Конспект заняття в старшій групі "Які тварини живуть в Африці?"

Про матеріал
Тема: Які тварини живуть в Африці? Завдання: - Закріпити знання про деяких представників фауни, найбільш поширених в Африці; - ознайомити із зовнішнім виглядом, особливостями життя носорога, жирафи (не деталізуючи); - навчити описувати описувати тварин; -поповнити словниковий запас дітей назвами тварин. Вправляти дітей в узгодженні іменників з прикметниками; - продовжувати вчити ділити слова на склади; -розвивати соціальні навички: вміння працювати групою, домовлятися.
Перегляд файлу

Тема: Які тварини живуть в Африці?

Завдання:

- Закріпити знання про деяких представників фауни, найбільш поширених в Африці;

- ознайомити із зовнішнім виглядом, особливостями життя носорога, жирафи (не деталізуючи);

- навчити описувати описувати тварин;

-поповнити словниковий запас дітей назвами тварин. Вправляти дітей в  узгодженні іменників з прикметниками;

- продовжувати вчити ділити слова на склади;

-розвивати соціальні навички: вміння працювати групою, домовлятися, враховувати думку партнера;

- розвивати уміння відстоювати свою думку;

- виховувати допитливість, любов до тварин.

Матеріали для заняття:

-Глобус;

-набір іграшок африканських тварин;

-фотоілюстрації із зображенням природних зон Африки - пустелі, тропічного лісу;

-д / гра «Склади картинку»;

-аудіозапис «Морський прибій»

 

                                                Хід заняття:

І. Початок заняття

1.1. Вступна бесіда

- Діти, ми продовжуємо подорожувати. Вчора припливши до Африки, ми дізналися, що це - найспекотніший континент.

- А що ви ще запам’ятали про Африку?

- А що дізналися вдома?

1.2. Робота з глобусом

- Я з собою прихопила глобус. Покажіть, де ми зараз знаходимося.

1.3. Оголошення теми і завдань

- А сьогодні давайте помандруємо Африкою і подивимося, хто ж там живе.

ІІ. Основна частина

2.1.На кораблі

- Діти, хто вміє читати, прочитайте назву нашого корабля? (Лев)

- Поділіть це слово на склади. Скільки їх?

- Уточнимо курс по карті. Покажіть Африку.

- Сідайте на стільчики, і послухаємо шум моря. Закрийте очі, і уявіть, як наш кораблик весело пливе по хвилях.

- Моряки діставайте свої біноклі. Попереду Африка. Кого ви бачите на суші? (Висловлювання дітей).

-Що вони роблять?

- Першим нас зустрічає цар звірів. Як ви думаєте хто це? (лев)

- Що ви можете розповісти про нього?

- Лев - це цар звірів, сильний, сміливий, страшний; вміє лазити по деревах, як кіт; не боїться води, полює на тварин (зебру, антилопу), інколи на жирафу; але ніколи не чіпає слонів, носорогів; лев вдень спить, а вночі полює; має велику гриву.

Вірш про лева

«Грізний погляд буйна грива,

дужий, спритний, гордівливий.

Заричить – усяк змовкає,

бо він цар, це кожен знає».

-Діти, а ви знаєте для чого грива у лева?

- Грива допомагає леву захищатися під час бійок.

-Давайте сфотографуємо лева.

-Ця тварина теж живе в Африці, найбільша на землі. Хто це?

План опису слона:

-Хто це?

-Чим вкрите тіло?

-Якого кольору?

-Який у нього тулуб? 

-Яка голова?

-Що є на голові?

-Який у слона хвіст?

-Які ноги?

-Чим живиться?

-Де живе?

-Діти, а хто хоче розповісти про слона?

-Це слон. Тіло його покрите товстою шкірою. Слон  дуже велика тварина сірого кольору. У нього продовгуватий товстий тулуб, велика кругла голова. На голові є очі, два великі рухливі вуха. Має слон довгий, круглий хобот, два бивні. Є у нього невеликий хвостик, на кінці якого є пучок волосся. Чотири товсті ноги у слона схожі на стовпи. Живиться він рослинами. Живе в лісах теплих країн.

-Діти, а ви знаєте, що слони уміють плавати?

(сфотографуємо слона)

-Ну що, ідемо далі?

-Кого ми зустрінемо наступного вам треба відгадати.

Загадка:

«Він незграбний і товстий,

завжди він чомусь сумний.

А на лобі в нього ріг,

ця тварина….. носоріг» (розглядаємо носорога)

-Ця тварина теж велика, як слон. Хоч він незграбний і товстий, але вміє швидко бігати. Носоріг любить їсти траву, листя, гілочки дерев – ця тварина травоїдна. Має на голові ріг. Ріг носорога має лікувальні властивості.

(сфотографуємо носорога)

-Чи знаєте, хто це? (зебра)

-Яку тварину, що живе в нашій місцевості вона нагадує?

-Чим схожі?

-Чим відрізняються?

-Навіщо зебрі смуги?

- Смуги допомагають рятуватися від ворогів.

(сфотографуйте зебру)

-Діти, ще з однією твариною хочу вас познайомити. (розглядаємо жирафу)

-Їсть жирафа рослини, кожна тварина має свій індивідуальний малюнок.

(сфотографуйте жирафу)

2.2. Гра «Назви слово»

- Ми втомилися в дорозі. Пограємо, відпочинемо. Що у мене в руках? (М, яч) Я буду кидати його, і називати ознаки, а ви повинні назвати тварину, яке володіє цією ознакою.

Лютий (лев), зубастий (крокодил), довгий (удав), небезпечний (носоріг), величезний (слон).

- А тепер тварина, а ви - його ознака.

2.3. Словотвір «Тварини і їх дитинчата»

- Подивіться на цього слона. Це доросла тварина або дитинча. (Це дитинча).

- Як його назвемо?

- Я буду називати вам дорослу тварину, а ви її дитинча.

Лев - левеня

Бегемот - бегемотик

Жираф - жирафеня

Страус - страусеня

Черепаха - черепашонок

Зебра - зебреня

ІІІ. Підсумок заняття

-Діти, нам пора повертатися. Але нас кличе весела мавпочка. Звірі хочуть відправитися з нами і подивитися на наш материк.

-Ну що візьмемо їх? Повернемося на корабель. Послухаємо, як плещуть хвилі.

 -Ось ми і вдома. Швидше за сідайте на свої місця.

- У мене є картинки, вони нагадають про нашу подорож. Як називається африканський ліс? (Джунглі)

- Подивіться на звірів. Хто з них живе в джунглях?

- А що зображено на цій картинці? (Пустеля)

-Хто живе в пустелі?

- Молодці !!!

«Розфарбуй тварин Африки»

-Ми зробили чудову подорож! На пам'ять я хочу вам подарувати по картинці з силуетом тварини, ввечері ви зможете її розфарбувати і згадати про найспекотніший материк - Африку.

 

docx
Додано
1 травня 2021
Переглядів
3610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку