26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Конспект заняття з дослідницької діяльності для дітей 6-го року життя на тему: "Таємниці повітря".

Про матеріал
Заняття спрямоване на перевірку знань, умінь та навичок з пошуково-дослідницької діяльності. На занятті уточнюються та розширюються знання про властивості повітря.
Перегляд файлу

                        Відділ освіти і науки Нікопольської міської ради

                  КДНЗ (ясла-садок) №56 «Усмішка» комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Конспект

  заняття з дослідницької діяльності

          для дітей 6-го року життя

                       на тему:

    «Таємниці повітря».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала:

                                                                                вихователь Акимова І.В.

 

 

 

 

                                                 Нікополь

                                                     2019

 

 

Програмовий зміст:

формувати у дітей уявлення про повітря як природне середовище, про властивості повітря.

Ознайомити з однією з них – із рухом повітря (вітром).

За допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків.

Розповісти про значення свіжого повітря для життя людини.

Продовжувати встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.

Розвивати наочно-образне мислення, мовлення, увагу, спостережливість, допитливість.

Виховувати дбайливе ставлення до довкілля, наполегливість у роботі.

 

Обладнання:

м'ячі, здутий м'яч, насос, окуляри, логотип «Чомусики», пір'я, коктейльні трубочки, одноразові тарілки, дзеркальця, миска з водою, стаканчики і серветки по кількості дітей, пінпонгові м'ячики, стаканчик із сіллю, паличка, свічка, спіраль, пляшка з кулькою, 2 миски з холодною і гарячою водою, дві пляшки з кулькою в середині, модель легень, дві трубочки на кінцях з кульками, миска з водою, губка, стаканчик із землею, ложка, д/г «Що забруднює повітря, а що очищує», сигнальні знаки – зелені та червоні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття.

Вступна частина.

Під музику до зали входять діти.

В: Подивіться, діти, як гостей зібралось багато.

    Треба нам їх привітати:

    Прийшли ми з вами в цю кімнату,

    Доброго ранку присутнім сказати,

    Щоб разом всіх Вас привітати.

    Бо день прекрасний настає,

    Усім вам усмішки несе.

    Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень,

    Починаєм новий день!

В:Ой, а де це ми з вами опинилися? Яка чудова галявина! Як тут гарно і квіти такі красиві! А повітря яке чисте і дихається так легко! Давайте ми з вами подихаємо свіжим повітрям. Діти, погляньте, тут ростуть не тільки квіти, а й і м'ячики живуть. Звідки вони взялися? (припущення дітей). А навіщо вони потрібні? Мабуть, вони хочуть з нами пограти. Візьміть, будь ласка, по одному м'ячику. Роздивіться його. Який м'ячик? (відповіді дітей) Діти, а що допомагає м'ячику бути таким пружним, стрибучим? Чим заповнений він усередині?

Ой, подивіться, а що сталося з цим м'ячиком? Чому він здувся? Що треба зробити, щоб він знову став пружним? А чим можна його накачати? Давайте спробуємо. У мене є ось такий насос. Як ви гадаєте, звідки він бере повітря і як працює? (провести аналогію з носом) А тепер ми накачаємо м'ячик. Ось, який гарний він став!

Основна частина.

  1. Дослід з пір'ям.

В: Давайте ми з вами з'ясуємо, що ще вміє повітря.

Діти, давайте уявімо, що ми перетворилися на насоси. За допомогою трубочок будемо дмухати на пір'я. Спочатку подивимось, що відбувається з пір'ям, коли на нього ніхто не дмухає.(відповіді)

А якщо трохи подути?

Ще сильніше?

Ось так, діти, і з'являється вітер.

Коли повітря рухається повільно, який вітер? (слабкий)

А якщо швидко? (сильний)

  1. Дослід «Злови повітря»

Діти, як ви думаєте, чи можна «зловити» повітря? Давайте перевіримо. Візьміть до рук пакетики. Які вони? (пласкі, тоненькі). А якщо ми їх відкриємо, помахаємо і закрутимо кінці? Що в них з'явиться? (повітря). А як це можна перевірити? (сильно плеснути по пакету і відбудеться маленький вибух). Чому вибухнув пакет?

Висновок: коли ми сильно стиснули пакет, повітря, що було в середині, надавило на стінки пакету і розірвало його.

В: Ось ми і перевірили, що повітря можна «зловити».

  1. Дослід із дзеркальцем.

В: Діти, давайте ми з вами подихаємо повітрям. Вдихніть носиком. Яке ми вдихаємо повітря, холодне чи тепле? А яке видихаємо? Як це перевірити? Візьміть дзеркальце. Вдихніть носиком, а видихніть на дзеркальце. Що з ним сталося? Чому?

Висновок: коли ми видихаємо тепле повітря на холодне дзеркальце, на ньому з'являється пара.

В: Ось ми і з'ясували, що вдихаємо холодне повітря, а видихаємо тепле.

  1. Дослід «Суха серветка»

В: Діти, а чи знаєте ви, що у повітря ще дуже багато таємниць? Ви хочете їх розгадати? Щоб це зробити, ми зараз перетворимося на дослідників і будемо проводити досліди в нашій лабораторії «Чомусики».

Зараз ми відкриємо першу таємницю.

Я покладу серветку, вона суха, на дно стаканчика, переверну його і занурю у воду. Як ви гадаєте, серветка намокла чи залишилася сухою? Чому?

Висновок: повітря, яке було у стаканчику, не дало воді намочити серветку.

В: першу таємницю відкрили, рушаємо далі.

  1. Дослід «Чому не тоне м'ячик?»

В: Давайте візьмемо стаканчики з водою і покладемо у них м'ячики. Що сталося? Чому він не тоне? Чим наповнений м'ячик? Що є у нього в середині? Давайте спробуємо занурити м'ячик на дно. Що відбувається? Чому?

Висновок: повітря легше води, тому м'ячик не тоне.

Молодці, діти, ще одну таємницю розкрили.

  1. Фізхвилинка під музику «Шукай»

Трохи ми з вами втомилися, треба нам пограти і під музику потанцювати.

  1. Дослід «Повітряна гірлянда»

В: Готові, діти, розгадувати далі таємниці повітря?

Наступний дослід «Повітряна гірлянда».

Візьмемо склянку з сіллю, поставимо в неї паличку і повісимо на неї ось таку гірлянду. Запалимо свічку. Що відбувається? Чому?

Висновок: коли повітря нагрівається, починає швидше рухатися, і гірлянда починає кружляти.

  1. Дослід «Чарівна кулька»

В: Діти, а як ви гадаєте, чи можна надути кульку, що одягнена на порожню пляшку? Давайте перевіримо.

Спочатку зануримо пляшку в холодну воду. Щось відбувається?

А тепер зануримо у гарячу воду. А тепер? Кулька надувається. Чому?

Висновок: коли повітря в пляшці надувається, воно починає швидко рухатися, розширятися, і надуває кульку.

  1. Веселі змагання «Надуй кульку».

В: Зараз ми з вами влаштуємо змагання. Хто перший зможе надути кульку в пляшці?

В: Діти, чому в одній пляшці кулька надувається, а в іншій – ні?

Висновок: в одній пляшці є маленька дірочка, через яку повітря виходить, і кулька надувається. А в іншій повітрю немає куди вийти, воно тисне на кульку і не дає їй надутися.

В: Ще одна таємниця розкрита.

  1.  Дослід «Чисте повітря».

В: Діти, а яким повітрям ми дихаємо? Що забруднює повітря? Чим можна очистити забруднене повітря? Навіщо його очищувати?

Давайте ми з вами пограємо. Допоможемо очистити наше повітря. Роздивіться, будь ласка, картинки. У нас є веселі і сумні хмаринки. Веселі хмаринки ми покладем на об'єкти, які очищують повітря, а сумні – що забруднюють. Молодці, впоралися правильно.

А тепер я хочу вас познайомити з моделлю наших легень, як вони працюють. (перевіряємо на моделі роботу легень).

Зараз я хочу вам показати, що відбувається з нашими легенями, коли ми дихаємо брудним повітрям.

Уявімо, що вода в мисці – це повітря. Зараз воно чисте. Яке стане повітря, якщо кинути землю? У мене є губка, яка дуже схожа на наші легені. Занурюю її у брудну воду. Що відбувається?

Ось так і наші легені забруднюються від несвіжого повітря. Так чому ж треба не забруднювати повітря?

Заключна частина.

Діти, вам сподобалось розгадувати таємниці повітря?

Давайте перевіримо, що ви запам'ятали. У вас є сигнальні знаки – зелені і червоні. Я буду ставити вам запитання, якщо відповідь так, показуємо зелений, якщо ні – червоний. Починаємо.

  • Повітря є всюди?
  • Воно прозоре?
  • Коли повітря не рухається, з'являється сильний вітер?
  • Ми вдихаємо тепле повітря, а видихаємо холодне?
  • Коли повітря нагрівається, воно розширяється?
  • М'ячик тоне у воді?

В: Молодці, діти, ми розкрили деякі таємниці повітря. Але їх залишилося ще багато. Згодом ми їх теж розгадаємо. А зараз наша лабораторія зачиняється. Дякуємо за увагу. За добре виконану роботу хочу подарувати вам іграшки для гри з повітрям.

 

doc
Додано
25 березня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку