Майстер -клас "Пошуково - дослідницька діяльність дітей дошкільного віку

Про матеріал
Майстер - клас для вихователів ,які працюють по темі пошуково-дослідницької діяльності,в театралізованій формі. Експериментування з різними матеріалами (вода,пісок,папір)
Перегляд файлу

 

Майстер-клас для педагогів

на тему «Пошукова – дослідницька діяльність дітей дошкільного віку»

Тема: Експериментування з різними матеріалами (вода,пісок,папір).

Мета: продемонструвати  педагогам проведення деяких видів експерименту з папером, водою, піском,  в театралізованій формі з дітьми дошкільного віку.

Завдання:

 Показати як можна використовувати досвід дослідницької діяльності дітей

за сюжетом казки. Розробити інтерес до оточуючого світу, здатність ділитися досвідом з іншими людьми. Виробляти вміння робити висновки в ході проведення кожного досліду.

Практичне значення: майстер-клас може бути цікавим для вихователів, які працюють по темі пошуково-дослідницької діяльності дітей. В ході театралізованої діяльності педагоги зможуть використати експериментування в своїй роботі, знайти щось нове; зрозуміють який це цікавий і захоплюючий досвід. Під час майстер-класу буде продемонстровано досліди з різних тематик з використанням лабораторних матеріалів, а також всі атрибути театралізації для його проведення. Кожен учасник майстер-класу матиме можливість провести дослід, визначити властивості матеріалів, зробити власні висновки.

Основний зміст досліджень включає в себе формування  уявлень у дошкільнят про: матеріали пісок,папір,природні явища (дощ),про закономірності в природі.  

 

Хід майстер-класу

1.Інформаційний етап.

Ведучий:

 Майстер-клас я хочу розпочати з висловлювань народної мудрості, яка гласить:

 «Чим більше дитина побачить та почує….( тим більше дізнається) .

Ведучий: Дитина є природним дослідником  навколишнього світу. Світ відкривається дитині через  його досвід, особисті почуття, дії. Дошкільник досліджує, все, що можна дослідити за допомогою  рук,язика, носа. Він радіє навіть найменшим відкриттям. Діти дошкільного віку є по своїй природі цікавими дослідниками навколишнього світу. У дошкільному віці розвивається потреба знань вивчення цього світу, яка знаходить відображення у вигляді пошуково-дослідницької діяльності , спрямованої на відкриття нового, і  яка розвиває продуктивні форми мислення. Дослідна діяльність принципово відрізняється від будь-якої іншої діяльності, тим що в ході експерименту все уточнюється та доводиться.

Ведучий.

Сьогодні у формі казки, я хочу продемонструвати вам деякі види експериментування з різними матеріалами, які можуть бути використані в роботі з дітьми. Чому саме в формі казки?Тому що ця цікава та захоплююча форма  роботи з дітьми невимушено проводить їх у світ пізнання та елементарних дослідів. Сюжет казки має повчальний і  зрозумілий зміст,який подобається дітям. Розкрити його я хочу, використавши  вид театру «Театральний фартушок». Казка називається «Подорож курчатка Віллі».

Ведучий:

Казка починається(вихователь вдягає  театр-фартушок і поступово виставляє на ньому по сюжету казки головних її героїв).

На одному пташиному дворі нещодавно у Мами курки  вилупились курчата. Всі курчата  були слухняними, завжди ходили  за Мамою куркою, тільки одне курча  було  дуже допитливе. Його звали Віллі. Одного разу Віллі  захотіло дізнатися, що там за парканом пташиного двору і пішло відкривати світ. За парканом курча  побачило невеличкий ставок, в якому було багато незвичних квітів цибулин лілії. Сонце вже починало сходити і  курчатко побачило, як розквітали ці красиві квіти.

( для проведення досліду№1 запрошуються перші два учасники)

Дослід № 1 «Паперові лілії»

Мета: Розширити та закріпити знання про властивості паперу. Розвивати бажання дізнатись щось нове про природу.

Обладнання: Миска з водою,паперові квіти,жителі водойм.

