка .                          Минуло літо, а за ним…

          Спідничка яскраво барвиста

І жовтогарячі стрічки

     І темно-червоне намисто

   І жовті, як віск чобітки.

Ця пані по саду гуляє

                                                У золото сад одягає.

Слайд-шоу осінніх пейзажів. – Діти, нам осінь надіслала «Чарівну скриню» з своїми дарами. А які у осені дари? Потрібно відгадати на дотик, що в скрині?

Про пори року є ще багато казочок. Послухайте казочку, яка називається «Пори  року». Вихователь читає казку. Сподобалась вам казочка? То скільки є пір року?

-У вас на партах є кольорові квадрати. Позначимо кожну пору року. Білий – це зима, весна – зелений, літо – червоний, осінь – жовтий. А тепер я називатиму пори року , а ви піднімаєте квадратик відповідного кольору. Молодці!

Нас чекає цікава гра «Що зайве?» Увага на екран.

  1. Сніжинка, сніговик, новорічна ялинка , лелека.
  2. Підсніжник, вербові котики, квітуче дерево, осінній листочок.
  3. Полуничка, ромашка, ластівка, голе дерево.
  4. Дощова хмара, кошик з овочами і фруктами, осіннє дерево, бурулька.

Молодці!

-У мене є картинки, але на них майже нічого немає. Ми зробимо гарні колажі з порами року. У кожної дитини є картинка до певної пори року. Всі підходять до вихователя, намащують клеєм і приклеюють свої картинки.

Вихователь. Дуже гарні колажі в нас вийшли. Молодці!

Непоспішно, крок за кроком

                                         Минають чотири пори року.

                                         Одна пора приходить.

                                         Інша у слід надходить.

                                         Зима – це хуртовина,

                                         Весна – у квітах лине.

А потім тепле літо

І осінь в сум одіта.

    Ось так із року в рік.

                                                   Минає часу лік.

Ось і закінчилася наша мандрівка. Всім сподобалась вона? А що найбільше сподобалось? Відповіді дітей.

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
14014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку