Мета: закріпити знання дітей про поняття «економіка» і «право»; знання про права, які має кожна дитина; учити дітей проводити операції з грошима, відкривати, свою справу, закріпити отримані екологічні знання в різних видах діяльності; виховувати пошану до людей різних видів професій, пробуджувати інтерес і бажання знати про зміст їх діяльності; формувати уявлення про те, що важка праця почесна, важлива та необхідна.
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО
ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
«Правова академія
Афлатунчика-економа»
Мета: закріпити знання дітей про поняття «економіка» і «право»; знання про права, які має кожна дитина; учити дітей проводити операції з грошима, відкривати, свою справу, закріпити отримані екологічні знання в різних видах діяльності; виховувати пошану до людей різних видів професій, пробуджувати інтерес і бажання знати про зміст їх діяльності; формувати уявлення про те, що важка праця почесна, важлива та необхідна.
Матеріал: іграшка Афлатунчик, дидактичні ігри, вудочки, ілюстрації-рибки, будівельний матеріал; казки, олівці, папір.
Хід заняття
Афлатунчик:
Добрий день, малята –
Хлопчики й дівчатка!
Я в гості до вас завітав,
Багато цікавого вам приготував!
Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про добрі і погані вчинки, права дітей. Отже, я вас запрошую в економіко-правову школу Афлатуна.
Добре живе той, хто багато працює і вчиться. І ми з вами будемо навчатися. Зараз я вам прочитаю казку «Рукавичка», а ви назвете добрі і погані вчинки казкових героїв.
Читання економічної казки «Рукавичка» на новий лад.
Обговорюємо і називаємо вчинки героїв, чи мають право вони так чинити?
Гра-заняття. Економіко-правова школа.
Ігровий момент. Відгадайте, в яку гру ми з вами пограємо. Для цього вам
треба буде відповісти на такі запитання:
Сьогодні я буду учителем, а ви учнями. Наша школа економічно-правова. А це означає, що ми будемо вивчати економіку і право.
Урок 1. Мовлення дитини.
Ми пограємо у гру «Закінчи речення». Із ваших відповідей я дізнаюсь, чого ви прагнете навчитися у нашій школі.
Я хочу…
Я умію…
Я можу….
Я обов’язково навчуся…
Урок продовжується.
Економіка: свої потреби не можна задовольнити за рахунок інших.
Урок 2. Математика. Розв’язування економіко-правових завдань.
Однакові огірки продаються у 2 продавців за різною ціною, 5 і 6 гривень. У
кого швидше розкуплять огірки? Чому?
Гра «Що можна купити за гроші?».
Відповіді. Різні товари за дорогою або дешевою ціною купити можна.
Підсумок: Дитина має право на любов і турботу батьків, родини, суспільства.
Урок 3. Малювання. «Мій проект життя»
Школа - це будинок, де навчається багато дітей. А щоб потім було добре вчитися, відпочивати і комфортно себе відчувати, я пропоную вам збудувати таку школу. Але спочатку давайте намалюємо її проект.
Схематичне малювання школи.
А потім побудова школи із великого конструктора (підгрупове).
Звучить пісня «Навчаюсь в школі».
Підсумок: Сьогодні ми пригадаємо право на освіту, яке допоможе нам змінити навколишній світ, отримати знання з різних предметів: читання, математики, економіки, права.
Дидактична гра «Економічна рибалка»
Учасники ловлять рибу на вудочку магнітами і на звороті читають слова (праця, гроші, школа, вчитися, товар, дружба…)
Обговорення проблемних ситуацій.
«На фабриці «Ласунка» ми виготовили нові цукерки. Що потрібно зробити, щоб про них дізналися продавці та люди?
а) розвести по магазинах…;
б) придумати рекламу і показати по телевізору? (відповіді дітей)
Підсумок:
Давайте подякуємо Афлатунчику за таке цікаве заняття.
«
1