КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
для дітей молодшого дошкільного віку
Підготувала:
Студентка IIІ курсу групи ДО-32
Винник Адріана
Івано-Франківськ, 2019 р.
«Зайчик і горобина» В. Сухомлинський
Засипало снігом землю. Нема чого їсти зайцю. Побачив він червоні ягоди на горобині. Бігає коло дерева, а ягоди так високо. Просить заєць:
— Дай мені, горобино, одне гроно ягід.
А горобина й каже:
— Попроси вітра, він одірве.
От і попросив заєць у вітра. Прилетів той, гойдає, трусить горобину. Одірвалося гроно ягід, упало на сніг. Їсть заєць ягоди, дякує вітру.
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Читання казки «Зайчик і горобина» В. Сухомлинського
Програмові завдання:
Знайомити дітей з творами В. Су- хомлинського, вчити уважно слухати літературний твір,запам’ятовувати його, робити висновки. Розвивати пам'ять, увагу, вміння відповідати на запитання вихователя.Виховувати любов до художніх творів, шанобливе ставлення до природи.
Обладнання та інвентар:
Портретне зображення письменника В.Сухомлинського, ілюстрації до казки «Зайчик і горобина», м'яка іграшка – зайчик.
Хід гри:
Вихователь:
-Діти сьогодні ми познайомимось із таким письменником як Василь Сухомлинський. Він написав дуже багато творів саме для маленьких дітей, таких як ви. (вихователь прикріплює на дошку портрет письменника)
- А ви знаєте хто такі письменники? Вони пишуть віршики, казки чи малюють картини?
- І ось Василь Сухомлинський написав казку про зайчика. Який прийшов до нас в гості. (вихователь ставить біля себе на стілець м’яку іграшку зайчика)
Діти описують зайчика: колір, форма…
-Але зайчик не сам, а з таким красивим деревцем яке називається горобина. (вихователь витягає картинку цього дерева і ставить біля зайчика) -Якого кольору ягідки у деревця?
-Можливо ви знаєте який кущ подібний до горобини?Також з червоними ягідками? (Калина)
-Отож, горобина це дерево чи кущ? І в горобини червоні ягідки, як і у калини. -Тепер ви готові слухати казку про «Зайчика і горобину» Василя Сухомлинського?
Вихователь розказує казку.
Вихователь:
-Діти,як ви гадаєте,яку пору року описано в казці?(Зима)
-Чим засипало землю?(снігом)
-Яке дерево побачив зайчик,коли був голодний? (Дерево горобини)
-У кого зайчик попросив поїсти? (У горобини)
-Хто допоміг зайчику зірвати ягід? (Вітер) -Якого кольору були ягоди? (червоного) Вихователь:
-Хто допоміг зайчику зірвати ягідки з дерева?(Вітер)
-Отож, ми бачимо, що вітер допоміг в скрутній хвилині зайчику, звірвати гроно ягід.
-А як ми називаємо одним словом, коли люди,діти допомагають один одному?
(Дружбою)
Як прислів’я голосить: «Дружба — велика сила.»; «У лиху годину пізнаєш вірну людину.»; «Без вірного друга — велика туга.»
-І ще нас ця казка вчить, що потрібно не забувати особливо взимку годувати звірят, які не мають теплої та затишної домівки.
Вихователь:
-Діти,про кого ми сьогодні читали казку?
-А хто її написав?
-Ягоди з якого дерева їв зайчик?
-Хто допоміг зайчику?
-Чи треба допомагати діткам взимку годувати тварин?
Джерело: https://naurok.com.ua/library/konspekt-zanatt-z-hudoznoi-literaturi-dla-ditejdrugoi-molodsoi-grupi-na-temu-citanna-kazki-vo-suhomlinsnogo-zajcik-i-gorobina62625.html
Обладнання, інвентар: