Конспект заняття у середній групі Ознайомлення з природним довкіллям.

Про матеріал
Конспект заняття у середній групі Ознайомлення з природним довкіллям. Тема: Що живе в повітряні кульці? Мета: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із них - із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Перегляд файлу

Піщанський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Красноградської міської ради Харківської області

 

Конспект заняття у середній групі

Ознайомлення з природним довкіллям.

Вихователь Альошина О.С.

Тема: Що живе в повітряні кульці?

Мета: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із них - із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Обладнання: кульки повітряні, поліетиленовий пакет, зубочистка, картинки до теми заняття: «Що забруднює повітря?», «Що очищає повітря?», звукозапис Вівальді «Пори року», «звуки лісу».

Підготовча робота: проведення бесід та екскурсій екологічного спрямування; розучування віршів, загадок, прислів’їв та приказок про повітря; проведення дихальної гімнастики та рухливих ігор; виконання дітьми трудових доручень (витирання пилу з іграшок, меблів, кімнатних рослин).

Хід заняття

І . Підготовча частина (локація №1)

На початку заняття звучить музика Вівальді «Пори року»

  1. Бесіда про властивості повітря

Проблемне питання: вдихніть будь ласка. Що у вас в ротику? (повітря)

Сьогодні на занятті ми будемо говорити про повітря.

  • Повітря є всюди й завжди навколо нас (показує рукою) – ось тут, і тут, і там. Але воно особливе, бо ми, хоч як би й хотіли, не бачимо його.  Озирніться, погляньте на те, що навколо вас, крізь пальці. Озирніться знову, стуліть долоньки й загляньте всередину їх. (Діти виконують усі рухи за вихователем.) Ви щось бачите? Ні? Я також.  Повітря невидиме, прозоре. Та за допомогою невеличких дослідів ми можемо перевірити, що воно є скрізь.

 Висновок – повітря всюди, воно прозоре, невидиме

  • Проблемне питання «Порожня кулька і надута»

Висновок - повітря легке

  1. Бесіда«Чисте і брудне повітря»(наочність)
  • Що забруднює повітря?
  • Чому на природі, в лісі, легше дихається? (Там чисте повітря, нема машин та не палять листя). А ще тому що там багато рослин.
  • - Рослини допомагають людям вони, як кондиціонери, освіжають повітря
  • - Здогадайтесь, що можна зробить, щоб допомогти очистити повітря? (посадити дерева, кущі, квіти). А ще?(не кривдить рослини, дерева)

Висновок- повітря буває чисте і забруднене

  1. Гра – медитація (музичний супровід «Звуки лісу») – локація №2

 

ІІ. Основна частина (локація №3)

 

  1. Проведення дослідів – музика Вівальді «Пори року»

Дослід №1. Вдихніть повітря носом і видихніть його ротом. Що ви зараз відчуваєте? (Повітря) Яке повітря ви вдихаєте? (Прохолодне, кімнатної  температури) А яке видихаєте? (Тепле) Отже, повітря може бути холодне і тепле.исновок – повітря має температуру. Буває тепле і прохолодне.

Дослід №2 3 . За допомогою листочка зробити вітер (веєр) .За допомогою поліетиленового пакету , зубочистки. Зробити дірочку. Довести, що повітря – рухається, через дірочку в пакеті

Висновок – повітря рухається

  1. Бесіда на закріплення властивостей повітря
  • Тож за допомогою наших дослідів, ми переконалися, що повітря є скрізь. Ми також дихаємо повітрям, так само як і тварини, рослини. Ми вдихаємо і видихаємо його через ніс. Прикладіть долоню до рота.Та повітря можна ще й відчути. Візьміть віяла й повільно помахайте ними перед обличчям. Повітря починає рухатися і так ви створюєте легенький вітерець. Спрямуйте його собі на ніс, на вухо, на товариша. Тепер рухайте віялом швидше. Ви перетворили легенький вітерець на вітер, який дме дужче.
  1. Гра «Я – повітряна кулька»

 

ІІІ. Заключна частина (локація №1)

  1. Бесіда (наочність)
  • Розглянемо першу картинку. На ній намальовано, що саме забруднює повітря. А коли повітря забруднене, ним важко дихати, ми відчуваємо також неприємні запахи.

Діти розглядають картинку й називають те, від чого повітря стає брудним і шкідливим: пил, дим від цигарок, від вогнищ, вихлопи від авто.

  • Інший малюнок розповідає нам, що ж може очистити повітря, зробити його свіжим, корисним для здоров'я.

Діти розглядають картинку і називають очисні для повітря засоби: дерева, трава, квіти, дощ, сніг, пилосос.

Ви вже багато дізналися про повітря. То й розкажіть мені: які таємниці повітря ви відкрили для себе?

Діти розповідають за картиною-схемою.

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
12461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку