Конспект заняття "Подорож життєвими та творчими стежками Тараса Шевченка та Лесі Українки

Про матеріал
Конспект заняття дла дітей старшого дошкільного віку на закріплення знань про життєвий і творчий шлях світочів української літератури Тараса Шевченка та Лесі Українки. Закріпити зміст та назви їх творів.
Перегляд файлу

«Подорож життєвими та творчими стежками Тараса Шевченка та Лесі Українки»

Старша група

Освітні завдання: закріпити знання дітей  про життєвий  і творчий  шлях світочів української літератури Тараса Григоровича Шевченка та Лесі Українки. Закріпити назви творів їх зміст за допомогою інтерактивних методів (метод мікрофона та мнемо таблиці) Розвивати вміння відтворювати сюжет казки за допомогою пальчикового театру. Продовжувати вправляти в умінні співвідносити зміст твору з малюнком.

Сприяти розвитку засобів емоційної виразності: інтонації, міміки, під час танцю співвідносити слова пісні з рухами.

Розвивати  пам'ять, увагу,  розповідне зв’язне мовлення дітей, удосконалювати зорову та слухову увагу, збагачувати словниковий запас.

Викликати бажання через художне слово милуватися красою природи рідного краю, берегти її.

 Виховувати любов до поезії,  до  природи,  рідної землі,  Батьківщини;

повагу, гордість за славетних людей нашої країни.

Матеріал: портрет Т.Г. Шевченка та Лесі Українки,  презентація , дерево,стрічки,знаки зупинок, книги, пальчиковий театр,мнемо таблиці, мікрофон.

Словник: поет, письменник, художник, кобзар, митець.

 

Хід заняття

 

По-своєму кожна
Пташина співає,
По-своєму кожен
Народ розмовляє.

Та, яка ж  чудова, 
мелодійна та багата

Наша українська мова! 
Мова мами й тата! 

І звучить й  до нині

Слово Кобзаря

Й Леся Українка

 віршами віта

Сьогодні ми з вами згадаємо про видатних українських письменників Т.Г.

Шевченка та Л.Українку. Адже вони зробили великий вклад у розквіт української мови та літератури. Ось погляньте на це деревце воно сумне, безбарвне. Такою б була і наша мова без віршів, оповідань, казок. Лесі Українки та Шевченка .Давайте сьогодні відродимо наше деревце- згадавши біографію та творчість щевченка та Л.Українки. Тяжкими були шляхи їх долі, але вони все здолали і подарували всьому світу чудову поезію. Ми пройдемо їх  стежками  зберемо кольорові стрічки і подаруємо нашому дереву щоб вони надали йому сили .

Тож давайте вирушати в дорогу до першої зупинки

1 зупинка:портрет Шевченка

 До портрета якого поета ми підійшли ? (Шевченка)

Давайте згадаємо його біографію  погравши в гру «Вірно-невірно»

Я зачитую біографію Шевченка ви уважно слухаєте, якщо щось я сказала невірно піднімаєте сигнальну фішку.

-Шевченко народився 1 травня(9 березня)

-Народився у богатій родині (в сімї кріпаків)

-Дуже любив Тарас сестру Оксанку(Катерину)

--Там Матір добрую мою

Ще молодою у могилу

Нужда та праця положила

Чи правда що Шевченко рано осиротів?

-Змалку Щевченко не любив слухати пісні, вірші

-Шавченко дуже любив малювати

--Перша збірка віршів називалась « Скрипаль»(Кобзар)

-У нашому місті немає памятника Шевченку

Молодці  з завданням справилися  отримуємо стрічку.

2 зупинка:портрет Л.Українки

А чи добре ви знаєте їх біографію я побачу під час гри «Продовж далі» 

Тепер уважно слухаємо про Лесю Українку

- Справжне імя Лесі Українки  - Лариса Косач

-Мамою Л.Українки була письменниця -Олена Пчілка

-Дуже любила Леся грати на -на фортепіано

- В дитинстві Леся не ходила до школи -дуже хворіла

- Маленька Леся не вірила в існування -лісових істот, лісовиків, мавок

-Л. Українка писала- вірші, оповідання, казки

-- Перший вірш який написала Л.Україна називається- «Надія»

Молодці  з завданням справилися  отримуємо стрічку

3 зупинка: Мікрофон

Що б це могло означати?

А давайте згадаємо вірші Шевченка та Л.Українки

Станемо в коло а в нагоді нам стане мікрофон.

