Інтегроване заняття"Золота осінь"

Про матеріал
Розширити та уточнити знання дітей про осінні явища та прикмети. Продовжувати вчити дітей підбирати прикметники до іменника, давати відповідь повними реченнями за темою «Золота осінь». Закріпити знання про вивчені букви та вміння читати по складах. Формувати знання про рослинний світ в осінній період, вміти називати назви дерев, розрізняти їх листя та плоди.
Перегляд файлу

Мета:

Розширити та уточнити знання дітей про осінні явища та прикмети. Продовжувати  вчити дітей підбирати прикметники до іменника, давати відповідь повними реченнями за темою «Золота осінь». Закріпити знання про вивчені букви та вміння читати по складах. Формувати знання про рослинний світ в осінній період, вміти називати назви дерев, розрізняти їх листя та плоди. Вчити вірш Леоніда Куліша” Жовтень”-за мнемотаблицею. Донести до дітей барвисту красу «золотої» осені. Вчити слухати музику, формувати здатність бачити її, показати гармонію звуків і кольорів у природі та мистецтві.

Продовжувати вчити дітей малювати в техніці, яка називається «друк», наносити фарбу на зворотню сторону листочка від середини до країв, самостійно добирати потрібні листочки та гармонійно поєднувати кольори. Робити відбитки на аркуші, створюючи якийсь предмет або сюжет, домальовуючи пензликом дрібні деталі, яких не вистачає на малюнку.

Розвивати память, образне та логічне  мислення, увагу, відчуття кольорів, зв’язне мовлення, спостережливість і допитливість. Під час виконання творчої роботи розвивати дрібну моторику рук, вміння доводити розпочату справу до кінцевого результату. Виховувати любов до природи та вміння  милуватися її краєвидами в осінній період, бажання відтворювати свої фантазії на папері.


Матеріал:

Музика А. ВівальдіОсінь”, гуашеві фарби, засушені листочки різних видів дерев, вологі серветки, загадка, дидактичні ігри, фізкультхвилинка, мультимедійна презентація «Золота осінь», музичний супровід, чарівне дерево.

Хід заняття:

Загадка: В зеленім лісі ненароком

Якийсь художник побував

У золотистожовтий колір

Усі дерева перефарбував.

- Ти хто такий? – всі дивувались,

- Чому тебе не бачим досі!

Та придивися добре,

І ти тоді побачиш … (Осінь)

- Вірно, цією невидимкоюхудожником є чарівниця осінь.

- Діти, сьогодні осінь запрошує нас до свого дивовижного царства, де ми зможемо помилуватись її красою.

А подорож наша буде незвичайною, тому, що ми здійснимо її переглядаючи відео , а допоможе нам у цьому музика, яку написав композитор А.Вівальді. Називається вона «Осінь».

Отже, сядьте рівно і дивіться уважно.

Прислухайтеся до самих себе, до свого серця, пориньте у фантастичний світ чарівниці осені.

Діти дивляться і  слухають уривок композиції А.Вівальді «Осінь».

- Ось і закінчилась наша фантастична подорож. Вам сподобалась музика? Гарна музика, тому що осінь гарна. Поділіться своїми враженнями. Як ви зрозуміли, що на відео ілюстрації осені?

Проводиться дидактична  граОсінь яка?”Діти за допомогою картинок-асоціацій визначають яка осінь.  Які кольори ви побачили передивляючись відео? Ось ми виучимо віршик за малюнками- мнемотаблицяЖовтеньпро колір осені. Діти за допомогою відео вивчають послідовно віршик. Підходимо до чарівного дерева з різними видами листочків.

- Хто відчув аромат осені? Чим пахне осінь? (опалими листочками, овочами з городу, грибами, дощем…).

- Діти, давайте зараз пригадаємо, як ми з вами, майже щодня, спостерігали за осінніми деревами, за листочками, милувалися їх красою і щоразу дізнавалися про листочки щось нове.

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про листочки:

- змінюють восени свій колір,

- навчилися розрізняти листочки за формою з якого дерева,

- про те, що вони вміють танцювати, кружляти,

- плавати по воді, наче човники,

- літати в повітрі як парашутики,

- навчилися слухати їх шелестіння та інше.

