Конспект фронтального заняття з розвитку мовленняв для дітей 4 року життя
(молодша група), яке дозволить розвивати аналітичні уміння – встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між явищами неживої природи
"Пригоди Краплинки"
(заняття в молодшій групі)
Мета:
Хід заняття.
Діти, давайте привітаємося з природою.
Доброго ранку сонце привітне.
Доброго ранку небо блакитне,
Доброго ранку в небі пташки,
Доброго ранку маленькі дубки
Доброго ранку люди усі.
Сьогодні на вулиці чудова погода. Вночі випав сніжок, він вкрив землю, дерева, будинки.
Діти, а коли випадає сніг? Так правильно зимою. А що ще відбувається взимку?
2. Сьогодні по дорозі до дитячого садочка, я познайомилась з однією сніжинкою. Коли вона дізналася, куди я йду то дуже захотіла з вами познайомитися. Ось вона. Подивіться яка сніжиночка?
Давайте з нею познайомимось. Гра « Знайомство» .
Діти, сніжинка завітала до нас не сама, а з подружками – сніжиночками.
3.Яка сніжинка? Який сніг?
Малята, а ви знаєте, як сніжинка потрапила на землю? Сідайте гарненько і слухайте уважно, а я вам розповім як сніжинка мандрувала на землю.
« На великій хмаринці жила маленька Крапелька і Капітошка. Капітошка був веселий і грайливий – завжди посміхався і танцював. Маленька Крапелька була дуже допитливою, завжди всім цікавилась. Одного разу на хмаринці стало дуже холодно. Крапелька запитала хмаринку:
« Чому стало так холодно? Хмаринка відповідала :
- Наступила зима. Сонечко мало гріє – промінчики у Сонечка стали короткими тому не зігрівають землю.
Крапелька подивилась на землю і здивувалась, чому вся земля стала білою, і дерева, і будинки теж білі. А маленькі діточки з радістю бігають і граються якимись маленькими білими кульками.
- Це випав сніг. Сніжинки вкрили всю землю, дерева і будинки. Сніжинки – це твої сестрички.
- А де живуть сніжинки?
- Вони живуть на хмаринці. Сніжинки це маленькі краплинки, тільки трішечки замерзлі.
Маленька Крапелька здивувалась.
- Так коли я замерзну то перетворюсь на сніжинку, - подумала вона і заснула.
А тим часом хмаринка піднімалась вище і вище в небо. Ставало все холодніше і холодніше. Від цього холоду і прокинулась Крапелька. Вона перетворилась на сніжинку. А мама хмаринка повчала сніжинок.
- Найголовніша справа кожної сніжинки – зігріти когось.
- А як же я така маленька та холодна зможу когось зігріти?
- Сніжинок багато, вони вкривають всю землю наче теплою ковдрою захищають траву, деревця від морозу – сказала мама хмаринка і відпустила сніжинок до землі.
Так я і познайомилась з нашою сніжинкою.
Ой, дітки, поки я розповідала вам казочку про сніжинку, ми зовсім забули про сніжок, ми ж хотіли з ним погратися. Подивіться де ж подівся наш сніжок? Що з ним трапилося? Подивіться, він перетворився на воду. Як ви вважаєте, чому так сталося?
Коли сніг нагрівся то знову перетворився на воду, і наша сніжинка перетворилася на краплинку.
Інколи я бачу як маленькі діти на прогулянці беруть сніг до рота. Як ви думаєте, вони правильно роблять? Чому? Давайте подивимось яка водичка стала? Разом з вихователем діти досліджують воду – стала холодною, брудною. Дорослий пропонує процідити воду через ватку – що залишилось на ваті? Діти роблять висновки.