Хід досліду:

Виріжіть з кольорового паперу квіти з довгими пелюстками. За допомогою олівця закрутіть пелюстки до центру. А тепер опустіть квіти на воду. Буквально на ваших очах пелюстки квітів починають розквітати. Це сталося завдяки чому?

Відповіді учасників: Папір намокнув, став важким, ось пелюстки  і розкрилися.

Ведучий.

Потім курчатко Віллі побачило, що на поверхні ставочка, то з’являлись, то зникали якісь маленькі істоти. Це були риби, які граючись раділи сонечку.

( для проведення досліду№2 запрошуються ще два учасники)

Дослід № 2 «Які різні рибки»

Мета: Розширити знання дітей про жителів водойм. Закріплювати вміння розрізняти матеріали за властивістю тоне - не тоне. Вчити робити висновки шляхом власного досвіду. Виховувати вміння працювати в колективі.

Обладнання: Миска з водою,рибки пластмасові,рибка металева, рибка паперова,мушлі,камінчики.

Хід досліду:

Беремо рибки і опускаємо в наш ставок. Що ми бачимо: деякі рибки тонуть, а деякі залишаються плавати на поверхні. Чому так сталося.

Відповіді учасників: Рибки виготовлені з різного матеріалу. А властивість тонути мають не всі матеріали.

Ведучий.

Але тут подув вітер, на небі з’явилися  хмари і пішов дощ.

Ведучий:

Курчатко злякалося і сховалося під кущем. Деякий час минув, і дощ закінчився,сонце з'явилося знову. Курча Віллі вирішило іти  далі. Просуваючись вперед,воно  побачило, що ходьба по мокрому піску залишає сліди.

(ведучий запрошує до гри «Сліди тваринок на піску» двох учасників та

 пропонує відобразити долонькою, кулачками, пальчиками зобразити на мокрому, потім на сухому піску сліди лісових мешканців: заєць, ведмідь, вовк, пташка)

Дослід № 4 «Загадкові сліди»

Мета: Розширити знання дітей про властивості піску . Закріпити знання  про те що сухий пісок сиплеться,мокрий ні. З сухого піску не виходить нічого зліпити він розсипається,а мокрий гарно ліпиться. На мокрому піску залишаються сліди.

Обладнання: Ємкості з сухим та мокрим піском,іграшка курчатко ,кулачки.

Хід досліду:

Ведучий:

У одній ємкості сухий пісок, у другій - мокрий. Спробуйте пересипати пісок (сухий, потім мокрий).

Висновок: сухий сиплеться,а мокрий ні.

Ведучий:

Пропонує учасникам за допомогою пальців рук залишити сліди різних тварин спочатку на мокрому, потім на сухому піску. Що відбувається?

Висновок: На сухому піску  не видно слідів ,а на мокрому дуже гарно видно.

Ведучий:

Ведучий.

Для курчатка дуже подобалося  гуляти за межами пташиного двору, але сонечко стало сідати за обрій і на дворі ставало  дедалі темно. Курчаті стало сумно і страшно, захотілося до Мами курки . Йдучи назад додому  Віллі згадував що цікавого він побачив сьогодні. І у нього залишилося багато запитань, на які ми знайдемо відповіді.

1. Чому лілії розквітли?

2. Чому одні риби плавають на поверхні водойми, а інші пірнають на дно?

3. Чому пішов дощ?

4. На якому піску було краще видно сліди?

Ведучий.

Діти – дошкільнята, як маленькі нерозумні каченята,  хочуть багато знати, досліджувати, відкривати світ. Допомогти в цьому їм  можуть педагоги – провідники,  які вчать дітей в знайомих  предметах вбачати незвичайні властивості , а в незнайомих навпаки -  знайти знайоме і зрозуміле. І все це в невимушеній і веселій атмосфері  гри. Граючись, дитина  знайомиться з навколишнім світом. І найголовніше - граючись, вони вчаться вчитися. Важливо, заохочувати і розвивати звичку навчання, яка безумовно стане запорукою їх подальшого успіху

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас для педагогів

на тему

 «Пошуково – дослідницька діяльність дітей дошкільного віку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вихователь

                                                                            молодшої групи

                                                                       Гузовата Н.А

                                                                                                                                                

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку