Конспект заняття з ЛФК для учнів 3 класу

Про матеріал
В даному конспекті розміщені вправи корекційної гімнастики для очей: вправи для розвитку м’язів очей, вправи для зняття напруження з очей і також, вправи на покращення дихання, віршована фізкультхвилинка та вправи дихальної гімнастики, (які подано в додатку).
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ  1

для учнів  3  класу

 

         Тема заняття: Корекційна гімнастика (ЛФК).

 

Мета заняття: Вправи для розвитку м’язів очей.

                        Вправи для зняття напруження з очей.

                        Вправи на покращення дихання.

         Дата: _______________

       

        Завдання уроку (заняття):

 

  1. Ознайомити ученицю із правилами поведінки і техніки безпеки на уроках ЛФК та завданнями корекційно-розвиткової програми «Острівець здоров'я».
  2. Розповісти про мету навчального предмету «ЛФК».
  3. Оцінити стан організму дитини.
  4. Ознайомити ученицю із корекційною гімнастикою для очей та вправами на покращення дихання.
  5. Тренувати м’язи спини, шиї та очей з метою розвитку.
  6. Сприяти виробленню правильної постави.
  7. Формувати навики щоденного життя для покращення можливостей спілкування в колективі.

 

        Місце проведення: Спортивний зал школи

                                                                     (кімната ЛФК).

 

        Обладнання та інвентар: килимки або гімнастичні

                        мати, сенсорна доріжка, малі м’ячі, обручі.

       

        Учитель фізичної культури: Чиж В.В.

1

Частина

уроку

Зміст       уроку

 

Дозу-

вання

Організаційно-

методичні  вказівки

Вступна

або

Підго-товча

(15 хв)

1. Правила поведінки і техніки безпеки на уроках ЛФК.

2. Завдання корекційно-розвит-кової програми «Острівець здоров'я».

3. Мета навчального предмета: «ЛФК».

4. Оцінка стану організму дитини.

5. Одяг для занять фізичними вправами.

6. Правильна постава, правильне дихання. Вправи на поставу.

7. Вправи для вдосконалення дихання. 

8. ЗРВ (віршована фізкультхвилинка).

20 с

 

 

 

30 с

 

40 с

 

 

 

 1 хв

 

30 с.

 

 

3 хв

 

 

 

6 хв

 

2-3 хв

Розповісти, пояснити.

 

 

 

Векторная иллюстрация Счастливый смайлик дает большой палец вверх на белом фоне Фото со стока - 45592150

 

 

 

Запитати про самопочуття.

Звернути увагу на спортивну форму.

 

(додаток 2)

 

«Раз я взувся в чобітки» (додаток 1)

Основна

(22-23 хв)

  1. Гігієна зору.

Коригуючі вправи.

І. Вправи для розвитку м’язів очей:

1. Якомога м’якше переводьте очі вгору та вниз 6 р. 

1 хв

 

 

 

2-3 р.

 

Розповісти.

 

 

 

6 рухів за паузами і

1-2 с. між       2

 

Частина

уроку

Зміст       уроку

 

Дозу-

вання

Організаційно-

методичні  вказівки

 

Очі повинні рухатися повільно та з рівними інтервалами. Не докладайте зусиль. 

2. Рухайте очима зі сторони в сторону з максимальною амплітудою без зусиль. 

3. Піднесіть вказівний палець правої руки на відстань приблизно 20 см. до очей, потім переведіть погляд з пальця на 

якийсь великий предмет на відстані 3 см. і більше.

4. Рухайте очима повільно та м’яко, по колу в один бік, потім в інший, по 4 кола у кожен. Потім 1с. відпочиньте і поторіть ще  2-3 р. 

 

ІІ. Вправи для зняття напруження з очей:

  1. Заплющити очі на кілька секунд, дуже напружуючи очні м’язи, потім відкрити їх, розслабивши м’язи очей.

 

  1. Подивитися на перенісся та затримати погляд на кілька повних циклів дихання. Потім подивитися у далечінь.

 

  1. Не повертаючи голови, подивитися вправо та зафіксувати погляд на кілька секунд, потім подивитися удалечінь прямо. 

 

  1. Часто розплющувати очі (моргати).

 

 

ІІІ. Рухлива гра «Влучний кидок»

 

 

 

 

 

 

4-5 р.

 

 

 

 

 

 

 

4-5 р.

 

 

 

 

 

20-30 с.

 

3-5 хв.

 

 

 

 

4-6 р.

 

 

 

 

 

 

4-6 р.

 

 

 

 

 

 

4-6 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

4-5 хв

циклами.

 

 

 

 

Повторювати цикл 2-3 р. з паузами 1-2 с.

 

 

Швидке виконання.

Це найкраща вправа для тренування 

акомодації, її слід виконувати часто.

 

Цю вправу треба виконувати після того, як кілька секунд очі були накриті долонями.

 

 

                    3

 

Дихання ритмічне.

 

 

 

 

До стомлювання очі доводити не можна.

 

 

 

 

 

Аналогічно виконувати вліво, вгору, вниз.

 

 

 

 

 

 

Дихання ритмічне.

 

 

Кидки м’яча в обруч, який лежить на

підлозі.         4

 

 

Частина

уроку

Зміст       уроку

 

Дозу-

вання

Організаційно-

методичні  вказівки

Заключ-на

(2-3 хв)

  1. Шикування.

 

  1. Лікарсько-педагогічний контроль.

 

  1. Підведення підсумку уроку.

10 с.

 

20 с.

 

 

 

1хв.

 

 

Запитати за самопочуття.

Вимір ЧСС.

 

Дати відповіді на запитання учнів.

  1. Домашнє завдання.

30 с.

 

(додаток 2)

 

 

Додаток 1

Віршована фізкультхвилинка

«Раз я взувся в чобітки»

    Перед початком  виконання  фізкультхвилинки, повідомити учням, що при промовлянні учителем слова «ялинка» - учні утворюють над своєю головою ялинку – чотири пальці обох долонь  разом, при промовлянні слова «зайчик» - показують руки зігнуті в ліктях перед грудьми, долоні розслаблено звисають вниз, слова «вовк» показують вуха вовка – дві долоні з випрямленими пальцями рук до голови, слова «ведмеді» - пальцями обох рук утворити на голові вуха

ведмедя, «лисиці» -  правою рукою показують хвіст, «розбійниці синиці» - тупання на місці по колу за годинниковою стрілкою.

Раз, я взувся в чобітки,   (Руки на пояс; підняти ліву

                                         ногу, зігнуту в коліні; підняти

                                         праву ногу, зігнуту в коліні)

    Одягнувся в кожушинку.  (Підняти руки через сторони

                                                вгору, опустити вниз)          5

 

    Сам запрігся в саночки   (Руки вперед-вгору і назад у

                                              стійку плавця)

     І поїхав по ялинку.           (Руки над головою,

                                               утворюють ялинку)

     Ледве я зрубати встиг,   (Права рука вгору, в кулак,

                                                 ліва внизу. Відведення рук

                                                  на рахунок 1-2, 3-4)

     Ледве став ялинку брати  (Руки над головою,

                                                    утворюють ялинку)

    А на мене зайчик стриб,      (Руки зігнуті в ліктях перед

                                                     грудьми, долоні

                                                розслаблено звисають вниз)

    Став ялинку відбирати.    (Руки над головою,

                                                    Утворюють ялинку)

    Я туди, а він сюди -           (Руки на пояс, нахил тулуба

                                                          вліво - вправо)

    Не віддам кричить, нізащо!  (Руки на поясі, повороти

                                                     голови вліво - вправо)

    Ти ялинку посади,                (Руки над головою,

                                                     утворюють ялинку)

    А тоді рубай ледащо!       (Права рука вгору, в кулак,    

                                                      ліва внизу,

    Порубаєте ліси,      відведення рук на рахунок 1-2, 3-4)

    Ніде буде і сховатись!      (Присісти, згрупуватися в

                                                                    присіді).

    А у лісі скрізь вовки,       (Показати вуха вовка – дві

                                      долоні з випрямленими пальцями

                                      рук до голови, долонями вперед)

   І ведмеді, і лисиці            (Показати вуха ведмедя –

                                          розставленими пальцями обох

                                         рук утворити на голові вуха

                                        ведмедя; показати хвіст лисиці –

                                        правою рукою до сідниць

6

                                        приставити долоню правої руки)

   І розбійниці-синиці.    (Тупання на місці по колу,

                                         обертаючись за годинниковою

                                                                               стрілкою)

   Страшно стало, ой пусти!   (Руки «в замок», за

                                                                                  голову)

   Не держи мене за поли,    (Нахил тулуба вліво, ліва

                                           рука їде по стегну вниз, те саме

                                                                                  вправо) 

   Бідний зайчику прости,     (Руки зігнуті в ліктях перед

                                            грудьми, долоні розслаблено

                                            звисають вниз; нахил голови

                                                                                вперед)

    Я не буду більш ніколи!     (Повороти голови вліво –

                                                                                 вправо)   

   Низько-низько я вклонивсь,    (Нахил тулуба вперед,

                                    пальцями рук дістати носочків ніг)  

   А ще нижче скинув шапку,      (Присід, руки вперед)

   Зайчик весело всміхнувсь        (Посмішка учнів)

   І подав сіреньку лапку.    (Руки зігнуті в ліктях, пальці «в

                                                       замок» перед грудьми).

Счастливые дети играют Фото со стока - 39585629    

 

* * *

 

 

 

 

7

 

Додаток 2

Вправи на покращення дихання

Вправи, що сприяють посиленню дихання

(за Р.Д. Бабенковою):

1. В.п. − лежачи на спині, ноги зігнуті в колінних суглобах, стопи опираються на килимок. Згинати одночасно обидві ноги, підтягуючи їх руками до грудей – видих; при поверненні у в.п. – вдих.

Повторити 3 – 4 рази, темп повільний.

2. В.п. − лежачи на спині, ноги зігнуті в колінних суглобах, стопи опираються на килимок. Підняти ногу (почергово), напружуючи м’язи черевного пресу – видих; опустити ногу – вдих.

Повторити 3 – 4 рази, темп повільний.

3. В.п. − лежачи на спині, ноги зігнуті в колінних суглобах, стопи опираються на килимок. Витягнути руки вгору, ноги розігнути – вдих; опустити руки вздовж тулуба, ноги зігнути в колінах – видих.

Повторити 3 – 4 рази, темп повільний.

4. В.п. − о.с., руки витягнуті вперед, голова опущена.

1 – підняти голову, руки вгору-в сторони – вдих.

2-3-4 – повернутись у в.п. – видих.

Повторити 4 рази, темп повільний.

5. В.п. − стійка ноги нарізно, руки перед груддю.

1-2 – поворот тулуба праворуч (ліворуч) з відведенням руки – вдих.

3-4-5 – повернення у в.п. – видих

Повторити 4 – 6 разів, темп повільний.

 

* * *

 

 

8

 

Вправи дихальної гімнастики

 

Похожее изображение

«Троянда та кульбаба»

В.п. − о.с. Глибокий вдих носом («нюхає троянду»), видих – ротом, максимально випускаючи повітря («дме на кульбабу»). Темп повільний. Повторити 4-8 разів.

 

 «Пташка»

В.п. — стійка ноги нарізно, стопи паралельно. Вдих – руки широко розвести в сторони («крила»), видих – руки опустити вниз, вимовляючи: «Х-х-а-а». Темп повільний. Повторити 8-10 разів.

 

 «Їжачок»

В.п. − о.с. Поворот голови праворуч – вдих носом, короткий, гучний (як їжачок) з напругою м'язів всієї носоглотки та шиї. Повернутися у в.п. – видих м’який, довільний, через напіввідкриті губи. Теж саме – ліворуч. Темп повільний. Повторити 6-8 разів.

 

«Вушка»

В.п. − о.с. Нахил голови праворуч – вдих носом, в.п. – видих довільний, з напругою м'язів всієї носоглотки. Плечі залишаються нерухомими, при нахилі голови – вухо якомога ближче до плеча. Тулуб при нахилі голови не повертається. Теж саме – ліворуч. Темп середній. Повторити 6-8 разів.

 

9

 

 «Хвиля»

В.п. − лежачи на спині, руки вздовж тіла, ноги разом. Вдих – руки підняти вгору і назад, торкнутись мата. Видих – руки повертаються в в.п., вимовляючи: «Уни-и-и-

з». Темп повільний (середній). Повторити 8-10 разів.  

 

      «Годинник»                                                                  

В.п. – ноги нарізно. Вдих – махи прямими руками вперед, видих – махи назад, вимовляючи: «Тік-так».

Повторити 8-10 разів.

 

 «Носоріг»

В.п. − о.с. Праву ніздрю закрити вказівним пальцем правої руки. Лівою ніздрею робити тихий тривалий вдих. Тільки-но вдих закінчений, відкрити праву ніздрю, а ліву закрити вказівним пальцем лівої руки – через праву ніздрю робити тихий тривалий видих із максимальним спорожненням легенів і підтягуванням діафрагми максимально вгору, щоб у животі творилася ямка. Те саме іншою ніздрею. Темп середній (повільний). Повторити 3-6 разів.

 

«Водолаз»

В.п. − лежачи на животі, руки перед груддю. Глибокий вдих, затримати дихання на 5-10 с., руки витягнути вперед («водолаз пливе»). Видих – в.п. Темп повільний. Повторити 2-4 рази.

 

«Повітряна кулька»

В.п. − лежачи на спині, руки на животі. Уявити, що замість животика – повітряна кулька. Вдих – надути кульку (темп повільний). Видих – кульку здути. Темп повільний. Повторити 5 разів.

Варіант: Те ж саме, але видих за сигналом – легкий оплеск в долоні (або по животику) (через 5 секунд). 10

 «Хом’ячок»

В.п. − о.с. Вдих, надути щічки («хом’ячок»), затримати

дихання на 5-10 с. Видих – торкнути щічки (ляснути себе

по щічках), випустивши повітря. Темп середній.               Повторити 4-10 разів.                                                       

 

Варіант: В.п. − о.с. Вдих, надути щічки («хом’ячок»), затримати дихання на 5-10 с, пройти кілька кроків. Видих – повернутися і ляснути себе по щічках, таки чином випустивши повітря; пройти ще кілька кроків, дихаючи носом, як би винюхуючи нову їжу для наповнення щічок. Темп середній. Повторити 4-10 разів.

 

«Виросту великим»

В.п. − ноги нарізно. Вдих – руки вгору через сторони, піднятися навшпиньки. Видих –  в.п., вимовляючи: «У-х-х-х». Темп повільний. Повторити 8-10 разів.

 

«Курочка»

В.п. − сидячи на стільці, руки донизу. Вдих – підняти руки до пахв, долонями вгору (зображуючи крила курочки). Видих – руки вниз, повертаючи долоні вниз (крильця опускаємо). Темп повільний. Повторити 8-10 р.

 

 «Підніми камінець»

В.п. − о.с. 1. Вдих – крок праворуч, руки підняти вго-ру, кисті стиснуті у кулак. 2. Видих – нахил тулуба впе-ред, кулаками торкнутися до підлоги. 3. Вдих – випрями-тися, плавно піднімаючи руки вздовж тулуба вгору,

зафіксувати їх над головою. 4. Видих – приставити праву ногу, опустити руки вниз уздовж тулуба, долоні вниз (в.п.). Темп повільний. Повторити 6-10 разів. Вправа

зміцнює м’язи спини, тазостегнових суглобів та внутріш-ніх органів малого тазу, координує ритм дихання.        11

 

Автор: Чиж В.В. – учитель фізичної культури

КЗЗСО І-ІІІ ступенів «Варвинський ліцей №1», Чернігівської області

     

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

docx
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
2341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку