Конспект заняття для дітей молодшої групи
(довкілля та розвиток мовлення)
«Подорож із Колобком»
Мета:
Обладнання: іграшка – колобок, ілюстрації, фото, розмальовки, кольорові олівці.
Хід заняття:
Психогімнастика:
Гостей дорогих, ми щиро вітаємо,
Стрічаєм їх хлібом, з любовю та миром.
Як називається наша країна? Наш рідний край? Якщо ми живемо на Україні, то як називають нас? А хто ж ви такі, любі діти?
Фізхвилинка:
А ми діти українські, хлопці та дівчата
Рідний край наш, Україна, щира та багата.
Мовленнєва гра «Він, вона, вони, я, ти, ми»(він – українець, вона – українка, вони – українці)
У кожного з нас є рідна домівка, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та близькі. Все це наша маленька батьківщина – це наше місто. Як називається наше місто? (Краматорськ). Чую, хтось до нас завітав.
Відгадайте загадку:
Він смачненький, румяненький, від діда та баби втік
І з віконця скік та скік, до лисички на язик. (Колобок).
Ось цей наш маленький гість має велику мрію. Він ніколи не бував у нашому місті, не бачив вулиць, будинків. Тому хоче, щоб діти йому розповіли про місто, в якому вони живуть. Згадайте, що ви бачили на вулицях міста (багато будинків, магазинів, шкіл, дитячих садочків, різний транспорт). Показ ілюстрацій.
У місті живуть багато мешканців, яких прийнято називати міські жителі. Як назвати людей, що живуть у Краматорську? У яких оселях живуть зазвичай міські жителі? А квартири розташовані у яких будинках? (У великих, високих, багатоповерхових будинках). Наше місто прикрашає і жива природа, це? (Алеї, парки, клумби, дерева, кущі, квіти, трава).Наше місто красиве у різні пори року (фото)
А тепер послухайте невеличку історію про наше місто Краматорськ. На території сучасного Краматорська і його найближчих передмість люди селилися ще у сиву давнину.Тут навіть жили козаки Слобідського війська. Спочатку це було невеличке селище при маленькій станціїї.Спочатку селище мало назву Крам на Торці, потім поступово назва змінилась на Краматорськ,що означало торгівля біля річки. Чи знаєте ви назву річки, що протікає у нашому місті?
Багато вулиць є у нашому місті і вони по різному називаються. Давайте розкажемо колобкові, на якій вулиці ми живемо.
Дидактична гра «Моя адреса»
А що таке вулиця? Давайте проведемо колобка вулицею.
Корекційна вправа:
Ми крокуємо рівненько, вище ноги підіймай
Я наліво, ти направо, а тепер відпочивай
Ось паркан, а ось будинок, ось велика вулиця
Знов паркан і знов будинок, і скінчилась вулиця
Наше місто не тільки з будинків(фото ), що ще є в нашому місті? (школи, садки, магазини). Куди ви ходите? (крамниці, аптеки –що в них, для чого призначені?).
А зараз ми знаходимось на вулиці, де розташований наш гарний затишний садочок (фото показ).Хто скаже, як називається вулиця, на якій він знаходиться?
Кожного ранку ми поспішаємо на цю вулицю тому, що там знаходиться наш дитсадок. Усе на цій вулиці нам знайоме. Уздовж неї височать багатоповерхові будинки. Біля дороги посаджені дерева, які? Ранком на вулиці багатолюдно. Усі кудись поспішають. Діти – до дитсадка, школи. А дорослі на роботу. Деякі наші малята дістаються до дитсадка на машинах, автобусах, а більшість приходять пішки, бо мешкають поруч. Як же дітки називається садок, до якого ми приходимо кожного ранку? А як називається наша група?
А чи подобається вам ходити до садочка? Давайте прогуляємось по вулиці біля садка
Фізхвилинка:
Стали дружно всі малята, йдуть по вулиці гуляти
Ми всі гуляємо, та все примічаємо
Ось стрибає горобець, жвавий сірий молодець,
Ось таксист проїхав швидко,
Посміхнувсь привітно діткам
Ось де голуб пролетів, і на тротуар присів
Гарна вулиця у нас, та до дитсадка вже час.
Зараз я пропоную на згадку колобкові подарувати фотографії нашого міста. Нажаль вони чорно- білі, що ж робити ? Ми розмалюємо вулицю нашого міста
Робота з розмальовками
Підсумок:
Колобкові треба поспішати до діда та баби, а ми запросимо іншого разу і продовжимо знайомство з нашим містом.