Піщанський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Красноградської міської ради Харківської області
Конспект заняття у середній групі
Ознайомлення з природним довкіллям.
Вихователь Альошина О.С.
Тема: Що живе в повітряні кульці?
Мета: сформувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря; ознайомити з однією із них - із рухом повітря (вітром). За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків. Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини. Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, допитливість. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Обладнання: кульки повітряні, поліетиленовий пакет, зубочистка, картинки до теми заняття: «Що забруднює повітря?», «Що очищає повітря?», звукозапис Вівальді «Пори року», «звуки лісу».
Підготовча робота: проведення бесід та екскурсій екологічного спрямування; розучування віршів, загадок, прислів’їв та приказок про повітря; проведення дихальної гімнастики та рухливих ігор; виконання дітьми трудових доручень (витирання пилу з іграшок, меблів, кімнатних рослин).
Хід заняття
І . Підготовча частина (локація №1)
На початку заняття звучить музика Вівальді «Пори року»
Проблемне питання: вдихніть будь ласка. Що у вас в ротику? (повітря)
Сьогодні на занятті ми будемо говорити про повітря.
Висновок – повітря всюди, воно прозоре, невидиме
Висновок - повітря легке
Висновок- повітря буває чисте і забруднене
ІІ. Основна частина (локація №3)
Дослід №1. Вдихніть повітря носом і видихніть його ротом. Що ви зараз відчуваєте? (Повітря) Яке повітря ви вдихаєте? (Прохолодне, кімнатної температури) А яке видихаєте? (Тепле) Отже, повітря може бути холодне і тепле.исновок – повітря має температуру. Буває тепле і прохолодне.
Дослід №2 3 . За допомогою листочка зробити вітер (веєр) .За допомогою поліетиленового пакету , зубочистки. Зробити дірочку. Довести, що повітря – рухається, через дірочку в пакеті
Висновок – повітря рухається
ІІІ. Заключна частина (локація №1)
Діти розглядають картинку й називають те, від чого повітря стає брудним і шкідливим: пил, дим від цигарок, від вогнищ, вихлопи від авто.
Діти розглядають картинку і називають очисні для повітря засоби: дерева, трава, квіти, дощ, сніг, пилосос.
Ви вже багато дізналися про повітря. То й розкажіть мені: які таємниці повітря ви відкрили для себе?
Діти розповідають за картиною-схемою.