удосконалювати вміння дітей придумувати слова на заданий звук та на заданий склад , ділити слова на склади , вправляти дітей у злитому читанні складів та складанні речень з опорою на картинки, збагачувати активний словник дітей синонімами , розвивати чітке виразне мовлення, зорову і слухову увагу та пам'ять , загальну та дрібну моторику , уміння узгоджувати рухи зі словами, виховувати зосередженість , мотивувати стійке бажання активно діяти на занятті .
Зимовий подарунок
Вчитель-логопед Криворот Інна Дмитрівна,
ДНЗ №6 «Зіронька», м.Біла Церква
Програмовий зміст : удосконалювати вміння дітей придумувати слова на заданий звук та на заданий склад , ділити слова на склади , вправляти дітей у злитому читанні складів та складанні речень з опорою на картинки, збагачувати активний словник дітей синонімами , розвивати чітке виразне мовлення, зорову і слухову увагу та пам'ять , загальну та дрібну моторику , уміння узгоджувати рухи зі словами, виховувати зосередженість , мотивувати стійке бажання активно діяти на занятті .
Матеріали : сніжинки із фольги , коробочка , кольоровий картон, крупа манна , крихти пінопласту, картонні круги із зображенням птахів, прищіпки, ватні палички , вологі серветки, маркер, таблиця зі складами , магнітофон.
Хід заняття
І. Вступна частина
Логопед:
Я сьогодні встала рано ,
Лиш над містом сонце встало ,
Усміхнулась сонечку,
Усміхнулась пташечці,
Усміхнулася всім вам,
Розпочався новий день ,
Дружно скажем : «Добрий день!»
Дістаю з коробки сніжинки і показую дітям .
Ось тут сніжинки,
Які вони гарні.
Сніжинки ці іскристі,
Гарні, льодянисті.
Кожна з них, неначе казка,
І зимова ніжна ласка ,
Їх Снігурка вирізала,
В подарунок вам прислала .
Ці сніжинки – не прості, ці сніжинки - чарівні . Кожна з них підготувала для вас цікаве завдання .
ІІ . Основна частина
Завдання від першої сніжинки
Логопед: - Діти , відгадайте загадку, яку підготувала вам сніжинка:
Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,
Поля причепурила , пухнастим снігом вкрила ,
Скажіть , хто вона , бабуся чарівна ?
( Зима)
-За допомогою чистомовок , спробуємо розповісти , як живеться пташкам взимку .
Діти промовляють чистомовки .
Ди - ди – ди – наступили холоди ,
Ло – ло – ло – вже все снігом замело .
Ам – ам – ам – важко взимку всім птахам,
Ати – ати – ати – треба крихти їм кидати .
Логопед: - Чого бояться взимку птахи ? Чому? Як ви допомагаєте птахам взимку ? ( Відповіді дітей)
Гра «Погодуй пташечку»
Дитина здмухує крихти пінопласту з картону і бачить зображення пташки . Поруч лежать прищіпки , до яких прикріплені картинки із зображенням їжі для пташок . Дитина бере відповідну прищіпку і прикріплює її до кружечка із зображенням пташки , при цьому складає речення .
Завдання від другої сніжинки
Гра «Склад із буквою «С» напиши – скоромовку повтори »
На столах розкладені листки картону різного кольору, середина картону засипана манною крупою.
Показую листок картону певного кольору, промовляю чистомовку .
Дитина , у якої картон такого ж кольору, пише пальчиком по манній крупі склад, який повторюється у чистомовці .
Ас – ас – ас – прийшла зима до нас ,
Са – са – са – яка надворі краса .
Сі – сі – сі – снігу ми радієм всі .
Си – си – си - заморозили носи .
Ще раз показую дітям у довільному порядку картон .
Дитина , яка побачила колір свого картону, читає склад, який написала , а потім повторює свою чистомовку .
Завдання від третьої сніжинки
Логопед :-Пригадайте і назвіть «зимові» слова, які починаються на звук - С.
Відповіді дітей (сніг , сніжинка, санчата, сніговик, Снігуронька, сніжка ).
Визначте, скільки складів має кожне слово .
Логопед: - Молодці, багато слів назвали .
А сніжинка знає ще багато «зимових» слів і пропонує вам погратися в
гру «Склад прочитай – доріжку відшукай»
Картинка із зображенням ( ковзани, бурулька, санчата, морозиво, пінгвін)
Потрібно прочитати склад , знайти зображення, яке починається на цей звук і провести «стежку»(лінію) від складу до відповідного зображення і пригадайте та назвіть ще слова , які починаються на такий самий склад .
Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
«Сніжинка»
Ось пливе біла хмаринка ,
А несе вона сніжинки . (діти ходять навшпиньки)
Їм набридло так сидіти ,
Закортіло полетіти ( легкий біг у різних напрямках)
Почали вони кружляти ,
Ніби танець танцювати (діти кружляють навколо себе)
Вітерець із ними грав ,
Сніжну віхолу підняв (гойдають руками вгорі)
Та сніжинки покрутились ,
І на землю опустились .(кружляють та присідають)
Завдання від четвертої сніжинки .
Логопед : - Відшукаємо для сніжинки подружок .
Вона передала вам коробочку із ватними паличками і просить , щоб ви із них виклали сніжинки .
Пальчикова гімнастика
«Хлопчик - мізинчик»
Пальчик – хлопчик , де бродив ?
Де з братами ти ходив?
-Ось із цим в снігу валявся,
-З цим я з гірочки катався .
-З цим у лісі я гуляв.
-З цим я в сніжки дружно грав .
Всі ми хлопці – молодці ,
Де є я – там вони всі !
Логопед :
- Я бачу : сніжинка упала на скло , і певно ,
На ньому відчула тепло.
Бо тануть помалу вона почала ,
Від неї краплинка води потекла .
Та поки сніжинка жила на вікні ,
Її змалювати вдалося мені .
Давайте пригадаємо, які бувають сніжинки?
(легенькі , іскристі , сріблясті , біленькі, різьблені)
Діти викладають сніжинки із ватних паличок.
Логопед : - Дуже гарні сніжинки . Тепер у нашої сніжинки буде багато подружок .
ІІІ. Підсумок заняття .
Логопед : -
Ви сьогодні , любі діти ,
Дуже добре працювали ,
Вірно всі відповідали ,
То ж настав нарешті час ,
Пригостить смачненьким вас