Конспект заняття з грамоти
в старшій групі
Тема: Скоро до школи
Мета: у цікавій ігровій формі узагальнити знання дітей з грамоти отримані на протязі року. Закріпити знання про букви та звуки, уміння ділити слова на склади, робити звуковий аналіз слів. Закріпити знання про речення. Розвивати мову, пам’ять, комунікативні навички дітей. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати колективізм, самостійність та почуття задоволення своєю роботою.
Хід заняття
І. Вступна частина
- Добрий день, діти!
- Станьте діти, підтягніться, один одному всміхніться.
На заняття увагу не забудьте взяти.
- Сьогодні до нас в гості повинна була прийти одна гостя. Але через погану погоду ми з нею побачимося через комп’ютер. Вона прислала своє фото.( Гостя БАЛАКУША)
- Ви знаєте хто це? Це БАЛАКУША! Давайте привітаємося (Доброго дня) Вона дуже розумна і перевірить вас, чи зможете ви піти до школи..
- Хто знає, коли ви підете до школи?(восени)
Зараз ми з вами багато розмовляємо про школу, а ви знаєте чим школа відрізняється від садочка?
(Діти піднімають руки і відповідають за бажанням)
- А як можна здогадатися, що йде учень? (бесіда супроводжується ілюстраціями: учень,школа..)
- Як потрібно вести себе на уроках? (відповіді дітей)Молодці!
- Наша БАЛАКУША дуже розумна і підготувала для вас декілька завдань..
ІІ. Основна частина
- На столі лежать літери. Нам потрібно поділити ці літери на дві частини.
- А чому саме на дві частини? (Діти відповідають, якщо відбувається ускладнення вихователь допомагає знайти відповідь)
- Скільки всього букв в українському алфавіті? (33) Які саме є букви? (голосні і приголосні);
(Діти виконують завдання під час роботи перераховують скільки голосних букв, і визначають що голосних менше чим приголосних).
- Дітки, а що ви знаєте про звуки ? ( Голосні звуки утворюються за допомогою голосу, приголосні – за допомогою голосу та шуму, бувають твердими та м’якими).
- Молодці! Сідайте на свої місця.
- У вас, у кожного, на столі є завдання, потрібно зробити звуковий аналіз слів. Це самостійна робота, але якщо комусь потрібна моя допомога, піднімайте ручки, я допоможу.
(У кожного картки звукового аналізу слів, відповідної складності:
С3 – сир ,кіт, око.
С2 – риба, шафа.
С1 – дитина, осінь.
Вихователь підходить до кожної дитини, по потребі допомагає навідними питаннями, перевіряє роботу).
- Давайте покажемо нашій гості, що ми ще з вами можемо. Наприклад, поділіть слова на склади.
- А як можна перевірити чи правильно поділили слова на склади? ( з допомогою хлопків та прикладанням руки до підбородку)
- Слова написані на дошці. Давайте прочитаємо їх. (Діти всі разом читають слова і ділять їх на склади, визначають, скільки складів у кожному слові).
Вес-на, ді-ти, ка-ша, Ма-ша, зо-шит.
- Зверніть увагу на монітор! БАЛАКУША написала слова з помилками! А нам потрібно їх виправити!
(кожне слово супроводжується картинкою, щоб діти краще зрозуміли)
Риба (миба), сир (тир), ліс (кіс).
- Дуже добре, молодці! Зараз ми покажемо БАЛАКУШІ, що ми знаємо букви, і напишемо з вами диктант.
- У кожного з вас лежать на столі листочки і ручки. Згадаємо як потрібно сидіти під час письма (спини рівно, ніжки разом, листочки трохи дивляться у віконечко, ручки взяли правильно. Кожну почуту букву діти прописують у повітрі. На столах у дітей групи лежать карти Шульта, для кращого орієнтування).
А, О, У, І, Е,И.
-Діти, які ми з вами літери прописали? (голосні)
-Скільки їх всього? (6)
- Подивіться на екран і перевірте, чи правильно ви їх записали (на екрані правильно написані букви)
- А зараз давайте напишемо те, що побачимо
(На екрані приголосні букви, діти пишуть на листки,те що бачать).
Б ,В ,М ,Н ,Л ,Т
(Вихователь підходить до кожного і перевіряє роботу дітей).
- Молодці! Ви дуже гарно попрацювали! Показали, які ви справжні майбутні учні, і будите отримувати тільки гарні оцінки.
- Давайте попрощаємося з БАЛАКУШЕЮ.
ІІІ. Заключна частина.
Завдання №6 Творче завдання (Зібрати портфель до школи)
- Пропоную вам дітки підготуватись до школи і зібрати в портфель необхідні речі.
(Діти вирізають і приклеюють необхідні речі до портфеля, називають їхнє призначення).