А ще, ми зробили для себе несподіване відкриття, що осінніми листочками можна малювати.

- Погляньте, які гарні листочки подарувала нам осінь. Якщо уважно придивитися до кожного листочка, то можна побачити, що він нам щось нагадує.

Зараз ми їх розглянемо і спробуємо впізнати з якого дерева листочок, та що він нагадує вам за формою.

(Показую листя клена, дуба, каштана, горобини, берези, верби ,горіха та липи, а діти розпізнають з якого він дерева, розповідають на що, або на кого подібні листочки: на лапку гусака, парашутики, парасольки, пташки, рибки, квіти,

метелики та інше) Проводиться дидактична граЗ якого дерева листочок”?   

Фізкультхвилинка «Осіннє дерево»

Ось цедеревце, мій друже,

(повільно піднімають руки вгору)

Кучеряве, гарне дуже!

(рухи в повітрі руками, ніби окреслюють силует дерева)

Гілля з вітром грається

Хилиться, гойдається.

(нахили тулуба вліво, вправо)

А листочки шелестять

Ніби казку шепотять

(руки вгору, рухають пальчиками)

Вітерець гуляв, бродив,

З віт листочків натрусив.

(рухаються довільно, присідають, плавні рухи руками)

Осінь деревце вже чує

(приставляють долоньку до вуха)

Листя в золото фарбує.

(рух правою рукою, ніби тримають пензлик вгору - вниз)

- Вчора, коли я повернулася з дитячого садка, на мене чекали осінні листочки. Мені дуже захотілося намалювати щось цікаве разом з ними.

Погляньте, що в мене вийшло.

(Розгляд зразків 2-3)

- Що ви бачите на малюнку?

(Ваза з квітами)

- Які листочки перетворилися на квіти?

- Який листочок допомагав мені малювати вазу?

- Що я домалювала?

- А зараз пригадаємо ще, як можна малювати листочками:

1. Беремо листочок за кінчик.

2. Кладемо його на клейонку, зворотною стороною догори. Чому? – добре видно прожилки, випуклості, рельєфні ший більше пензлик.

3. Наносимо фарбу потрібного кольору від середини до країв, притримуємо листок при цьому вказівним пальцем лівої руки.

4. Миємо та витираємо пензлик.

5. Беремо листок за кінчик і переносимо його на аркуш, кладемо зафарбованою стороною.

6. Зверху накриваємо листок папірцем і легенько притискуємо долонькою.

7. Забираємо листок, а на його місці залишається гарненький відбитокточнісінько копія його самого.

8. Тоненьким пензликом домальовуємо те, чого не вистачає на малюнку.

Пригадали.

- Як називається такий прийом малювання? (Друк)

Пропоную дітям сісти за столи.

- Діти, візьміть свої листочки. Подумайте, що або кого вони вам нагадують. Що б ви хотіли сьогодні намалювати за допомогою цих листочків? Спробуйте їх перетворити на щось цікаве.

А зараз візьміть більший пензлик. Обніміть його легенько трьома пальчиками, сильно не стискайте, щоб пензлик відчував тепло ваших пальчиків. Підніміть  пензлик щетинкою догори. Вправа «Пензлик вітається». «Добрий день» - опускаємо щетинку донизу. При цьому рухають тільки пальчики.

А зараз простягніть вільну долоньку вперед. Потренуємось, як будемо покривати листочок фарбоюдіти проводять сухим пензлем по долоньці від середини до країв від себе, ніби гладимо листочок. Листочку дуже приємно, він залишить вам гарний відбиток.

Самостійна робота дітей.

По закінченні виставити роботи на мольберті.

Зробити аналіз дитячих робіт.

А зараз, діти, давайте подякуємо листочкам за те, що допомагали вам намалювати такі гарні малюнки і попрощаємося з ними:

«Не сумуй листочку, що скоро прийде зима. Всі листочки впадуть з дерев і сховаються під снігом. Та незабаром настане весна і прийдуть тобі на зміну вже інші твої братики та сестрички, але ми з тобою не розлучаємось.

                        Ми тобі кажемо «До побачення».

 

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку