20 липня о 18:00Вебінар: Як вчителю зберегти своє здоров'я в умовах сучасного буремного життя

Конспект заняття з курсу "Вчимося бути громадянами" - "Група, колектив, команда"

Про матеріал
Конспект заняття з курсу "Вчимося бути громадянами" - "Група, колектив, команда". Мета заняття: ознайомити дітей із типами об’єднань людей, визначити, до якого типу належить клас, як об’єднання людей; визначити яку роль у житті класу відіграє кожен учень.
Перегляд файлу

Тема: Група, колектив, команда – хто ми?

Мета: ознайомити дітей із типами об’єднань людей, визначити, до якого типу належить клас, як об’єднання людей; визначити яку роль у житті класу відіграє кожен учень; формувати вміння працювати в команді, розвивати навички ефективного спілкування, толерантного спілкування, виховувати  активну життєву позицію.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, схема, таблиця.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Бесіда

Як ви справилися із завданням?

Які матеріали підібрали робочі групи?

Чи вистачить цих матеріалів для оформлення плакату?

Чи всі учні принесли свої фото?

 

Як ви розумієте такі гасла?

— Клас, що ми один клас!

— У нашому класі не дадуть пропасти.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

Ми з вами неодноразово говорили про те, що людина — істота суспільна. Найбільша цінність – людське спілкування. Вона не заявляє свого життя поза суспільством, поза певною групою — колективом. Об'єднання людей бувають різні: маленькі, великі, постійні, тимчасові тощо.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота зі словником

Прочитайте визначення понять «група», «колектив», «команда» у словнику на с.78.

Вправа «Діаграма Венна» («Кола Венна»)

Що спільного в значенні цих слів? Чим вони відрізняються один від одного? Знайдіть

ключову характеристику для кожного з об'єднань та запишіть її у відповідне кільце. Що є спільним для усіх трьох понять? Запишіть це спільне в центрі, де кола перетина-ються.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні повідомляють результати роботи.

 

Працюємо індивідуально

Розгляньте, будь ласка таблицю.  Як ви вважаєте, до яких об'єднань належать

люди, інформація про яких подається в таблиці.

Поставте помітку у відповідній колонці. Поясніть свій вибір. Обґрунтуйте його.

об’єднання

група

колектив

команда

Екіпаж літака

 

 

 

300 спартанців царя Леоніда

 

 

 

Учні однієї школи

 

 

 

Учителі вашої школи

 

 

 

Пасажири  в автобусі

 

 

 

Робітники заводу

 

 

 

Туристичний загін

 

 

 

«Динамо» Київ

 

 

 

Однокласники

 

 

 

Мешканці великого житлового

будинку

 

 

 

 

Метод «Займи позицію»

Розвішую у трьох кутках класу написи: «ГРУПА», «КОЛЕКТИВ», «КОМАНДА».

Яка з цих назв найбільше відповідає вашій точці зору щодо класу, у якому ви навчаєтесь? Хто ж ви — група, колектив, команда? Займіть місце біля відповідної таблички . Обдумайте або обговоріть свою позицію, доберіть аргументи на її підтримку. Наприкінці назвіть найпереконливіші аргументи  за схемою:

 

Метод «Прес»

1. Я вважаю, що наш клас...

2. Така думка у мене виникла тому, що...

3. Так, наприклад,...

4. Отже (тому),  я вважаю…

 

V.  Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда

Хто ж ви — група, команда, колектив?

Наскільки ви переконані в правильності свого вибору?

 

V. Підведення підсумків.

Для того, щоб група чи колектив стали командою і жили та діяли як одне ціле, потрібно, щоб

кожен усвідомив свою роль та значення у спільній справі, сумлінно виконував свої обов'язки. Відомо, що кожна команда прагне успіху. Він залежить як від капітана, так і від кожного у команді. Успішність вашого класу залежатиме від того, чи змогли ви домовитися про обов'язки між собою, наскільки відповідально ви їх виконуєте та дотримуєтесь встановлених правил.

 

І. Домашнє завдання  

 Укладіть правила успішного існування команди.

 

 

Об’єднання

Група

Колектив

Команда

Екіпаж літака

 

 

 

300 спартанців царя Леоніда

 

 

 

Учні однієї школи

 

 

 

Учителі вашої школи

 

 

 

Пасажири  в автобусі

 

 

 

Робітники заводу

 

 

 

Туристичний загін

 

 

 

«Динамо» Київ

 

 

 

Однокласники

 

 

 

Мешканці великого житлового

будинку

 

 

 

 

Метод «Прес»

 

  1. Я вважаю, що наш клас...

 

  1. Така думка у мене виникла тому, що...

 

  1. Так, наприклад,...

 

  1. Отже (тому),  я вважаю… 

 

 

 

«ГРУПА»

 

 «КОЛЕКТИВ»

 

 «КОМАНДА»

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку