Конспект заняття з екології для молодшої групи ЗДО "Зимові явища в природі"

Про матеріал
продовжувати знайомити дітей з різними порами року; розширити знання про зміни в природі, пов’язані з приходом зими; ознайомити з різними станами води, властивостями снігу, льоду (холодний, твердий, рихлий); виховувати у дітей дбайливе ставлення до свого здоров’я взимку.
Перегляд файлу

Тема. Зимові явища в природі.

Мета: продовжувати знайомити дітей з різними порами року; розширити знання про зміни в природі, пов’язані з приходом зими; ознайомити з різними станами води, властивостями снігу, льоду (холодний, твердий, рихлий); виховувати  у дітей дбайливе ставлення до свого здоров’я взимку.

Матеріал: демонстраційний (ілюстрація «Зима»);

    роздавальний (конверт з предметними картками з теми

«Зима»; 4 картки із зображенням літніх сюжетів.

         Хід заняття

1.Психогімнастика. 

2.Розповідь вихователя.

-  Відгадайте загадку і дізнайтеся, про яку пору року ми будемо говорити сьогодні.

    Сніг на полях,

    Лід на річках,

    Хурделиця гуляє,

    Коли це буває? (Взимку)

-  Як ви вважаєте, яка найхолодніша пора року? Чому? (Відповіді дітей.)

-  А що змінюється в природі з приходом зими? (Відповіді дітей.)

Вихователь підсумковує відповіді дітей.

-  Зима – дійсно  найхолодніша пора року. Сонце взимку не зігріває землю, бо піднімається невисоко. Ви помітили, що взимку світло у приміщенні ми вмикаємо частіше і на довший час, а влітку рідше і на короткий час? Шлях сонця взимку короткий, тому і день короткий, а ніч – довга. Взимку випадає сніг. Розкажіть, який він?

(Діти добирають слова для опису снігу – холодний, м’який, білий, мокрий, пухкий, сріблястий, сухий тощо. Якщо дітям важко підібрати слова, можна запропонувати їм пограти в гру  «Навпаки»: вихователь називає слово, а діти – протилежне за значенням. Наприклад: «Сонце гаряче, а сніг…(холодний)»; «Лід твердий, а сніг…(м’який); «Земля чорна, а сніг…(білий)».

Далі вихователь продовжує:

-  Є ще одна ознака зими - мороз. З його допомогою сніг залишається пухким, не тане; змінюється стан води: на ставках, калюжах з’являється твердий та прозорий лід.

(На прогулянці варто звернути увагу дітей на різницю між снігом та льодом.)

Змінюється взимку і стан дерев. Ви помічали колись на деревах взимку листя? (Відповіді дітей.) Коли холодно, листя з дерев та кущів опадає. Рослинам не вистачає тепла та вологи, вони ніби засинають, не ростуть, не квітнуть узимку. Тільки сосни та ялинки залишаються зеленими.

3. Вправа «Розтанули – замерзли».

Мета вправи: закріпити поняття «твердий як лід»,  «м’який як сніг», розвинути уяву.

-  Вправа, яку ми виконуватимемо, потребує вашої уваги. Перед виконанням вам треба буде потренуватися. Розійдіться по кімнаті. Уявіть, що ви – маленькі тверді крижинки. Я називатиму частини тіла, які поступово «розморожуються», тобто ви можете ними рухати. Інші ж частини тіла повинні залишитися нерухомими Готові? Починаємо. Ваші пальці розтанули, вони рухаються … а ось ви маєте змогу рухати руками вгору – вниз.

(Вихователь слідкує, щоб діти рухали тільки тими частинами тіла, які він називає. Після цього можна запропонувати дітям зробити все навпаки – «заморозитись» (припинити рухами певними частинами тіла) і перетворити знову на крижинки.)

4. Гра «Зима – літо»

Вихователь пропонує дітям розділитися на пари. Кожна пара отримує конверт з картками, на яких зображені зимові та літні сюжети. Діти розглядають їх.

-    Назвіть, що зображено на ваших малюнках.

-  Розділіть картинки на дві групи. У першій групі малюнки, на яких зображено зиму, у другій – літо. (Діти самостійно виконують завдання.)

-   В якій групі більше малюнків: у першій чи у другій? (Має бути порівну.)

- Складіть невеличке оповідання про зиму, використовуючи малюнки.

Вихователь може запропонувати дітям розповідати про зиму одне одному.

6. Дослідницька робота.

Вихователь заздалегідь приносить у відерці сніг і пропонує подумати, що може з ним статися в теплій кімнаті.

-  Діти, давайте подивимось, що ж сталося зі снігом. Сніг залишився пухким чи ні?(Ні.)

-     Сніг змінив колір? (Так, був білим, став прозорим.)

-  Сніг змінив запах чи ні? (Ні.)

-  На що перетворився сніг? (На воду.)

- Якщо ми винесемо відерце з водою на вулицю,вода перетвориться на сніг? Давайте прослідкуємо.

(На  прогулянці вихователь виносить відерце з водою. Коли вода перетвориться на лід,слід звернути увагу дітей на це. Варто колективно розглянути властивості льоду і снігу.)

6. Підсумок заняття.

- Які ознаки зими ви знаєте?

- Як потрібно одягатися взимку?

- На що перетворюється сніг у теплому приміщенні?

- На що перетворюється вода при  холодній температурі повітря?

doc
Додано
15 квітня
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку