Тема. Таємниця мого імені
Мета: ознайомити дітей зі значенням власного імені.
Завдання: розвивати почуття індивідуальності, власної значущості, самоповаги; формувати у дітей знання про те, що кожна дитина має право на життя та ім’я; виховувати почуття любові, шанобливе ціннісне ставлення до себе, до свого імені.
Очікувані результати: знати значення власного імені, знати права дитини, розуміти власну індивідуальність та значущість для соціуму, вміти поважати себе та інших, шанобливо відноситись до себе та власного імені.
Обладнання: планшет емоцій, чарівна скринька з дзеркалом, демонстраційна картинка з зображенням дівчинки, королівський трон, корона, заготовки корон за кількістю дітей, аксесуари для оздоблення корон.
Хід заняття:
Вступна частина
1. Привітання
Діти шикуються в шеренгу один за одним. В групі розташований планшет привітання. І по черзі кожна дитина натискає долонькою на значок (кожен значок відповідає способу вітання), таким чином, обирає варіант вітання сьогодні, на даний момент. Серце - обійми, долонька - вітаємось долоньками "Дай п'ять", мелодія - танець. Ось таким чином, ми з Вами привітались. Дуже рада Вас бачити на занятті.
2. Вправа "Чарівна скринька сонячного зайчика"
Подивіться, яка чудова, гарна, яскрава - справді чарівна. А якщо в неї заглянути, то можна когось побачити. Там, хтось живе, він єдиний у всьому світі, тільки він посміхається так, тільки у нього такі гарні вушка, такий симпатичний носик, такі рум'яні щічки. Він ні на кого не схожий, неповторний. Там знаходиться найцінніший скарб нашої планети. Хочете дізнатись хто там? Але, ви не розкривайте таємницю, доки всі діти не зазирнуть у скриньку. Кого ж ви там побачили? Хочу, щоб Ви знали, що кожен з Вас самий добрий,? Хто самий сміливий? Хто самий гарний, розумний? Хто найкращий в світі?
Добре, молодці! На цій позитивній ноті з позитивним налаштунком розпочнемо наше заняття!
3. Вправа "Ім'я" (актуалізація теми заняття)
Подивіться , будь ласка, на дошку. На ній зображено дві однакові дівчинки, вони однаково одягнені, одного зросту, колір очей однаковий. Як ми можемо їх розрізнити? В кожного воно своє. Як ми звертаємось один до одного? Добре, я Вам ще підкажу.
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня,
То дарують йому слово
Слово це його... ім'я
Основна частина
4. Вправа "Королівський трон"
Сьогодні ми з Вами й поговоримо про Ваші імена. Відкриємо таємницю кожного імені. Марк, ти знаєш, що означає твоє ім’я? Ось, сьогодні дізнаєшся.
Перед Вами трон королівський. Зараз кожен з Вас побуває в ролі короля чи королеви і дізнається про значення власного імені.
Ітак, перше королівське ім’я.... (Див. Дод. 1)
Ось, ми дізнались значення Ваших імен і побували в ролі королев і королей. Вам сподобалось?
Одягати корону, сидіти в троні?
Що саме Вам сподобалось?
Чи схожі характеристики імен з вашим характером?
Пальці в кулачок. Вказівний та мізинчик розведені в сторони, дитина рухає ними, просуваючи руку по парті вперед.
5. Пальчикова гімнастика
Доброго ранку
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі i мeнi!
(Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).
6. Практична частина “Корона”
А тепер давайте з вами створимо свою власну корону. Корону таку ж неповторну як і ваше ім’я. Перед Вами заготовки корон і прикраси. Відтворіть будь ласка, свою власну корону, яка символізуватиме ваш внутрішній світ. І в кінці роботи напишемо на вашій короні ваше ім’я в ласкальній формі.
Заключна частина
7. Рефлексія заняття
Діти, ви дуже гарно попрацювали. Молодці! Давайте згадаємо, що ми робили на занятті.
Скажіть будь ласка, що найбільше сподобалось на занятті?
Що нового ви дізнались?
Чи подобається вам, як вас ласкаво називають?
Подобається вам корона яку ви створили?
Чи може вам хочеться щось змінити чи додати якийсь елемент у вашому виробі?
8. Ритуал прощання
Кожен одягає свою корону і під аплодисменти виходить на центр групової кімнати (утворюючи коло).
Аплодисменти по колу!
|
|