Заняття: «Я нічого не боюся»
Мета: учити дітей розпізнавати емоцію страху; формувати навички боротьби зі страхом; створювати хороший емоційний настрій на занятті.
Обладнання: лялька Катруся, демонстраційний матеріал, аркуші паперу з намальованими контурами динозаврів і привидів , олівці, музичний запис.
- Доброго ранку! До нас у гості завітала Катруся.
- Здравствуйте! Мені сказали, що ви – найвихованіші, найрозумніші, найсміливіші, найвправніші діти. І я дуже хочу погратися з вами у знайомство. Будемо гратися? Я – Катруся. А ви хто?
Діти по черзі вітаються з гостею.
2. Вправа «Подаруй усмішку»
Соціальний педагог (психолог) пропонує дітям зловити свою усмішку долоньками і подарувати будь-кому з учасників групи.
Діти обмінюються усмішками, ведучий дарує свою усмішку дітям, які залишилися без уваги однолітків.
3. Вправа «Мені страшно, коли…»
Ведучий починає гру з бесіди про те, що всі люди чогось можуть боятися, навіть дорослі. Пропонує малюкам вербалізувати свої страхи.
Дітки по черзі промовляють слова: «Мені страшно, коли…».
4.Творча вправа «Подолай свій страх»
Мета: вчити вправлятись в подоланні страху, налаштовувати дитину на позитивні емоції. Виховувати уважність та старанність під час заняття.
Соціальний педагог (психолог) роздає діткам розмальовки зі словами:
- Діти, подивіться на цих привидів та динозавриків, вони зараз сірі, похмурі і страшні. Давайте візьмемо кольорові олівчики та розфарбуємо їх, щоб вони були яскраві та радісні.
Обговорення малюнків.
5.Гра «Сонячні зайченята»
Усі діти в колі – «сонячні зайченята».
Одна дитина – «сонечко» по черзі торкається «сонячних зайчиків» своїми «промінчиками», і кожен «зайчик» каже йому будь – яке лагідне слово.
Гра повторюється, доки у ролі «сонечка» не побувають усі діти.
6. Загадка від Катрусі
Соціальний педагог(психолог) промовляє слова разом із Катрусею:
- Дітки, а зараз нам Катруся хоче загадати загадку. Хочете почути яку? Слухаємо уважно.
Я вухатий ваш дружок,
В мене білий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуси,
Я усіх – усіх боюся. (Заєць)
- Яка емоція виникла у Зайчика?
- Як йому допомогти?
7.Фізкультхвилинка «Киця»
Є у киці вушка, (руки на голові-вушка)
Є у киці хвіст, (показати хвостик)
Зелені оченята (гладять себе по обличчю)
І чорна цятка – ніс. (пальчиками показують ніс)
8. Релаксаційна вправа «Чарівна паличка».
Соціальний педагог (психолог):
- Ви трохи стомилися, давайте відпочинемо. Ось чарівна паличка. Хто її тримає в руках, той є Чарівником.
Отже, я – Чарівник. Зараз по черзі підійду до кожного з вас, до кого доторкнуся чарівною паличкою, той засинає… і спить, доки чарівна паличка знову не торкнеться його.
( Звучить музика, діти відпочивають)
9.Підсумок заняття
Пригадування емоцій страху та образи.
- Малята, а що вам сьогодні найбільше сподобалося?
10. Прощання. («Обнімашки»)
На занятті діти всі
Працювали. Молодці!
Нам сподобалось займатись,
Та пора уже прощатись!
До нових зустрічей!
Лялька Катруся прощається з дітками.
- До нових зустрічей!
Всі діти по черзі обнімають ляльку Катрусю.
Додаток 12.