Заняття в дошкільному підрозділі в різновіковій групі з природи
на тему :
МЕТА :
Підтримувати у дітей бажання випробовувати себе у вправах для
«юних космонавтів»; прищеплювати любов до рідного краю; викликати емоційні реагування на красу та різноманітність небесної
сфери, ознайомлення з віршами про Космос; вправляти у розрізненні кольору, форми, просторових характеристик об»єктів Космосу. Формувати цілісний художній образ неба та його мешканців, основу розуміння єдності землі та неба; активізувати словник дітей назвами планет та космічних тіл; продовжувати розвивати пояснювальне мовлення; удосконалювати здатність до до художньої діяльності – малювання нескладних предметів та геометричних фігур.
Матеріал : карта зоряного неба, зображення сузір’їв, папір, набір кольорових олівців, телевізор, предметні картинки.
Хід заняття
1. Космічне привітання
- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож. - Космос зберігає багато таємниць і загадок. А щоб він ними поділився, пропоную промовити космічне привітання :
КОСМІЧНЕ ПРИВІТАННЯ
Ось у космос прилетіли
І на зорі погляділи,
На плпнетах побували І все - все запам’ятали
2. Творча гра «Космічна подорож»
Вихователь разом із дітьми влаштовується на килимку й починає «подорож»: «Ми прилетіли на космодром. Швидше сідайте в космічні шатли. Пристебніться. Починаємо політ».
— Під час зльоту відчуваємо незначне струшування (підстрибуємо). — Шатли почало хитати (нахили тіла).
— Тепер ми відчуваємо невагомість (обертання тулубом без відриву нижньої частини від підлоги).
— Атака астероїдів (уникаємо їх, нахиляючись назад, уперед, праворуч, ліворуч).
— Небезпека знизу (підняття стегон).
— Космічні щупальця неземної істоти намагаються обплутати то праву, то ліву ногу (почергове піднімання ніг).
— Втеча від погоні (робота обох рук).
3. Гра «Добре чи погано бути космонавтом ?»
- Космонавтом бути добре – можна на ракеті літати.
- Ні, погано – потрібно дуже багато вчитися.
- Добре, коли багато знаєш про космос.
- Погано , в космосі дуже холодно.
- Добре бути космонавтом, можна по Місяцю походити.
- Погано, далеко від дому.
- Добре, можна плавати в повітрі під час невагомості… 4. Білка та Стрілка (рос.БелкаиСтрелка) — двоє собак, яких Радянський Союз відправив в орбітальний космічний політ 19 серпня 1960 року і які, опісля 25 годин польоту, повернулися на Землю живими. Політ проходив на кораблі «Супутник-5» і відбувався в рамках серії запусків у космос кораблів-супутників з тваринами на борту. За час польоту корабель здійснив 17 повних витків навколо Землі. Крім двох собак на «Супутнику-5» також перебували миші, комахи, рослини, насіння та інші біологічні об'єкти[1].
Головною метою польоту було дослідження впливу на організм тварин і рослин таких факторів космічного польоту, як перевантаження, тривала невагомість, їх зміна, дія космічної радіації на тваринні і рослинні організми; а також відпрацювання технічних систем забезпечення життєдіяльності, безпеки польоту і безпечного повернення на Землю[1].
Білка та Стрілка були дублерами собак Чайки і Лисички, які загинули в катастрофі такого ж корабля при невдалому старті 28 липня 1960 року. Тоді на 19-й секунді польоту у ракети-носія зруйнувався бічний блок першого ступеня, в результаті чого вона впала і вибухнула Перегляд відеоролику https://www.youtube.com/watch?v=Ry3rPy0tzVQ 5.Бліц-опитування «Що я знаю про Сонце ?» - Де знаходься Сонце ?
- Якої воно форми ?
- Коли ми бачимо сонячне світло ?
- Кому дарує Сонце свої промені ?
- Що таке Сонце ?
6.Відгадування космічних загадок :
Він здалеку прилітає,
Оболонку чорну має То його надійний щит. Звуть же як?
(Метеорит)
***
Має величезний зріст, Має голову і хвіст, Це не тигр, не ракета. Натякну вам по секрету – це... (Комета) *** Сонця й зір це хатка-дім, Місяць теж живе на нім. У людей завжди потреба Дотягнутися до… (Неба) *** Воду в ріках нагріває, Матір-Землю зігріває. Нам всміхається в віконце Чарівне, гаряче… (Сонце) *** Нічного неба оберіг, І схожий бік його на ріг. Козак моторний, красний, Хто ж цей красень ясний? (Місяць) |
https://maximum.fm/novini_t2
7.«Я – ЗЕМЛЯ» (вправа на розвиток емпатії) Уявіть себе планетою Земля й дайте відповіді на питання.
• Хто ти ?
• Яка ти ?
• Що тобі подобається ?
• Що ти любиш ?
• З ким дружиш ?
• Чого хочеш ?
8. Малювання космічних ракет та космосу
А тепер уявіть, на яких космічних кораблях ви летіли в космосі Намалюймо їх!( колективна робота, діти на заготовці малюють планети, сонце та ракети)
10. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=myT-DCtHcuM 11.Виставка колективної роботи та її обговорення
12.Підсумок заняття.
- Сьогодні ми з вами багато довідалися про космос.
- Хто першим відвідав космос?
Але наш Всесвіт зберігає ще багато загадок, які потрібно розгадати.