Тема: Міміка.
Мета: закріпити вміння та навички з міміки; розвивати вміння та навички виражати емоції в міміці та пантоміміці; розвивати акторську майстерність; виховувати колективну творчість в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Обладнання: костюми персонажів, піктограми з емоційним станом людини, музичний супровід, маски з емоціями.
Тип заняття: комбіноване заняття, повторення та закріплення, бінарне
Склад вихованців: різновіковий
Тема: Міміка.
Мета: закріпити вміння та навички з міміки; розвивати вміння та навички виражати емоції в міміці та пантоміміці; розвивати акторську майстерність; виховувати колективну творчість в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Обладнання: костюми персонажів, піктограми з емоційним станом людини, музичний супровід, маски з емоціями.
Тип заняття: комбіноване заняття, повторення та закріплення, бінарне
Склад вихованців: різновіковий
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте привітаємось з ними.
1.2. Повідомлення теми та мети заняття.
- Сьогодні у нас буде незвичайне заняття, а чарівне, казкове. Адже до нас завітає чарівна Фея Казок, яка приготувала нам цікаві завдання та ігри, щоб перевірити як ви засвоїли тему «Емоційний стан людини», адже бо акторська майстерність – це мистецтво акторського перевтілення, уміння змінити погляд, міміку і ледь помітні рухи тіла таким чином, щоб створився єдиний образ. А для того, щоб створити необхідний образ, необхідно тренувати свої вміння та навички з міміки.
1.3. Мотивація навчальної діяльності.
- Отже, давайте починати. Але нам спочатку треба сказати чарівні слова, щоб до нас завітала сама казка.
- Раз, два, три – казка, до нас прийди!
Лунає музика виходить Зла Фея.
Зла Фея. Так, так, так. А що тут таке, кого гукаєте?
Керівник гуртка: Вибачте, шановна, а хто ви така?
Зла Фея. Як хто - я королева всього злого, я – Зла Фея!
Керівник. Вибачте, але ми чекаємо зовсім не на вас, а на Фею Казок.
Зла Фея. Ах на Фея казок чекаєте, а чого ж мене не запросили до вас на заняття? Як завжди про мене забули? А от я вам перед Новим роком і свято зіпсую, я вас зачарую! Будете знати, як не запрошувати мене наступного разу! Так, що ж придумати. А ось придумала, яке ж свято без емоцій? От я зараз зачаклую!
Чари-мари, виходьте за хмари.
Раз, два, три – всі емоції мої!
(Зла фея уходить)
Керівник гуртка. Ой, що це трапилось? Невже і справді зачарувала? Діти, посміхніться, будь-ласка, ну хоч заплачте (діти сидять без емоцій).
(Лунає музика, виходить Фея Казок.)
Фея Казок. Доброго дня. Ой, а що це діти, з вами трапилось? Ви що, не раді мене бачити?
Дитина. Ми то раді, але не забули як показати емоцію радості!
Дитина. Нас зачаклувала Зла фея!
Дитина. Вона вкрала всі наші емоції!
Фея Казок. Яка прикрість, а як же мої ігри та завдання?
Керівник гуртка. Що ж нам тепер робити, невже наші діти будуть святкувати новорічні свята без емоцій?
Фея Казок.. А знаєте що, мої казкові друзі допоможуть вам зняти чари Злої Феї!
ІІ. Основна частина.
Я сподіваюсь, що твої друзі нам допоможуть. Діти, давайте відгадаємо, хто ж до нас зараз прийде на допомогу.
Сидить вона на троні, заглиблена в думки,
Ніколи не сміється, все сльози ллє та ллє
(Царівна Несміяна)
(лунає плач, виходить Царівна Несміяна)
Царівна Несміяна. Я не можу ніяк інакше, все я плачу, плачу, плачу.
- Діти, яка емоція у Царівни Несміяни? (емоція горя)
- Так, правильно! (показує піктограму емоції горя)
- діти давайте повторимо за Несміяною, як вона горює (діти відображають емоцію горя)
- Молодці, ось і подолали одну з чар Злої Феї.