Я починаю а ви продовжуєте:

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

Почула дівчина,

І в білій свитині

З біленької хати

Вийшла погуляти

У гай на долину.

 

*************

Поблискують черешеньки

В листі зелененькім,

Черешеньки ваблять очі

Діточкам маленьким.

Дівчаточко й хлоп’яточко

Під деревцем скачуть,

Простягають рученята

Та мало не плачуть:

Раді б вишню з’їсти,

Та високо лізти,

Ой раді б зірвати,

Та годі дістати!

з завданням справилися  отримуємо стрічку

4 зупинка: ноти, бандура, мікрофон

Що це може означати?

Діти,багато віршів Шевченка покладені на музику і вже звучать як пісні.

 Давайте одну з них згадаємо та під неї затанцюємо(«Тече вода з-під явора»)

5 зупинка: книги з віршами

Книги з віршами вони мають ілюстрації. деякі вірші заховалися за картинками. Давайте ми уважно на них подивимося і згадаємо їх назви

Дид гра « Назви вірш за малюнком»

-«Садок вишневий коло хати» Шевченко

-«Реве та стогне Дніпр широкий»

-«Колискова» Л.Українка

-«На зеленому горбочку» Л.Українка

з завданням справилися  отримуємо стрічку

6 зупинка: пальчиковий театр

Діти ви говорили що Л. Українка писала казки А з якої казки ось цей герой?» Біда навчить»

А давайте відворимо уривок цієї казки за допомогою наших пальчиків (пальчиковий театр)

Одного разу літав наш горобець з своїм товаришемпо дворі в одного господаря. Літали вони, гралися та й знайшли три конопляні зернятка. От наш горобчик і каже:

— Мої зернятка! Я знайшов!

А чужий і собі:

— Мої! коли мої! коли мої!

І почали битися Бились, бились, поки потомились; сіли згадали: а де ж наші зернята? Зирк, аж зернят вже й нема! По дворі ходить курка з курчатами, квокче та промовляє:

— Дурні бились, а розумні поживились, дурні бились, а розумні поживились!

— Що ти кажеш? — питають горобці.

— Та то я дякую вам, що ви такі дурні. От поки ви здуру бились, то я з моїми курчатками поснідала вашими зернятками. Нікому було вас бити та вчити! Якби вас хто взяв у добру науку, то, може б, з вас і птахи були!..

Чужий горобчик розсердився та каже:

— Вчи своїх дурних курчат розуму, а з мене й мого розуму досить! — підскочив, тріпнув крильцем та й  полетів. А наш горобчик зостався й та й почав просити курку:

— Навчіть мене розуму, пані матусю! Ви ж такі розумні!

А курка говорить:

— Е, ні! У мене своїх діточок чималенько, поки то всіх до ума довести! Шукай собі інших учителів! — та й пішла собі в курник.

Полетів горобчик у гай розуму шукати .

Бачить сидить зозуля він до неї:

  • Тітонько, навчіть мене розуму

А зозуля відповіда:

-От немає більше роботи як чужих дітей розуму розуму вчить. От як хочеш знати скульки тобі літ це я можу сказати.

Та й полетіла, Бачить горобець сидить на гіллі ґава він до неї

  • Тітонько, навчіть мене розуму

Ґава відповіда:

  • Е не синочку я й сама його немаю спитай краще у сороки.

Полетів горобець до сороки

-Панночко , навчіть мене розуму

А сорока відповіда:

  • А навіщо тобі той розум. Без розуму легше жити веселіше.
  • Ти ліпше красти вчися, от як я, тоді й розуму не треба.

Тай полетіла. А горобець сів і задумався «Де того розуму взяти»

 

Молодці  з завданням справилися  отримуємо стрічку

7 зупинка:мнемо таблиця

Діти, погляньте тут якісь чарівні таблиці. А таблиці не прості вони хочуть щоб ми з їх допомогою прочитали вірші «Мамо, іде вже зима», « Дивлюсь аж світає»

Молодці  з завданням справилися  отримуємо стрічку

Діти, погляньте скільки яскравих стрічок ми з вами зібрали. Давайте тепер повяжемо їх на наше деревце.(діти в’яжуть стрічки)

А тепер погляньте на наше деревце воно стало веселе, яскраве, різнокольорове, наповнене життя. Так і наша мова завдяки художньому слову митців стала:

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова.

Мелодійна, мудра, казкова,

Соловїна, барвінкова
Українська наша мова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
1832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку