Заняття для дітей старшого дошкільного віку з вадами мовлення "Зимовий подарунок"

Про матеріал

удосконалювати вміння дітей придумувати слова на заданий звук та на заданий склад , ділити слова на склади , вправляти дітей у злитому читанні складів та складанні речень з опорою на картинки, збагачувати активний словник дітей синонімами , розвивати чітке виразне мовлення, зорову і слухову увагу та пам'ять , загальну та дрібну моторику , уміння узгоджувати рухи зі словами, виховувати зосередженість , мотивувати стійке бажання активно діяти на занятті .

Перегляд файлу

                 Зимовий подарунок

 Вчитель-логопед Криворот Інна Дмитрівна,

ДНЗ №6 «Зіронька», м.Біла Церква

 

Програмовий  зміст : удосконалювати вміння  дітей  придумувати  слова на заданий звук та на заданий склад , ділити слова на склади , вправляти дітей  у  злитому  читанні складів  та  складанні  речень з опорою  на  картинки, збагачувати активний словник дітей синонімами , розвивати чітке  виразне мовлення, зорову  і  слухову увагу та пам'ять , загальну та дрібну моторику , уміння узгоджувати рухи зі словами, виховувати зосередженість , мотивувати  стійке бажання  активно діяти на занятті .

Матеріали : сніжинки  із  фольги , коробочка , кольоровий  картон, крупа  манна , крихти пінопласту, картонні  круги із зображенням  птахів, прищіпки, ватні  палички , вологі  серветки, маркер, таблиця зі складами , магнітофон.

 

Хід  заняття

І. Вступна  частина

Логопед:   

Я  сьогодні  встала  рано ,

Лиш  над  містом  сонце  встало ,

Усміхнулась  сонечку,

Усміхнулась  пташечці,

Усміхнулася  всім  вам,

Розпочався  новий  день ,

Дружно  скажем :  «Добрий   день!»

 

Дістаю  з  коробки  сніжинки  і  показую  дітям .

Ось  тут  сніжинки,

Які вони гарні.

Сніжинки ці іскристі,

Гарні, льодянисті. 

Кожна  з  них, неначе казка,

І  зимова  ніжна  ласка ,

Їх  Снігурка  вирізала,

В  подарунок  вам  прислала .

 

Ці  сніжинки – не  прості,  ці  сніжинки - чарівні . Кожна  з  них  підготувала  для  вас  цікаве  завдання .

 

ІІ . Основна  частина

Завдання  від  першої  сніжинки

Логопед:  - Діти , відгадайте  загадку, яку  підготувала  вам  сніжинка:

Прийшла  до  нас  бабуся   у  білому  кожусі,

Поля  причепурила , пухнастим  снігом  вкрила ,

Скажіть , хто вона , бабуся чарівна ?

                 ( Зима)

-За  допомогою  чистомовок , спробуємо розповісти , як  живеться пташкам  взимку .

Діти  промовляють  чистомовки .

Ди - ди – ди – наступили  холоди ,

Ло – ло – ло – вже  все  снігом  замело .

Ам – ам – ам – важко взимку  всім  птахам,

Ати – ати – ати – треба  крихти  їм  кидати .

Логопед: - Чого  бояться  взимку  птахи ? Чому? Як  ви  допомагаєте  птахам  взимку ?  ( Відповіді дітей)

Гра  «Погодуй  пташечку»

Дитина  здмухує крихти  пінопласту  з  картону  і  бачить  зображення  пташки . Поруч  лежать  прищіпки , до  яких  прикріплені  картинки із  зображенням  їжі  для  пташок . Дитина  бере  відповідну прищіпку  і  прикріплює  її  до  кружечка  із зображенням  пташки , при  цьому  складає  речення .

  • Синичку нагодую  шматочком  сала.
  • Горобчика  нагодую  крихтами  хліба.
  • Снігура  нагодую  ягідками  горобини .
  • Дятла  нагодую  сосновою  шишкою

 

Завдання  від  другої  сніжинки

Гра «Склад  із  буквою  «С» напиши – скоромовку  повтори »

На  столах  розкладені листки  картону  різного  кольору, середина  картону засипана  манною  крупою.

Показую  листок картону певного кольору, промовляю  чистомовку .

Дитина ,  у  якої  картон такого ж кольору, пише пальчиком  по манній  крупі склад, який  повторюється у чистомовці .

 

 

Ас – ас – ас – прийшла  зима до нас ,

Са – са – са – яка надворі краса .

Сі – сі – сі – снігу ми радієм  всі .

Си – си – си  - заморозили  носи .

 

Ще раз показую дітям  у  довільному порядку картон .

Дитина , яка побачила колір  свого  картону, читає склад, який написала , а потім повторює свою  чистомовку .

 

Завдання  від  третьої  сніжинки

 Логопед :-Пригадайте і назвіть «зимові» слова, які починаються на  звук  - С.

Відповіді  дітей  (сніг , сніжинка, санчата, сніговик, Снігуронька, сніжка ).

Визначте, скільки складів має кожне слово .

  • Яке  з  цих  слів  найдовше ? Скільки  воно має складів?
  • Яке  з  цих  слів найкоротше ?  А  скільки в ньому складів?

Логопед: - Молодці, багато слів назвали .

А  сніжинка  знає  ще  багато «зимових»  слів і  пропонує  вам  погратися  в           

 гру «Склад  прочитай – доріжку  відшукай» 

Картинка із  зображенням ( ковзани, бурулька, санчата, морозиво, пінгвін)

Потрібно прочитати склад , знайти зображення, яке починається на цей звук і провести «стежку»(лінію) від  складу  до  відповідного  зображення і пригадайте та назвіть ще слова , які починаються на такий самий склад .

 

Фізкультхвилинка  (під музичний супровід)

            «Сніжинка»

Ось пливе  біла  хмаринка ,

А  несе  вона  сніжинки . (діти ходять навшпиньки)

Їм  набридло  так  сидіти ,

Закортіло  полетіти  ( легкий біг  у  різних  напрямках)

Почали  вони  кружляти ,

Ніби   танець  танцювати  (діти кружляють навколо себе)

Вітерець  із  ними  грав ,

Сніжну  віхолу  підняв    (гойдають руками  вгорі)

Та  сніжинки  покрутились ,

І  на  землю  опустились .(кружляють та присідають)

Завдання  від  четвертої  сніжинки .

Логопед :  - Відшукаємо для сніжинки  подружок .

Вона  передала  вам  коробочку  із  ватними  паличками  і  просить , щоб  ви  із  них  виклали  сніжинки .

Пальчикова  гімнастика

«Хлопчик - мізинчик»

Пальчик – хлопчик , де  бродив ?

Де з братами ти ходив?

-Ось із цим в снігу валявся,

  цим  я  з  гірочки катався .

  цим  у  лісі  я  гуляв.

  цим  я  в  сніжки  дружно  грав .

Всі  ми  хлопці – молодці ,

Де  є  я – там  вони  всі !

 

Логопед : 

- Я  бачу : сніжинка  упала на скло , і певно ,

 На ньому відчула  тепло.

Бо  тануть помалу  вона  почала ,

Від  неї  краплинка  води  потекла .

Та  поки  сніжинка  жила  на  вікні ,

Її  змалювати  вдалося  мені .

Давайте пригадаємо, які бувають сніжинки?

(легенькі , іскристі , сріблясті , біленькі, різьблені)

Діти  викладають  сніжинки  із  ватних  паличок.

Логопед :  - Дуже  гарні  сніжинки . Тепер  у  нашої  сніжинки  буде  багато подружок .

 

ІІІ. Підсумок  заняття .

   Логопед : -  

Ви  сьогодні , любі  діти ,

Дуже  добре  працювали ,

Вірно  всі  відповідали ,

То  ж  настав  нарешті  час ,

Пригостить смачненьким  вас

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Криворот Інна
Додано
15 січня 2019
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку