Мета: - удосконалювати уміння класифікувати предмети за декількома
ознаками;
- закріплювати знання дітей про геометричні фігури;
- здійснювати серіацію предметів за величиною та кольором;
- виховувати цілеспрямованість, уміння діяти спільно та культуру
поведінки;
- розвивати логічне мислення, пам'ять, уявуМатематика
Молодша група
Мета: - удосконалювати уміння класифікувати предмети за декількома
ознаками;
- закріплювати знання дітей про геометричні фігури;
- здійснювати серіацію предметів за величиною та кольором;
- виховувати цілеспрямованість, уміння діяти спільно та культуру
поведінки;
- розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву.
Обладнання: ноутбук, флешка, конструктор Лего-Дупло, синя тканина для струмка та озера, гумові качки, жабенята, блоки Дьенеша, пазли «серіація», малюнки із зображенням геометричних фігур.
Хід заняття:
Діти заходять до групи та вітаються з гостями. Стають на півколо.
– На скрині висить замок. Щоб зняти замок і відкрити скриню, потрібно плеснути в долоні перед собою, над головою, біля вушка, за спиною.
– А тепер можна відкрити скриню і зазирнути, а що ж у ній? Це цеглинки конструктора «Лего». Але це не звичайні цеглинки, це квитки на потяг, на якому ми і вирушмо з вами до чарівної країни «Лего». (діти беруть по одній цеглині лего та знаходять стільчик з таким же кольором як і цеглинка).
- Я буду вашим контролером, і я хочу перевірити, чи правильно ви обрали свої місця?
Наш потяг рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Малята сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)
Перша зупинка «Зламаний місточок», серіація предмета за величиною.
- Діти, погляньте скільки тут чарівних квіточок, а якого вони кольору? А яких квіток більше, жовтих чи помаранчевих? Давайте підемо далі.
- Подивіться, перед нами струмок. А хто це в ньому плаває? (качка), А скільки качок? (дві), а хто ще сидить біля струмочка? (жабка). А скільки жабенят? (одна), а кого більше? (качок). Діти, а скажіть мені будь ласка, а який наш струмок, широкий чи вузький? (вузький). Правильно, він вузький. А якого він кольору? (синього). А як ви вважаєте, ми зможемо його перестрибнути? (так) Перестрибуємо! Ось так дивіться, присіли, руки відводимо назад, всі разом.
- Треба спробувати його полагодити. (Перед собою діти бачуть великі пазли на яких намальовані жовті та червоні кола, жовті маленького розміру, червоні великого, між ними в двох місцях пропущений пазл, дітям необхідно вставити пропущену фігуру, щоб відбулась серіація предметів.)
- Наш місточок відремонтований і ми зможемо по ньому перейти, руки треба відвести в сторони, та давайте йти на носочках, бо він тоненький, щоб ми не впали у воду. Не забувайте щоб спинка була рівною та не опускайте голову вниз.
- Ви мабуть всі втомились, давайте трохи відпочинемо. Візьміть всі в руки свої квитки (цеглинки Лего).
Фізхвилинка
Лего в руки ми візьмемо
І весело всі посміхнемось.
Кубик, кубик покажись
І всім гостям вклонись.
Затанцюєм, закружляєм
І ось так поприсідаєм
Кубик вгору, кубик вниз
На сусіда подивись!
Постукали, поплескали
Кубик, кубик ти втомився?
Ляж полеж…
Побігали, пострибали.
Кубик знову ми візьмемо
І на місце повернемо.
Сідайте всі на свої місця і ми вирушаємо далі.
Наш потяг рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Малята сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)
Наступна наша зупинка.
1. Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...
(Трикутник)
(На малюнку трикутник жовтого кольору, руки більші за розміром ніж ноги)
2. Не стоїть і не стрибає
Жодного кута не має
(Коло)
(На малюнку сине коло, руки та ноги однакові за розміром)
3. Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
(На малюнку червоний квадрат, руки менші ніж ноги за розміром)
Обговорення кожного лего-людини (за кольором, розміром, формою очей та носа).
Сідайте всі на свої місця і ми вирушаємо далі.
Наш потяг рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Малята сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)
Наступна зупинка «Розгублені деталі»
- Дивіться, знову наші вже знайомі лего-чоловічки! Але ж подивіться, вони розгубили свої деталі. Давайте ми з вам їх роздивимось.
Завдання з Блоками Дьенеша»
Питання до дітей:
Молодці, тепер треба всі деталі віддати лего – чоловічкам.
На екрані з’являється робот і пригощає дітей солодощами. Діти сідають на потяг та повертаються до дитячого садочка.
Наш потяг рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Малята сидять.
Чох-чох-чох.
(грає музика)