Заклад дошкільної освіти (ясла–садочок) комбінованого типу
«Калинка» Броварської міської ради Броварського району
Київській області
Конспект заняття з використанням фольклорних форм на тему: «Пригоди зайчика Захарчика»
Підготувала: вчитель-логопед Олена Соловей
2022
Мета:Закріпити правильну вимову звуків [З] , [З’], ознайомити з буквою З. Удосконалювати вміння визначати місце звука в слові, виконувати звуковий аналіз. Розширювати словниковий запас за лексичною темою «Зима». Закріпити вміння розуміти прислів’я, мирилки, промовляти вірші, скоромовки за допомогою мнемотехніки. Розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, увагу. Виховувати любов до природи, товариськість, бажання правильна та чітко вимовляти звуки.
Матеріал: Предметні картинки. Ноутбук. Іграшка-рукавичка Зайчик, мнемотаблиці та мнемодоріжки, сніжинки із завданнями, гра з ліхтариком «Подарунок для Зайчика», наголівник Зайчика, дзеркала.
Станьте, діти, усміхніться. Вище, вище потягніться. Плечі гарно розпряміть, Руки вгору, опустіть.
Вліво- вправо поверніться,
До підлогі доторкніться Сіли -встали, сіли-встали, Всі на місці пострибали
І у садок помандрували
1)Діти, яка зараз пора року? Чому ви так вважаєте? (Міркування дітей) Як ви розумієте прислів’я про зиму?
Мнемосмужки:
-Снігур прилетить - і всім про зиму сповістить
-То сніг, то завірюха, бо вже зима коло вуха
-Страшна зима,як дров нема
-Готуй воза взимку, а влітку-сани
2)Діти, відгадайте загадку:
Довгі вуха, куций хвіст.
Взимку білий, а влітку сірий
Хто це? (заяць)
3)Який спільний звук у словах «Зима», «Заєць»? [З]
Артикуляція звука [З] (Губи в посмішці, зуби зближені. Широкий кінчик язика за нижніми зубками, бічні краї язика притиснуті до верхніх зубі. Холодне повітря іде по центру язика. Горлечко «співає», звук дзвінкий твердий приголосний.
4) Ізольована вимова- Муха дзижчить: ЗЗЗЗЗ, комар дзижчить ЗЗЗЗ
5) Ізольована вимова- [З’]- Маленький комарик: З’З’З’З’ Артикуляція звука [З’]- (Вимовляємо лагідно, з посмішкою.
М’який приголосний.
6) Гра «Спіймай звук»
• Плесніть в долоні, якщо почуєте звук [З]
З-М-З-Б-С-З-З
За-ма-зо-бо-си-зи-зи
Зебра-коза-мама-бабуся-дим
Золото-бик-замок-мороз-сумка
• Плесніть в долоні, коли почуєте [З’]-
З’-м’-з’-б’-с’-з’-з’
Зі-мі-зі-бі-сі-зі-зі
Зіна-соня-зірка-кіно-білий-зілля
Подивіться хто це до нас прийшов? (Сірий зайчик Захарчик) Він просить у вас допомоги виконати завдання зими, які принесли сніжинки, щоб поміняти шубку із сірої на білу. а) Сніжинка - 1
Ігри з картинками
Назвіть картинку, визначте місце звука у слові і «засвітіть» відповідне віконце у будиночку.
Називаю назви картинки не промовляючи звуки [З] , [З’].
Хто здогадається, що це назва його картинки -піднімає її
• Гра «Будь моїм товаришем» (Діти стоять в колі на килимочку) Промовляй звук [З] на початку свого імені. Будь товаришем для зайчика Захарчика.
в) Сніжинка-3
• Лічилка
Котилася торба
З високого горба, Один, два, три- Вийди ти.
• Гра «Пограй із зайчиком»
На дитину одягають наголівник Зайчика, він стає у середину кола та вперед витягує руку як стрілочку. Діти ідуть по колу промовляючи слова:
- Один, два, три за мною повтори:
(Чистомовки)
Зу-зу-зу -погодуй козу
За-за-за- ось іде коза
Зи-зи-зи-немає кози
Зе-зе-зе-сіно дід везе
(Скоромовки по мнемотаблицях)
Під березою в грозу заховав Захар козу
У зайця Бубки розболілись зубки З’їла Зіна морозиво. Зіна рот заморозила г) Сніжинка-4
• Гра «Назви в тій же послідовності» Зуби-зебра-зефір
Коза-ваза-замок Зебра-зубр-береза д)Сніжинка-5
• Промовляй мирилку, виконуй пальчикову вправу Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій Мізин-мізин-мізинець- Помирив нас, молодець! е)Сніжинка-6
• Гра «Стриб да стриб» Назвіть зайця лагідно (Зайка).
Перетворимося на зайчиків і будемо стрибати як зайчики, коли почуємо слово «Зайка». Будьте уважними.
Майка-зайка-зайка-сойка Зайка-Зойка-майка-зайка є)Сніжинка-7
• Гра «Виправ мене»
Взимку діти катаються на ков(ж)анах
У зоопарку живе змугаста (с)ебра
У бабусі живе рогата ко(ж)а Мій улюблений колір-(ч)елений ж)Сніжинка -8
• Гра «Живі звуки»
Виконайте звуковий аналіз слова «Зима», позначаючи звуки чоловічками-символами.
• Фіз-хвилинка (Відео-руханка)
з)Сніжинка-9
• Гра з ліхтариком «Подарунок для зайчика»
Присвітивши ліхтариком на коробку, дізнаємось про подарунок для зайчика. Склади речення:
Я подарую зайчику… (зефір, морозиво, родзинки, ковзани, зошит, бізе, телевізор).
и)Сніжинка-10
• Гра «На що схожа буква З?
Викладіть букву з гороху, мотузки
-На осонні змій повзе . Вигнувсь він, як буква «З»
-Буква «З» як цифра «3»
Подивіться, немає більше сніжинок із завданнями.
Ми їх всі виконали! А де ж наш зайчик Захарчик?
Чи дала ж йому Зима білу шубку?
А ось він в білій шубці!
І віршик про себе прислав, щоб ви повторили по мнемотаблиці
Грудень тихо наступає
Землю снігом посипає
Подивись лише сюди- Та це ж зайчика сліди.
Де ж наш сірий заховався? Він у білу шубку вбрався. Більше зайчик не боїться, Ні вовчиська, ні лисиці.
З яким звуком та буквою ви познайомились?
Що вам сподобалось найбільше? Що було важко?