Конспект фронтального заняття "Пригоди Краплинкиі"

Про матеріал

Конспект фронтального заняття з розвитку мовленняв для дітей 4 року життя

(молодша група), яке дозволить розвивати аналітичні уміння – встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між явищами неживої природи

Перегляд файлу

"Пригоди Краплинки"

(заняття в молодшій групі)

Мета:

  • продовжувати знайомити дітей з сезонними  змінами в природі,
  • називати пори року та її характерні ознаки.
  • Формувати розуміння залежності сезонних змін від кількості сонячного тепла і світла.
  • Знайомити з зимовими опадами – з хмар випадає сніг;
  • розрізняти різні види снігу( сухий та вологий),
  • формувати вміння характеризувати його: холодний, пухкий, легкий, м’якенький, т.д.
  • Сформувати в  дітей уявлення про сніг як стан води;
  • розвивати аналітичні уміння – встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами неживої природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Хід заняття.

Діти, давайте привітаємося з природою.

                   Доброго ранку сонце привітне.

                   Доброго ранку небо блакитне,

                   Доброго ранку в небі пташки,

                   Доброго ранку маленькі дубки

                   Доброго ранку люди усі.

Сьогодні на вулиці чудова погода. Вночі випав сніжок, він вкрив землю, дерева, будинки.

Діти, а коли випадає сніг? Так правильно зимою. А що ще відбувається взимку?

2. Сьогодні по дорозі до дитячого садочка, я познайомилась з  однією сніжинкою. Коли вона дізналася, куди я йду то дуже захотіла з вами познайомитися. Ось вона. Подивіться яка сніжиночка?

Давайте з нею познайомимось. Гра « Знайомство» .

Діти, сніжинка завітала до нас не сама, а з подружками – сніжиночками.

3.Яка сніжинка? Який сніг?

Малята, а ви знаєте, як сніжинка потрапила на землю?  Сідайте  гарненько і слухайте уважно, а я вам розповім  як сніжинка мандрувала на землю.

 

« На великій хмаринці жила маленька Крапелька і Капітошка. Капітошка був веселий і грайливий – завжди посміхався і танцював. Маленька Крапелька була дуже допитливою, завжди всім цікавилась. Одного разу на хмаринці стало дуже холодно. Крапелька запитала хмаринку:

 « Чому стало так холодно? Хмаринка відповідала :

- Наступила зима. Сонечко мало гріє – промінчики у Сонечка стали короткими тому не зігрівають землю.

Крапелька подивилась на землю і здивувалась, чому вся земля стала білою, і дерева, і будинки теж білі. А маленькі діточки з радістю бігають і граються якимись маленькими білими кульками.

- Це випав сніг. Сніжинки вкрили всю землю, дерева і будинки. Сніжинки – це твої сестрички.

- А де живуть сніжинки?

- Вони живуть на хмаринці. Сніжинки це маленькі краплинки, тільки трішечки замерзлі.

Маленька Крапелька здивувалась.

- Так коли я замерзну то перетворюсь на сніжинку, - подумала вона і заснула.

А тим часом хмаринка піднімалась вище і вище в небо. Ставало все холодніше і холодніше. Від цього холоду і прокинулась Крапелька. Вона перетворилась на сніжинку. А мама хмаринка повчала сніжинок.

- Найголовніша справа кожної сніжинки – зігріти когось.

- А як же я така маленька та холодна зможу когось зігріти?

- Сніжинок багато, вони вкривають всю землю наче теплою ковдрою захищають траву, деревця від морозу – сказала мама хмаринка і відпустила сніжинок до землі.

Так я і познайомилась з нашою сніжинкою.

  • Бесіда за змістом казки.
  • Де живе сніжинка?  
  • Ким вона раніше була?
  • Чому краплинка перетворилась на сніжинку?
  • Що найголовніше для кожної сніжинки?

Ой, дітки, поки я розповідала  вам казочку про сніжинку, ми зовсім забули про сніжок, ми ж хотіли з ним погратися. Подивіться де ж подівся наш сніжок? Що з ним трапилося? Подивіться, він перетворився на воду. Як ви вважаєте, чому так сталося?

Коли сніг нагрівся то знову перетворився на воду, і наша сніжинка перетворилася на краплинку.

Інколи я бачу як маленькі діти на прогулянці беруть сніг до рота. Як ви думаєте, вони правильно роблять? Чому? Давайте подивимось яка водичка стала?  Разом з вихователем діти досліджують воду – стала холодною, брудною. Дорослий пропонує процідити воду через ватку – що залишилось на ваті? Діти роблять висновки.

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку