Конспект заняття "Річки мого краю"

Про матеріал
Мета: познайомити дітей із річкою Сіверський Дон¬ець, рослинним і тваринним світом річки, розвивати спостережливість, продовжувати виховувати бережливість до фауни рідного краю, формувати свідоме ставлення до планети Земля, виховувати любов, зацікавленість та інтерес до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Комунальний заклад  «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2

Попаснянської районної ради Луганської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття «Річки мого краю»

                                                                                    

 

 

                                                                                 підготувала: вихователь  ДНЗ

                                                        Вередіна С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 рік

 

Мета: познайомити дітей із річкою Сіверський Дон­ець, рослинним і тваринним світом річки, розвивати спостережливість, продовжувати виховувати  бережливість до фауни рідного краю, формувати свідоме ставлення до планети Земля, виховувати любов, зацікавленість та інтерес до природи рідного краю.

 

Обладнання:  ілюстрації річки Сіверський Донець

Хід заняття

Яке то диво-дивне влітку річка.

 Краса безмежна, в вербах береги.

 Прозора й тепла, лагідна водичка

 І стільки в цьому радості й снаги.

Пливеш по ній, а над тобою небо

 Бездонне, чисте, іноді в хмарках.

До цього придивитись лише треба,

Щоб описати цю красу в словах,

 А потім прочитати і згадати

У дні, коли завіють холоди.

А зараз просто хочеться співати

 І мріяти, щоб так було завжди

 

Вихователь: діти, давайте згадаємо літо. Всі ви влітку купалися в річці, в ставку. А ви знаєте, звідки починається річка, де її початок?
Річка може починатися і з болота, і з озера, з джерела. Вода, що витікає з них, збирається в струмки. А вони, в свою чергу, з'єднуються, стікаються і... виходить річка. Сьогодні ми познайомимось із річкою Сіверський Донець.

Вихователь демонструє фотографію річки Сіверський Донець.

Назву річка отримала з-за того, що текла з Сіверського князівства, Як і багато інші річки Сіверський Донець грав найважливішу роль в житті давньої людини. Сіверський Донець — сама велика річка восточної України вона зивиста, по ній не плавають кораблі, вона неглибока.

На Сіверському Донці багата рослинність, та різні види риби: лящ, щука, головань. Люди виловлюють рибу, піклуються про них. Взимку, коли річка замерзає — прорубують ополонки.

 

 «Дидактична гра скажи навпаки»  
Річка глибока.... (дрібна)
Звивиста річка.... (пряма)
Річка широка.... (вузька)
Річка довга (коротка)
Річка вируюча.... (спокійна)
Вода в річці холодна....(тепла)
Вода в річці каламутна.... (прозора)
Молодці! А скажіть, як можна ще сказати про річку, назвати її лагідно?
Діти. Річка. Річенька. Річечка.

 Фізхвилинка: «Як приємно в річці плавати!»
Як приємно в річці плавати!
(Плавальні рухи.)
Берег ліворуч, берег праворуч.
(Повороти.)
Річка стрічкою попереду.
(Потягування — руки вперед.)
Зверху місток — перевірте.
(Потягування — руки вгору.)
Щоб плисти ще скоріше,
Треба нам гребти швидше.
Ми працюємо руками.
Ніхто не вженеться за нами?
(Плавальні рухи.)
А тепер пора нам, браття,
Повалятись на пісочку.
Ми з річки вилізаємо
(Ходьба на місці.)
І на травці відпочиваємо.

Відгадаємо задаки о мешканцях нашої водойми:

В зеленому жакеті

Галасує в очереті

Хоч і плавати мастак

І не риба, і не рак (жаба)

 

Ох і дивна ж ця тваринка!

На собі несе хатинку,

Голова, чотири ніжки,

Зверху стеля, знизу – ліжко. (черепаха)

 

По траві повзла змія,

Налякався добре я,

Від гадюки біг чимдуж,

А то виявився…(вуж)

 

Живемо ми по річках

В теплих затишних хатках.

Ми будуємо запруди,

 Ремонтуємо споруди.

Будівельники – майстри

Дружні, лагідні… (бобри)

 

Вихователь: Кому потрібна вода?
-Людині, рослинам, тваринам, птахам, комахам, рибам і т. д.
Висновок: Вода потрібна усьому живому на планеті.
-Для чого вода потрібна людині?
-Готувати їжу, для пиття, для прання, щоб вмиватися, купатися.

-А тваринам?
-Щоб пити, деякі тварини живуть у воді, наприклад, бобер, нутрія, видра.
-А рослинам?
-Без води рослини загинули б від нестачі вологи.
-А хто все життя проводить у воді?
-Насамперед риби. Недарма кажуть,що «риби - діти води».
Висновок: Вода у водоймах різної температури,значить у них живуть різні рослини і тварини.
Вихователь: Отже, вода дуже корисна. Вона необхідна для купання і вмивання, для пиття та прання, для поливу рослин і одержання електрики. Але тільки чиста вода! Раніше в природі живі мешканці річок, озер, морів самі справлялися з очищенням води, тепер же, коли на берегах побудували багато заводів і фабрик вода з кожним роком стає все брудніше. Брудна вода приносить багато шкоди, тому воду потрібно дуже берегти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Svetlana\Desktop\ббб.jpg

C:\Users\Svetlana\Desktop\ввв.jpg

C:\Users\Svetlana\Desktop\ггг.jpg

Завантаження...
docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
2706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку