Психологічна акція " Ми проти булінгу"

Про матеріал
У 2019 року вступили в силу норми закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який визначає поняття булінгу. Напередодні початку нового навчального року, Міністерство юстиції України продовжує інформування в рамках кампанії #СтопБулінг. Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка) (цькування) - це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Які ознаки булінгу? Типовими ознаками булінгу є: систематичність (повторюваність) діяння; наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі; наслідки у вигляді психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого. Які є види булінгу ? Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є: фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень); психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж); економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей); сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти); кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв). Як відрізнити звичайний конфлікт від булінгу? Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування - це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася - це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи відфотошоплені знімки дитини – потрібно негайно діяти! Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу? Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину. Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти. Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона, поліція). Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання. Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу. У разі, якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається – повідомте поліцію! Що робити, якщо ви стали свідком булінгу? Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати. Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги. Пояснити, які саме дії вважаєте булінгом і чому їх варто припинити. Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей. Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування. Ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання! Що робити, якщо ваша дитина агресор? Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки. Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів. Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого настає відповідальність. Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою. Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем. Яка роль відведена педагогічним працівникам у запобіганні та протидії булінгу? Керівник закладу освіти зобов’язаний створити у закладі освіти безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу. Крім того, керівник: розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) та видає рішення про проведення розслідування; вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування); повідомляє органам Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
Перегляд файлу

Флешмоб «Ми проти булінгу»

Мета:

Навчальна:

  • Сприяти протистоянню різним видам насильства
  • Сприяти оволодінню інформацією про юридичний захист та психологічну допомогу
  • Сприяти формуванню вміння розпізнавати різні види насильства

Розвивальна:

  • Формувати дружні стосунки між дітьми
  • Формувати почуття гідності, гордості, та поняття честі у стосунках
  • Розвивати навички запобігання виникненню насильства в сім’ї, школі, серед однолітків

Виховна :

  • Виховувати юридичну, психологічну, фізіологічну свідомість
  • Виховувати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я, до власної особи
  • Виховувати вибірковість у прийнятті рішень на користь здорового способу життя, ввічливість.

Обладнання:

Аркуші паперу за кількістю дітей, відео - сюжети, роздатковий матеріал, ватман, фломастери, квіти з паперу, скріпки за кількістю дітей.

Основні поняття та терміни:

Булінг, жорстокість, агресія, конфлікт, жертва насилля, свідок насилля, відповідальність.

Хід заняття:

І. Вступна частина

Мій улюблений світ - без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

 

Мій улюблений світ - без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста

И голосінь не почуєш сумних

Мій улюблений світ - це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо, звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло Іти в майбуття.

1. Організаційний момент

Саме цими словами, хочеться розпочати наш захід. Тема заходу: «Ми проти булінгу». Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

Останніми роками визнано поширення такого явища, як булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація.це форма психічного та фізичного насильства, яка проявляється у таких діях:

дитині говорять образливі, злі та неприємні слова;

дитині говорять образливі, злі та неприємні слова;

завдають дитині ударів, стусанів, смикають, штовхають, б’ють;

булери забирають речі дитини, не віддають або псують їх;

дитину змушують робити щось неприємне або те, від чого можуть виникнути проблеми;

цілковите ігнорування дитини;

поширення пліток про дитину, зокрема через інтернет (кібер-булінг).

Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра -- жертва.

1.2 ІНФОРМАЦІЯ НА ЕКРАНІ ТЕЛЕВІЗОРУ

1.3 Відео

ІІ. Основна частина

2.Вправа «Сніжинка»

Інструкція:Візьміть аркуш паперу. Складіть його навпіл. Відірвіть правий верхній куток. Складіть ще раз навпіл. Ще раз відірвіть верхній правий куток. І іще раз складіть навпіл. Відірвіть верхній правий куток. Розверніть куток і покажіть свій витвір мистецтва.

Зверніть увагу, які різні у вас вийшли сніжинки. Хоча інструкція була для всіх одна. Чому так сталось? Як ви вважаєте?

Цією вправою, я хотіла вам всім показать, що не зважаючи ні на що, ми всі  різні. І повинні поважати один одного. Толерантно та терпимо відноситись один до одного…Кожен з нас індивідуальність, і ніхто не має права з нас знущатись та цькувати.

3.Казка про Скріпку (на дошці умовні знаки намалювати)

(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки)

1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було як раніше (зробити смайлік)

Обговорення

Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?

Чому ні? Як вплинули прояви булінгу на стан Скріпки?

Опрацювання поняття «булінг».

 4. Міф чи реальність

Дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.  

  • Насильство має і позитивні сторони (НІ);
  • Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).
  • Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (Так).
  • Б’ють заслужено (НІ).
  • У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).
  • Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).
  • Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК).
  • Насильство не карається законом України (НІ).
  • Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                
  • Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це ознака слабкості дитини (НІ).        
  • Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).
  • Міліція не повинна втручатися у вирішення проблеми насильства (НІ).

5. Вправа «Скринька порад»

Діти фіксують рекомендації на скриньці, і коментують.

1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).

5. Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.

7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

8. Усунь провокативні фактори.

ІІІ. Заключна частина

6. Флешмоб «Ми проти булінгу»

Діти, пропоную приєднатися до всесвітнього флешмобу проти булінгу. Візьміть будь ласка, лайки, і зафіксуйте на загальному стенді, в символ того, що ви проти булінгу, проти булінгу у всьому світі.

8. Вправа «Квітка доброти»

І на останок, пропоную наступну вправу. Подивіться, в мене є квіти, але вони зав’яли, тому що в саду, в якому вони цвіли було багато жорстокості і образливих слів. Для того, щоб вони знову розквітли, давайте наповнимо їх теплом та добротою власної душі. Адже ваші дитячі душі є джерелом добра та злагоди. Будь ласка, беріть квіти у власні долоньки, доторкніться до власної душі, зігрійте зів’ялу квітку теплом та ласкою. Добре. А зараз відпустіть квітку, створіть квітучу галявину, де квіти знову розквітнуть.

9. Аплодисменти

 

Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

 

Стримуй гнів.

 

Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

 

Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш ,

 

Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

 

Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.

 

Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

Усунь провокативні фактори.

 

 

 

 

 

СКРИНЬКА ПОРАД

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МИ ПРОТИ БУЛІНГУ№

ми  проти булінгу

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
24 січня 2022
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку