Автоматизація звука [р] в словах, чистомовках, реченнях, розвиток артикуляційної та дрібної моторики, розвиток фонематичного слуху, вміння добирати риму, збагачення словника словами зі звуком [р], збагатити словник по темі «Моя Україна», виховання патріотичних почуттів, створення позитивного настрою на занятті.
Мій край - Україна
Програмовий зміст: автоматизація звука [р] в словах, чистомовках, реченнях, розвиток артикуляційної та дрібної моторики, розвиток фонематичного слуху, вміння добирати риму, збагачення словника словами зі звуком [р], збагатити словник по темі «Моя Україна», виховання патріотичних почуттів, створення позитивного настрою на занятті.
Матеріал: зображення прапору України, лічильні палички жовтого та синього кольорів, лялька-дівчинка та лялька-хлопчик в українському одязі, миска з водою, легкий човник-парусник, картинний матеріал: річка Дніпро, гори Карпати та Кримські гори, Чорне і Азовське море, озеро Синевір, зображення українських страв (борщ, вареники, сир, гарбузова каша, коровай)
Хід заняття:
Привіт. Сьогодні у нас в гостях Даринка і Тарас. Поглянь в який одяг вони одягнуті. Даринка і Тарас одягнули національний одяг українців. Вони українці, бо живуть в Україні. Ти теж живеш в Україні, тож ти теж українець. Даринка і Тарас пропонують подорож Україною. Почнемо подорож з артикуляційної гімнастики:
Рано вранці у віконце засвітило ясно сонце (вправа «Віконечко»)
В поле вийду я гуляти, кругом буду походжати. (вправа «Млин»)
В річку, як рибка стрибну, потім на човнику попливу. (вправа «Чашечка»)
В гори швидко піднімусь, до хмаринок доторкнусь. (вправа «Приклей цукерку»)
На барабані там заграю, дощик привітаю. (вправа «Дощик»)
Покличу конячку свою і додому на ній доскочу. (вправа «Конячка»)
Головними символами України є: герб, гімн та прапор. Виклади з лічильних паличок жовтого та синього кольорів прапор України.
Викладання з лічильних паличок «Український прапор»
(Після того, як дитина виклала прапор з паличок, пропонується повторити вірш «Прапор наш , як літо»)
Прапор наш, як літо,
В сонці майорить:
По долині – жито,
По горі блакить.
В Україні є гори, річки, море і озера. Назвімо їх.
Ро - ро - ро – це величний Дніпро.
Ати - ати - ати – красиві Карпати.
Рим – рим - рим – квітучий Крим.
Ре – ре - ре – це Чорне море.
Ре - ре - ре – люблю Азовське море.
Ір – ір – ір - зачарує озеро Синевір.
Серед українців завжди жили сміливі та хоробрі люди. Козаки багато подорожували на своїх човнах-чайках. Гайда і ми попливемо в човні. Подуй на човник у мисці, він попливе.
Вправа на дихання «Човник пливе»
Запропонувати дитині подути на кораблик спочатку довгим струменем повітря, наче вимовляючи звук [ф], а потім- переривчасто, наче вимовляючи звук [п-п-п-п].
Українці люблять смачно поїсти. Назви українські страви. (Борш, вареники, сир, гарбузова каша, коровай) Повтори приказку про коровай.
На чужий коровай рота не роззявляй.
Козаки добре тренуються. І ми разом зробимо зарядку.
Фізкультхвилинка
Раз – два – голова,
Щоб трималася на в’язах
Ми тренуємо всі м’язи
Три – чотири, руки в ділі –
Раз кулак, два кулак –
Бий сильніше козак.
Щоб триматись на коні,
Треба ноги нам міцні,
Сильні ноги, дужі ноги –
Не злякаються дороги.
Підемо разом в присядку
Це найкраща в нас зарядка.
Українці сильні та хоробрі, завжди ставали на захист Батьківщини. Сміливих воїнів називають козаками, прославляють у піснях, складають про їх життя прислів’я. Повтори прислів’я про козаків.
Береженого Бог береже, а козака – шабля.
Не журися, козаче, нехай ворог плаче.
Козацькому роду нема переводу.
Поглянь на смайлика і скажи, які українці.
Вправа «Скажи навпаки»
Українці не злі, а … (добрі). Вони не сумні, а … (радісні). Українські козаки не боягузливі, а … (хоробрі).
Покажи різний настрій людини.
Мімічний етюд «Я - Українець»
Дитина показує злу, добру, сумну, радісну, здивовану людину.
Даринка і Тарас повертаються додому, а ми пригадаємо назву країни в якій ми живемо. Як називають людей, які живуть в Україні? Пригадай улюблені страви українців.