: Ознайомити дітей з особливостями зимової пори року; розширити знання дошкільнят про зимові явища природи; про зміни у природі , пов`язані з приходом зими; розширити й узагальнити знання про диких тварин; розвивати мовленнєвий розвиток з елементами розвиваючих ігор; збагачувати емоційний стан дітей.
Конспект – заняття в середній дошкільній групі «Пригоди у зимовому лісі»
Мета заняття: Ознайомити дітей з особливостями зимової пори року; розширити знання дошкільнят про зимові явища природи; про зміни у природі , пов`язані з приходом зими; розширити й узагальнити знання про диких тварин; розвивати мовленнєвий розвиток з елементами розвиваючих ігор; збагачувати емоційний стан дітей.
Обладнання: макет сніжки, ілюстрації , запис фонограми,набір для досліду, медальки.
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато
А нуж на мене подивіться
І веселенько посміхніться.
Вихователь: Ось я впіймала диво-сніжку. В яку пору запрошує вона нас ? (Діти відповідають - Зиму.)
Вихователь: Діти! Сьогодні у нас буде заняття цікаве і незвичайне , ми вирушаємо у гості до Зими, а вона для нас підготувала дуже багато сюрпризів. А яких саме дізнаємося згодом.
Вихователь: Дітки ! Подивіться , що у мене в руках ( Діти – Сніжинка) . Так сніжинка. Її мені прислала сама Чарівниця – Зима. Вона нас запрошує у гості , але подорож наша буде непроста . А подорожувати ми будемо потягом. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож , потрібно уважно слухати мої запитання і давати на них відповіді.
1 Завдання: Скажіть мені , діти , а зима яка?
(Діти: холодна, морозна, біла, сніжна ) . Ставиться вагончик із зображенням сніжинки.
2 Завдання: А що можна робити взимку зі снігу?
(Діти: грати в сніжки, робити снігову гірку, ліпити сніговита А щоб сніговик не розтанув, якою повинна бути погода ?
(Діти: холодною, морозною ) ). Ставиться вагончик із зображенням сніговика .
3 Завдання: А що полюбляє їсти сніговик?
(Діти: сніг, лід, морозиво). ). Ставиться вагончик із зображенням морозива.
Вихователь: Чудово, погляньте дітки, який у нас вийшов гарний зимовий потяг.
Вихователь: Діти! Як, ви, гадаєте, кому взимку важко, скрутно? Хто живе у лісі?
(Діти: лісовим звірятам та птахам).
Вихователь: Взимку їм дуже важко знайти їжу, тому ми вирушаємо до лісу, щоб нагодувати лісових жителів. Давайте пригадаємо , хто живе у лісі,які звірі?
(Діти: зайчик, лисичка, вовк, ведмідь).
А яких зимуючих птахів, ви, знаєте ?
(Діти : синичка, ворона, снігур, горобчик).
Вихователь: Але, для того, щоб потрапити до лісу Зима нам прислала листа. Давайте прочитаємо його. ( Вихователь читає лист).
«Здрастуйте , діти! Потрапити в мій ліс не просто . Щоб ви змогли прийти до мене в лісове королівство і допомогти лісовим жителям, ви повинні виконати завдання.»
Вихователь: Ось перше завдання «З ким дружить Зима?» (Потрібно відгадати загадки)
У повітрі трошки
Сіла і розтанула
На моїй долоньці. (Сніжинка)
Ніколи не міняю
Один єдиний раз на рік,
Її я прикрашаю. (Ялинка)
Вихователь: Молодці! Перше завдання Зими виконали.
Давайте послухаємо друге завдання, яке приготувала нам Зима.
Гра «Зігрій Зиму ласкавими словами.»
(Діти називають зиму ласкавими словами по черзі : пухнаста, ніжна, іскриста,світла, добра, сніжна красуня).
Вихователь: Ось і впоралися ми і з другим завданням. Ну, що ви мабуть втомилися. Давайте трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинкка: У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали - сіли, встали – сіли
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав
Час нам братися до справ,
Сіли дітки всі гарненько
Спинки тримаємо рівненько!
Вихователь: Ну, що слухаємо наступне завдання?
Гра «Вгадай чий голос?»
(Діти слухають фонограму: скрипить мороз, віє вітер, виє завірюха, виє вовк)
Вихователь: Дітки , скажіть, що потрібно робити, щоб не злякатися морозу та не змерзнути на вулиці взимку?
(Діти: потрібно одягати зимовий одяг)
Гра : «Збираємось на прогулянку».
(Вихователь називає предмети одягу ,якщо зимовий дітки хлопають в долоньки, якщо ні – руки на колінах.) (Шуба, шапка, туфлі, шарфик,плаття, рукавички, шорти, валянки,футболка.)
Вихователь: Молодці діти, впоралися з усіма завданнями. А зараз давайте приготуємо їжу для лісових жителів . (Діти разом з вихователем готують їжу для птахів. ) Ось нарешті наша подорож добігла кінця. Ми приготували їжу для птахів. За те, що ви були такими активними, допомогли птахам.
Зима – Чарівниця нагороджує вас медалями.