Заняття в дошуільному підрозділі в різновіковій групі
з ознайомлення з природою на тему:
«Чарівний осінній ліс»
Вихователь: Вергелєс О.М.
Мета заняття: розвивати дрібну моторику рук, формувати рухові вміння; виховати любов до природи, пізнавальний інтерес; викликати позитивні емоції, вчити дітей помічати красу навколо себе; прищеплювати любов до неї; уточнити та розширити знання дітей про назви диких тварин, спосіб життя, де живуть. Закріпити знання про ознаки осені; ознайомлюватись з творчість П.Тичини. Закріпити знання про просторові поняття: зліва, справа, попереду, позаду; учити вживати слова ознаки у словниковому запасі; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мову, творчість.
Матеріали: іграшки диких тварин (білочка, зайчик, лисиця, вовк, ведмідь, їжачок), паперове листя дерев (червоне, коричневе, жовте), силуети дерев (високі – низькі), аудіозаписи.
ХІД:
- Діти, я рада всіх вас бачити сьогодні в садочку. Коли я йшла до дитячого садка, я звернула увагу на те, що дерева, не просто гойдаються від вітру. Вони ніби розмовляють один з одним. Тож я вам сьогодні пропоную переглянути иультфільм https://www.youtube.com/watch?v=onvq30KZibE
- Діти, погляньте скільки листочків лежить на підлозі. Якщо ви відгадаєте загадку, тоді здогадаєтесь, у яку пору року вони нас запрошують:
Прийшла дівчина до хати, Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула, В жовту свитку ліс вдягнула. (Осінь)
Ліс гостинно закликає — Нас грибами пригощає.
Неба потускніла просинь,
У права вступає…
(Осінь)
(Відповіді дітей)
- Так, це буває восени. Діти, зла чарівниця зачарувала осінній ліс. І розчаклує лише тоді, коли ми виконаємо її завдання. А в цьому нам допоможуть осінні листочки, які знаходяться в чарівному лісі. Щоб потрапити туди нам потрібно закрити очі і сказати всім разом: «Один, два, три – осінь в ліс нас приведи!»
Звучить музика, перед дітьми з’являється макет, осіннього лісу.
Ось ми і потрапили в ліс.
– Діти, яка пора року в лісі? Ой, погляньте, ось якийсь чарівний осінній листочок, але він дуже сумний. Він щось нам хоче розповісти. На ньому є завдання від чарівниці. Хочете дізнатись яке? Тож слухайте уважно!
І листок - завдання
- Діти, вам потрібно сказати, що таке ліс - Які тварини живуть у лісі?
- Як вони готуються до зими?
- Як готуються до зими птахи?
- А що сталося з рослинами лісу з приходом осені?
- Молодці, ви добре знаєте, мешканців лісу та їх турботи восени. Тож можемо відправлятися далі.
- ІІ листок - завдання чекає на нас.
- Діти, а що росте у лісі?
- Так, дерева, трава, кущі, гриби...
- А які дерева ростуть у лісі?
- Діти, а які фарби притаманні осені? (Червоні, жовті, коричневі).
- Яке за розміром листя? (Велике і маленьке)
- Давайте пригадаємо, як розмовляють листочки, коли сильно дме вітер?
- А як розмовляють листочки, коли немає вітру, або вітер тихенький?
( Аудіозапис з шумом листя)
- Які емоції у вас викликають ці звуки?
- Ось і справились ви з другим завданням злої чарівниці. Молодці. А що ж чекає нас попереду?
ІІІ листок - завдання
- Діти, зла чарівниця , що живе у густому темному лісі зачаклувала лісових мешканців. Без них лісу не бути красивим, прекрасним і не радувати нас. Тож для того, щоб допомогти звірятам, необхідно виконати завдання-загадки. Допоможемо звірятам? Тож приступимо
(діти складають розрізані картки з зображенням звірят в ону)
- Лихо сталося і з самим великим мешканцем лісу. Хто це, як ви думаєте?
Так, це ведмідь. Чарівниця розсердилася на нього і заховала його.тож давайте знайдемо його.
(діти шукають захованого ведмедика в групі)
Але потрібно не помилитись і відшукати саме ведмедика, тому, що там є ще одна тварина, і якщо ви помилитесь, то ведмедик ніколи не повернеться до лісу.
- Молодці, знайшли ведмедика.
- .Чарівниця заховала і лисичку.
- Діти, скажіть, а хто живе в лісі поряд з білочкою, зайчиком, ведмедиком та лисичкою?
- Так, вовк, їжачок. Та молодці знайшли всіх звірят. А для того щоб чаклунка їх розчаклувала , ван треба розповісти де ці звірі жтвуть і прикріпити їх на дошці. (На дошці заздалегідь підготовлені домівки тварин, діти розповідаючи прикріплять зображення тварин на дошці ,біля їх домівок)
- Ми допомогли звірятам. Чари чарвниці, вже не діють на них. Тож тепер всі звірята будуть жити у світлому, прекрасному лісі. І готуватимуться до зими. А вам я пропоную трішки відпочити.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=xeU7EO7wCaM
ІV листок - завдання
- Та не всіх мешканців лісу розчаклував чарівник. І для того, щоб розчаклувати лісових птахів нам потрібно дати відповідь на запитання.
- Діти, скажіть, а чи лише в лісі живуть дикі тварини?
- Так, багато тварин живуть і в казках.
- В яких казках можна зустріти лисичку? («Коза-Дереза», «Солом’яний бичок», «Котик і Півник», «Рукавичка», «Колобок»…) - А яка лисичка в казках?
- Вірно, підступна, хитра, підлеслива.
- В яких казках можна зустрітись з зайчиком? («Солом’яний бичок», «Рукавичка», «Колобок», Їжак та заєць»…)
- А як можна сказати про нього? Який він? (Сірий, маленький, довговухий, куцохвостий, спритний)
- А що можна сказати про вовка? Який він? (Сердитий, сірий, хижий, зубастий, злий)
Молодці діти!
Вітерець торкнув дуби — Й ті зашелестіли. Позлітались голуби, Нам завуркотіли. Вгору сонечко підбилось, На усіх нас задивилось.