КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ
З ДІТЬМИ 6-ГО РОКУ ЖИТТЯ
Підготувала
Хорошилова Ірина Павлівна,
вихователь ХНВК № 180
(має кваліфікаційну категорію
«спеціаліст вищої категорії»
та педагогічне звання
«вихователь-методист»)
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ
З ДІТЬМИ 6-ГО РОКУ ЖИТТЯ
Склала Хорошилова Ірина Павлівна,
вихователь ХНВК № 180
Тема: «У Країні Геометричних Фігур».
Мета: Закріпити знання дітей про площинні (круг, квадрат, трикутник, п’ятикутник, прямокутник та об’ємні (кулю, куб, циліндр, конус, піраміда) геометричні фігури.
Навчати міркувати , пояснювати своє рішення, запам’ятовувати предмети , їх розташування, кількість тощо.
Вправляти у кількісній та порядковій лічбі, розв’язуванні логічних задач; здійснити серіацію та класифікацію геометричних фігур за певною ознакою; у визначенні геометричної фігури за її розташуванням у таблиці, поділеній на ряди і стовпці.
Удосконалювати вміння дітей збирати ціле з частин.
Розвивати мислення, увагу, уяву, пам’ять, зосередженість, мовлення.
Виховувати інтерес до занять, патріотичні почуття, любов до України. дисциплінованість, організованість.
Індивідуальна робота з Марійкою С.К., Ірмою Г. – активізувати, вчити пояснювати свій вибір.
Матеріал: пісня про Україну, корона Королеви, малюнки із зображенням іграшок, складених із геометричних фігур;
демонстраційний матеріал: площинні (круг, квадрат, трикутник, п’ятикутник, прямокутник та об’ємні (кулю, куб, циліндр, конус, піраміда) геометричні фігури; таблиці для гри «Визнач фігуру», «Чарівні трикутники»,
«Що зайве?»;
роздавальний матеріал: набори геометричних фігур для складання прапору України.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Королева геометричних фігур запрошує дітей у свою країну – Країну Геометричних Фігур. У цій країні діти пограють з геометричними фігурами
у різні цікаві ігри.
Гра «Вибери сусіда».
Діти з площинними геометричними фігурами, які вони тримають перед собою, сидять на стільцях, розставлених по колу. Один стільчик вільний. Дитина, яка сидить поряд із цим стільцем промовляє: «Біля мене вільне місце. Я хочу, щоб його зайняв …(називає геометричну фігуру, її колір за власним вибором. Наприклад: «Біля мене вільне місце. Я хочу, щоб його зайняв синій квадрат». Продовжує гру дитина біля якої звільнився стільчик.
Гра «Визнач фігуру».
Діти розглядають таблицю з геометричними фігурами, поділену на 3 рядки та 4 стовпчика.
Вихователь пропонує визначити, яка фігура розташована в другому рядку і третьому стовпчику. Аналогічні завдання виконують 3-4 рази.
Гра «Що зайве?».
Діти визначають «зайву» фігуру з декількох запропонованих на малюнку (за назвою, кольором, величиною). Пояснюють свій вибір.
Фізкультхвилинка:
Руки вгору – підтягніться. Стати навшпиньки, руки підняти вгору.
Раз, два. Раз, два.
Щонайнижче нахиліться. Нахилитись вперед, торкнутись пальцями ніг.
Раз, два. Раз, два.
Станьте рівно, поверніться Руки за голову, оберти праворуч, ліворуч.
І до сонечка зверніться. Руки вгору.
А тепер хай всі малята Стрибки на двох ногах на місці.
Пострибають як зайчата.
Руки вгору підніміть, Руки вгору, стати навшпиньки.
Вдих і видих всі зробіть. Подивитись на руки, опустити їх.
Гра «Чарівні трикутники».
Діти розглядають 2 фігури, складені з трикутників, рахують і визначають, яка фігура складається з більшої (меншої) кількості трикутників.
Гра «Порахуй і розкажи».
Вихователь звертає увагу на ряд об’ємних геометричних фігур. Запитання: Скільки всього їх? Який за порядком циліндр? Яка фігура за порядком третя? А при рахуванні справа наліво?
Гра «Що змінилось?».
Діти стоять. Перед ними декілька площинних геометричних фігур, розташування і назви яких їм треба запам’ятати . Вихователь просить дітей заплющити очі й щось змінює (або не змінює) в ряду геометричних фігур ( їх кількість розташування тощо). Гра повторюється 3-4 рази.
Логічна задача.
Для прикрашання замку Королеві Геометричних Фігур знадобилися конуси. У неї їх було 6: три синіх, а решта – жовті. Вона взяла 4 конуси. Якого ко-льору вони могли бути? (2 жовтих і 2 синіх; 1 жовтий і три сині; 1 синій і 3 жовті).
Запитання: Що нагадують вам ці кольори – синій і жовтий? (Кольори прапора України). А яку геометричну фігуру нагадує прапор України? (Прямокутник).
Гра «Виклади з геометричних фігур прапор України».
У кожного з дітей конверти з різними наборами геометричних фігур для викладання прапора України. Під українську мелодію діти виконують завдання гри.
Підсумок.
Вихователь. Сьогодні ми побували в Країні Геометричних Фігур, грали з ними, виконували різні цікаві завдання. А зараз наша подорож закінчується і ми знов повернулися до країни, де ми живемо. Як вона називається?
Звучить пісня про Україну.