- Молодці, і з цю чару подолали. Дякую, Царівно, приєднуйся до нас, може і ти розвеселишся разом із нами та припиниш горювати.
- А тепер давайте відгадаємо наступного нашого гостя.
Загадка Вовка.
Гострі зуби, сильні лапи
Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко,
Що, впізнали, друзі, ... ?
(Вовк)
(виходить Вовк)
Вовк. Я злий та страшний сірий вовк, в маленьких дітях знаю толк. Р-р-р-р…..
Вовк. Діти, а який я ще? (злий)
(лунає пісня із м/ф «Віні Пух»)
(заходить Іа)
Іа. Я так і думав, що з цієї сторони зовсім не краще, а чому і з якої причини?
- Добрий день Іа.
Іа. Добрий день, якщо він зовсім добрий, в чому я взагалі сумніваюсь!
- Діти, який наш гість? Сумний, давайте і ми з вами відтворимо емоцію суму (піктограм емоції «Сум»).
- Іа, як ти поживаєш?
Іа. Не дуже, я думаю що зовсім не як!
- Чому, що трапилось?
Іа. А у мене День народження, а я навіть свій хвостик загубив.
Добра Фея. А це на твій хвостик?
Іа (здивовано). Мій.
- Діти, яка зараз емоція у Іа була? (Емоція здивування, керівник показує піктограму)
- Давайте разом із Іа здивуємось (відтворення емоції здивування).
(Іа «прикріплює» свій хвіст та радіє)
- діти, яка зараз емоція у Іа? (емоція радості)
- правильно, давайте, давайте відтворимо емоцію радості! (піктограма емоції радості, діти її відтворюють).
- Молодці!
(Лунає музика)
- Ой, що ж це таке?
Фея Казок. А це ми здолали чари Злої Феї!
Заходить Зла Фея. А можна з вами залишитись, у вас так цікаво та весело! Пробачте мене будь-ласка.
- Обіцяєш більше не чаклувати? Діти, пробачимо Злій Феї?
Зла Фея. Обіцяю.
- Тоді залишайся з нами.
1.2. Робота над вправами.
- Ну а тепер ми можемо перейти до завдань та вправ, які приготувала нам Добра Фея.
Вправа «Маска»
Зараз я кожний з вас по черзі одягне певну маску, але не дивлячись на неї, а ви всі повинні показати емоцію цієї маска. Той, хто в масці – відгадує її емоційний стан.
Вправа «Пазли»
- Зараз ви розділитесь на дві команди, одна команда казкових героїв, а інша дітей. Кожна з команд отримає картинки-пазли з емоційним станом людини, які треба скласти та відтворити певну емоцію певну емоцію.
Вправа «Емоції через жести та рухи»
- Емоції можна відображати за допомогою міміки, а ще й за допомогою жестів та рухів. Зараз я буду вам називати емоцію та частину тіла, за допомогою якої ви її передасте.
Передати емоцію: гордості через спину та обличчя; радість через обличчя; страх через ноги; радість через руки; здивування через обличчя; злість через руки та обличчя; горе через руки.
Вправа «Прочитай фразу»
На аркуші написані фрази, які роздаються вихованцям.
Завдання: прочитати фразу із певною інтонацією та емоційним вираженням:
Ускладнення.
Прочитати віршик «Сніжинки кружляють, кружляють. Тихенько на землю лягають» певною інтонацією та емоційним вираженням (горя, суму, здивування, страху, радості).
ІІІ. Заключна частина.
Керівник гуртка: Фея Казок, чи впорались ми із усіма завданнями та вправами, які ти нам приготувала?
Фея Казок. Так, впорались.
Керівник гуртка: Ми сьогодні молодці, ми подолали чари Злої Феї за допомогою казкових героїв, та впорались з усіма завданнями Феї Казок.
А які у вас залишились емоції від сьогоднішнього свята? (діти посміхаються). Давайте намалюємо їх на папері.
Ось і підійшло до кінця наше чудове та казкове заняття. Дякую вам за старанну роботу. І хочу побажати, щоб ваше життя було казкове, як наше сьогоднішнє заняття.