Тема: Які тварини живуть в Африці?
Завдання:
- Закріпити знання про деяких представників фауни, найбільш поширених в Африці;
- ознайомити із зовнішнім виглядом, особливостями життя носорога, жирафи (не деталізуючи);
- навчити описувати описувати тварин;
-поповнити словниковий запас дітей назвами тварин. Вправляти дітей в узгодженні іменників з прикметниками;
- продовжувати вчити ділити слова на склади;
-розвивати соціальні навички: вміння працювати групою, домовлятися, враховувати думку партнера;
- розвивати уміння відстоювати свою думку;
- виховувати допитливість, любов до тварин.
Матеріали для заняття:
-Глобус;
-набір іграшок африканських тварин;
-фотоілюстрації із зображенням природних зон Африки - пустелі, тропічного лісу;
-д / гра «Склади картинку»;
-аудіозапис «Морський прибій»
Хід заняття:
І. Початок заняття
1.1. Вступна бесіда
- Діти, ми продовжуємо подорожувати. Вчора припливши до Африки, ми дізналися, що це - найспекотніший континент.
- А що ви ще запам’ятали про Африку?
- А що дізналися вдома?
1.2. Робота з глобусом
- Я з собою прихопила глобус. Покажіть, де ми зараз знаходимося.
1.3. Оголошення теми і завдань
- А сьогодні давайте помандруємо Африкою і подивимося, хто ж там живе.
ІІ. Основна частина
2.1.На кораблі
- Діти, хто вміє читати, прочитайте назву нашого корабля? (Лев)
- Поділіть це слово на склади. Скільки їх?
- Уточнимо курс по карті. Покажіть Африку.
- Сідайте на стільчики, і послухаємо шум моря. Закрийте очі, і уявіть, як наш кораблик весело пливе по хвилях.
- Моряки діставайте свої біноклі. Попереду Африка. Кого ви бачите на суші? (Висловлювання дітей).
-Що вони роблять?
- Першим нас зустрічає цар звірів. Як ви думаєте хто це? (лев)
- Що ви можете розповісти про нього?
- Лев - це цар звірів, сильний, сміливий, страшний; вміє лазити по деревах, як кіт; не боїться води, полює на тварин (зебру, антилопу), інколи на жирафу; але ніколи не чіпає слонів, носорогів; лев вдень спить, а вночі полює; має велику гриву.
Вірш про лева
«Грізний погляд буйна грива,
дужий, спритний, гордівливий.
Заричить – усяк змовкає,
бо він цар, це кожен знає».
-Діти, а ви знаєте для чого грива у лева?
- Грива допомагає леву захищатися під час бійок.
-Давайте сфотографуємо лева.
-Ця тварина теж живе в Африці, найбільша на землі. Хто це?
План опису слона:
-Хто це?
-Чим вкрите тіло?
-Якого кольору?
-Який у нього тулуб?
-Яка голова?
-Що є на голові?
-Який у слона хвіст?
-Які ноги?
-Чим живиться?
-Де живе?
-Діти, а хто хоче розповісти про слона?
-Це слон. Тіло його покрите товстою шкірою. Слон дуже велика тварина сірого кольору. У нього продовгуватий товстий тулуб, велика кругла голова. На голові є очі, два великі рухливі вуха. Має слон довгий, круглий хобот, два бивні. Є у нього невеликий хвостик, на кінці якого є пучок волосся. Чотири товсті ноги у слона схожі на стовпи. Живиться він рослинами. Живе в лісах теплих країн.
-Діти, а ви знаєте, що слони уміють плавати?
(сфотографуємо слона)
-Ну що, ідемо далі?
-Кого ми зустрінемо наступного вам треба відгадати.
Загадка:
«Він незграбний і товстий,
завжди він чомусь сумний.
А на лобі в нього ріг,
ця тварина….. носоріг» (розглядаємо носорога)
-Ця тварина теж велика, як слон. Хоч він незграбний і товстий, але вміє швидко бігати. Носоріг любить їсти траву, листя, гілочки дерев – ця тварина травоїдна. Має на голові ріг. Ріг носорога має лікувальні властивості.
(сфотографуємо носорога)
-Чи знаєте, хто це? (зебра)
-Яку тварину, що живе в нашій місцевості вона нагадує?
-Чим схожі?
-Чим відрізняються?
-Навіщо зебрі смуги?
- Смуги допомагають рятуватися від ворогів.
(сфотографуйте зебру)
-Діти, ще з однією твариною хочу вас познайомити. (розглядаємо жирафу)
-Їсть жирафа рослини, кожна тварина має свій індивідуальний малюнок.
(сфотографуйте жирафу)
2.2. Гра «Назви слово»
- Ми втомилися в дорозі. Пограємо, відпочинемо. Що у мене в руках? (М, яч) Я буду кидати його, і називати ознаки, а ви повинні назвати тварину, яке володіє цією ознакою.
Лютий (лев), зубастий (крокодил), довгий (удав), небезпечний (носоріг), величезний (слон).
- А тепер тварина, а ви - його ознака.
2.3. Словотвір «Тварини і їх дитинчата»
- Подивіться на цього слона. Це доросла тварина або дитинча. (Це дитинча).
- Як його назвемо?
- Я буду називати вам дорослу тварину, а ви її дитинча.
Лев - левеня
Бегемот - бегемотик
Жираф - жирафеня
Страус - страусеня
Черепаха - черепашонок
Зебра - зебреня
ІІІ. Підсумок заняття
-Діти, нам пора повертатися. Але нас кличе весела мавпочка. Звірі хочуть відправитися з нами і подивитися на наш материк.
-Ну що візьмемо їх? Повернемося на корабель. Послухаємо, як плещуть хвилі.
-Ось ми і вдома. Швидше за сідайте на свої місця.
- У мене є картинки, вони нагадають про нашу подорож. Як називається африканський ліс? (Джунглі)
- Подивіться на звірів. Хто з них живе в джунглях?
- А що зображено на цій картинці? (Пустеля)
-Хто живе в пустелі?
- Молодці !!!
«Розфарбуй тварин Африки»
-Ми зробили чудову подорож! На пам'ять я хочу вам подарувати по картинці з силуетом тварини, ввечері ви зможете її розфарбувати і згадати про найспекотніший материк - Африку.