Заняття для дітей старшого дошкільного віку "У рідній країні нам радісно жити, ми будемо захищати її і любити

Про матеріал

уточнити та розширити знання дітей про Україну, український народ, його творчу спадщину, державну та національну символіку. Формувати у малят національну свідомість, гордість за свою Батьківщину, за свій народ.

Удосконалювати мовленнєво-комунікативну діяльність, вправляти дітей у вмінні висловлювати свою думку. Сприяти розвитку інтересу до виконання літературних та фольклорних творів.

Виховувати патріотичні почуття, прагнення бути добрим, чуйним та доброзичливим.

Перегляд файлу

                                            «Україну прославляю,

      Шану щиро їй складаю…»

(старша група)

 

 Вихователь  Пятецька Антоніна Михайлівна

ДНЗ №6 «Зіронька», м.Біла Церква

 

Програмовий зміст: уточнити та розширити знання дітей про Україну, український народ, його творчу спадщину, державну та національну символіку. Формувати у малят національну свідомість, гордість за свою Батьківщину, за свій народ.

   Удосконалювати мовленнєво-комунікативну діяльність, вправляти дітей у вмінні висловлювати свою думку. Сприяти розвитку інтересу до виконання літературних та фольклорних творів.

Виховувати патріотичні почуття, прагнення бути добрим, чуйним та доброзичливим.

 

Матеріал: карта України, державні та національні символи України, аудіо запис гімну України, прислів’я, малюнки дітей, український віночок.

 

Хід заняття.

 

Вихователь.

Сьогодні, діти, ви такі красиві,

Усміхнені, веселі, милі.

Хай день сьогодні подарує вам добро,

Хай сонечко зігріє вас теплом.

 

Усі ми з вами народились у великій і славній країні, що зветься Україна. Тут живуть наші батьки, дідусі, бабусі, тут коріння нашого українського роду. Ми – громадяни України, тож кожен громадянин повинен бути справжнім патріотом своєї держави, готовий захищати її територію, бути чесним, працелюбним, добрим та милосердним.

  • Що ж означає бути патріотом у своїй державі?

 

Вірші дітей.

Україно моя мила,

Ти моя рідненька,

Я тебе так щиро люблю,

Хоч іще маленька.

Я люблю пісні співати,

Ті, що навчила мене мати.

Вони ніжні і красиві,

-Як і мама, такі милі.

 

 

Із старшим братом я дружу,

Часто в музей з ним ходжу.

І все там пильно розглядаю,

Давно історію вивчаю.

 

Про природу я охоче дбаю,

Квіти гарні на клумбі саджаю.

Хай краса навколо  розквітає,

І здоровя людям прибавляє.

 

У нас в дворі завжди чистенько,

Дерева ростуть височенькі.

Я їх щотижня поливаю,

Голублю ніжно, з ними розмовляю.

 

Традиції, свята, обряди – вивчаю я як слід,

Мені допомагають бабуся й мудрий дід.

 

Я вишиваю рушничок на свято,

Щасливі дуже будуть мої матуся й тато.

 

Братика малого я завжди захищаю,

Часто із ним граюсь і книжки читаю.

 

Вихователь.

   Справді, діти, своїх рідних, нашу рідну українську землю потрібно берегти і захищати, адже вона, як мати – добра, щира, мила. Як же не любити її просторі поля, широкі ріки, високі гори, густі ліси, зелені луки.  Але найголовніше багатство України – це люди, український народ.

  • Як кожен з нас повинен ставитись до свого народу?
  • Чим славиться український народ?
  • Кого ви знаєте в Україні, хто прославляє свій народ, країну?
  • Хто захищає нашу рідну землю від ворогів?
  • На кого ви хотіли б бути схожими?

 

Україна, любі діти, наш чудовий край,

Тож ліси і полонини, і луки, і гай,

І міста розлогі, чисті, знай, дитя, це знай,

Україна наша рідна – це чудовий край.

 

Пропоную дітям розглянути карту України та назвати міста, моря, ріки, гори.

 

  • Які вірші ви знаєте про Україну?

 

 

Вірші дітей.

        Це моя Україна.

Зацвітає калина.

Зеленіє ліщина.

Степом котиться диво-луна.

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина.

Що, як тато і мама, одна.

                А. Камінчук.

 

      Батьківщина.

Є у світі небо синє

І гніздечко -  у пташини.

А у кожної людини

Є матуся – Батьківщина.

Наша зветься – Україна.

              Г. Чубач.

 

Вихователь.

    Любити Україну означає любити її рідну мову. Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують всіх, хто їх чує надзвичайною ніжністю та простотою. У них – материнська ласка і любов, світ добра, краси і справедливості, щира віра у магічну силу слова.

  • Які колискові пісні співали для вас ваші матусі?
  • Чи співаєте їх своїм лялькам?

 

(Пропоную дітям заспівати улюблену колискову пісеньку.)

 

Вихователь.

  В народі говорять, що «слово до слова – зложиться мова», а великий український поет Т.Г. Шевченко про неї так сказав:

«Ну, що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого,

А серце бється – ожива,

Як їх почує!..

  • Які вірші Т. Шевченка ви вивчили?

Уривки з віршів.

      Тече вода з-під явора

      Яром на долину.

      Пишається над водою

      Червона калина.

 

 

     Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

 

Вихователь.

  Багатий та щедрий український народ на ігри зі співанками. Ось одна із них – «Подоляночка». Давайте трішки відпочинемо, пограємось, але спочатку виберемо лічилкою Подоляночку.

    Лічилка.

Котилася торба

З високого горба,

А в тій торбі

Хліб-паляниця,

З ким хочеш,

З тим поділися.

(Подоляночка одягає вінок, стає в коло, а всі діти беруться за руки, ходять по колу і співають)

Десь тут була Подоляночка,

Десь тут була молодесенька,

Тут вона впала,

До землі припала,

Личка не вмивала,

Бо води не мала.

Ой, встань, устань, Подоляночко,

Умий личко, як ту скляночку,

Візьмися у боки,

Покажи нам скоки.

Біжи до Дунаю,

Бери ту, що скраю.

Вихователь.

  У кожної країни є свої державні та національні символи і внашої України також. Згадаймо їх.

Дидактична вправа «Закінчи речення».

  • Державні символи України – це …
  • Наш гарб - …
  • Наш прапор має два кольори …
  • Жовтий колір символізує …
  • Блакитний колір символізує …
  • Прапор, герб та гімн – це …

(Вмикаю аудіозапис Гімну України. Діти підводяться, кладуть руку на серце і виконують урочисту пісню нашої держави).

 

Вихователь.

 Український народ свято шанує свої національні символи, які вважаються оберегами нашої країни. Їх оспівують у піснях, вишивають на полотні, ними прикрашають одяг, оселі. Існує повір’я, що калина, верба, віночок, рушничок, сорочка мають захисну силу, додають людині здоров’я, красу та щастя.

 

 (Читаю дітям прислівя про національні символи, пропоную повторити та пояснити їх зміст).

 

Прислівя.

  • Без верби і калини нема України.
  • Міцний, як дуб.
  • Дівка, як тополя.
  • Гарна дівчина, як у лузі калина.
  • Рушник вишивати – щастя й долі бажати.

 

 Вихователь.

   Озирніться, діти, навколо – це наша земля, Батьківщина, де ви народились, де вперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову. Україна для кожного з нас єдина, як і мама. Це найкраще місце на землі. Знайте, ми не просто населення, ми – патріоти України і будемо робити все для того, щоб Україна була квітучою, багатою, щоб всі жили в любові, мирі і злагоді.

   Кожен громадянин України передає свою любов до своєї держави по-своєму. Ви сьогодні прийшли на заняття з малюнками, на яких зобразили те, що найближче і найтепліше вашому серцю – ваші родини, улюблені куточки міста, рідні двори, друзі, наш садок. Покажіть їх.

(Діти розкладають свої малюнки, розповідають про них).

 

 Підсумок.      Пісня про Україну.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку