Флешмоб «Ми проти булінгу»
Мета:
Навчальна:
Розвивальна:
Виховна :
Обладнання:
Аркуші паперу за кількістю дітей, відео - сюжети, роздатковий матеріал, ватман, фломастери, квіти з паперу, скріпки за кількістю дітей.
Основні поняття та терміни:
Булінг, жорстокість, агресія, конфлікт, жертва насилля, свідок насилля, відповідальність.
Хід заняття:
І. Вступна частина
Мій улюблений світ - без насильства,
Без жорстокості, болю і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова.
Мій улюблений світ - без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста
И голосінь не почуєш сумних
Мій улюблений світ - це не казка,
А реальне щасливе життя,
Бо, звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло Іти в майбуття.
1. Організаційний момент
Саме цими словами, хочеться розпочати наш захід. Тема заходу: «Ми проти булінгу». Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.
Останніми роками визнано поширення такого явища, як булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація.це форма психічного та фізичного насильства, яка проявляється у таких діях:
дитині говорять образливі, злі та неприємні слова;
дитині говорять образливі, злі та неприємні слова;
завдають дитині ударів, стусанів, смикають, штовхають, б’ють;
булери забирають речі дитини, не віддають або псують їх;
дитину змушують робити щось неприємне або те, від чого можуть виникнути проблеми;
цілковите ігнорування дитини;
поширення пліток про дитину, зокрема через інтернет (кібер-булінг).
Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра -- жертва.
1.2 ІНФОРМАЦІЯ НА ЕКРАНІ ТЕЛЕВІЗОРУ
1.3 Відео
ІІ. Основна частина
2.Вправа «Сніжинка»
Інструкція:Візьміть аркуш паперу. Складіть його навпіл. Відірвіть правий верхній куток. Складіть ще раз навпіл. Ще раз відірвіть верхній правий куток. І іще раз складіть навпіл. Відірвіть верхній правий куток. Розверніть куток і покажіть свій витвір мистецтва.
Зверніть увагу, які різні у вас вийшли сніжинки. Хоча інструкція була для всіх одна. Чому так сталось? Як ви вважаєте?
Цією вправою, я хотіла вам всім показать, що не зважаючи ні на що, ми всі різні. І повинні поважати один одного. Толерантно та терпимо відноситись один до одного…Кожен з нас індивідуальність, і ніхто не має права з нас знущатись та цькувати.
3.Казка про Скріпку (на дошці умовні знаки намалювати)
(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки)
1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)
2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)
3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)
4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)
5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було як раніше (зробити смайлік)
Обговорення
Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?
Чому ні? Як вплинули прояви булінгу на стан Скріпки?
Опрацювання поняття «булінг».
4. Міф чи реальність
Дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.
5. Вправа «Скринька порад»
Діти фіксують рекомендації на скриньці, і коментують.
1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.
2. Стримуй гнів.
3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.
4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).
5. Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.
6. Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.
7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
8. Усунь провокативні фактори.
ІІІ. Заключна частина
6. Флешмоб «Ми проти булінгу»
Діти, пропоную приєднатися до всесвітнього флешмобу проти булінгу. Візьміть будь ласка, лайки, і зафіксуйте на загальному стенді, в символ того, що ви проти булінгу, проти булінгу у всьому світі.
8. Вправа «Квітка доброти»
І на останок, пропоную наступну вправу. Подивіться, в мене є квіти, але вони зав’яли, тому що в саду, в якому вони цвіли було багато жорстокості і образливих слів. Для того, щоб вони знову розквітли, давайте наповнимо їх теплом та добротою власної душі. Адже ваші дитячі душі є джерелом добра та злагоди. Будь ласка, беріть квіти у власні долоньки, доторкніться до власної душі, зігрійте зів’ялу квітку теплом та ласкою. Добре. А зараз відпустіть квітку, створіть квітучу галявину, де квіти знову розквітнуть.
9. Аплодисменти
Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.
Стримуй гнів.
Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.
Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш ,
Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.
Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.
Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
Усунь провокативні фактори.
СКРИНЬКА ПОРАД
МИ ПРОТИ БУЛІНГУ№
ми проти булінгу