Конспект містить матеріали заняття з розвитку дрібної моторики пальців рук та довільної сфери психічних процесів у дітей старшого дошкільного віку.
Заняття за програмою розвитку дрібної моторики пальців рук та довільної сфери психічних процесів у дітей старшого дошкільного віку
Автор-укладач:
Світлана Дорошенко,
практичний психолог
Тема: «В гостях у зайченяти»
Мета: розвиток дрібних м’язів пальців рук, тонких рухів руки, координацію рухів руки, пальців та очей, пізнавальних здібностей, мовлення, довільності поведінки, навичок навчання.
Ресурсне забезпечення: іграшка «зайченя», бланки завдань на кожну дитину, простий та кольорові олівці (Додаток), ритмічна мелодія для музичного супроводу.
Мотиваційна частина
Привітання
«Ось прокинулися зайки,
Миють очка, вушка, лапки,
Побачили кошенят –
«Доброго ранку» кричать.»
Знайомство з іграшкою «зайчиком».
Основна частина
Завдання: підняти руки перед собою, розкритими долонями назовні. Психолог пропонує дітям пограти долоньками у хованки. На рахунок діти стискають руки в кулачки і розкривають долоні, повністю розгинаючи пальці. Вправа може виконуватися стоячи з метою урізноманітнення способів виконання та надання вправі динамічності. (Тривалість – 3 хв.)
2. Гра «Обведи за пунктиром та розфарбуй»
Завдання: ви бачите перед собою намальованого за пунктиром казкового героя, але зробити його справжнім казковим персонажем можете тільки ви, якщо станете чарівниками. Для цього візьміть простий олівець та обведіть героя за пунктиром, а потім розфарбуйте його кольоровими олівцями. (7 хв.)
3. Гра «Руховий диктант»
Завдання: діти піднімаються з місць, психолог стає спиною до них, щоб полегшити повторення рухів (в подальшому діти виконують завдання самостійно, за словесними командами):
- 1 крок вперед, 2 кроки вправо;
- 1 крок назад, 2 кроки вліво;
- Повернутися на 180 градусів праворуч, потім ліворуч (покрутитися) і т. д.
Порядок рухів з часом змінюють. (5 хв.)
4. Вправа «Доріжки»
Завдання: розглянути, що намальовано на малюнку… допоможи казковому персонажу зустрітися з (знайти дорогу до…(ім’я казкового персонажа). (5 хв.)
Заключна частина
Зворотній зв'язок:
Чи сподобалося заняття, що сподобалося найбільше?
Психолог дякує за роботу на занятті, хвалить кожного учасника.
«Хвилинка-веселинка». (5 хв.)
Додаток