1. Привітання.
2. Бесіда з дітьми про родину.
3.Читання оповідання В.Сухомлинського "А серце тобі нічого не сказало"
4. Розповідь прислів'я.
5. Розмалюємо дерев'яні дощечки петриківськими візерунками.
Конспект заняття з малювання
«Із любов’ю до батьків . Прикрашання петриківським
розписок дощечки»
Завдання: продовжувати ознайомлювати дітей із народним зображувальним мистецтвом - петриківським розписом, знайомити із творами В. О. Сухомлинського, формувати уявлення про сім’ю – людей, які живуть разом, люблять і турбуються одне про одного, вчити шанувати своїх батьків та членів родини, підвести до усвідомлення того, що справжня любов виражається у діях , а не у словах, вчити ритмічно малювати малюнок, створювати декоративний виріб, для прикраси дощечки, розвивати творчі здібності, уяву , мислення, дрібну моторику рук. Виховувати акуратність в роботі, вміння довести почату справу до кінця та інтерес до народних промислів, до традицій до розпису. Виховувати почуття любові до своєї домівки.
Матеріал: ілюстрації по темі, оповідання В.О.Сухомлинського «А серце тобі нічого не сказало», вироби петриківського розпису, мольберт, фарби, палітри, пензлики, дерев’яні дощечки, серветки, вода.
Хід заняття:
Привітаємось дітки всі разом
Добрий день, добрий день
А тепер із гостями всі
Добрий день, добрий день.
Розпочнемо ми заняття
Вже за мить,
З гарним настроєм веселим
Час на крилах пролетить.
- Діти, ми з вами народилися і живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі – нашій славній Україні. Тут живуть наші діди, прадіди, тут живуть і наші батьки.
В кожної родини є своя родина,
Є батьки, і тітка й дядько
Може сестри є й брати.
Ця родина є щаслива,
Бо всі разом – вона сила!
Це підтримка й розуміння,
Це повага, це коріння.
Любі діти, батько й мати – найрідніші й найближчі для нас люди. Від них ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, збагачують наш розум, вкладають у наші вуста добрі, лагідні слова. Недарма образи батьків опоетизовані у віршах, оспівані у музичних творах, прославлені в казках та легендах.
Діти погляньте, будь ласка на портрет. Хто на ньому зображений? Давайте пригадаємо як називається збірка оповідань В. Сухомлинського (Серце віддаю дітям).
Які твори В.Сухомлинського ми з вами вже читали?
«Іменний обід», «Як білочка дятла врятувала»,»Як котові соромно стало», «Пекар і Кравець», «Покинуте кошеня».
Я пропоную вам сьогодні послухати оповідання В.Сухомлинського «А серце тобі нічого не сказало».
Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки на стіл. Сів чекає обіду.
- Мама каже: - А тата нашого відвезли в лікарню. – Занедужав батько.
Вона чекала, що її син занепокоїться, стривожиться. Та Андрійко був незворушним, спокійним.
М ати великими очима дивилася на Андрійка.
Андрійко весело: - А нам завтра до лісу йти. Завтра неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку!
Мати: Андрійко, а ти завтра куди підеш?
Андрійко: - До лісу… Як наказала вчителька.
Мати: - Андрійко, а серце тобі нічого не сказало? – мати плаче.
Відповіді на запитання:
1.Діти, як ви гадаєте, а чому заплакала мама?
2. Яких людей називають безсердечними, байдужими?
Знайте діти, що любов до рідних - це насамперед добрі вчинки, піклування і турбота. Давайте ніколи не будемо такими дітьми, як Андрійко.
А зараз Софія заспіває нам чудову пісню для всіх мам, щоб вони ніколи не сумували.
Пісня «Все починається з мами»
Молодець, ця пісня лунала від щирого серця.
Діти, давайте прислів’я про родину:
Дидактична вправа «Хто є хто?»
Сім’я схожа на руку з пальчиками, де кожен пальчик – гарний,вправний і потрібний.
Пальчикова гімнастика «Дружня сім’я»
Оцей пальчик наш дідусь,
Цей пальчик – бабуся,
Оцей пальчик наш татусь,
Цей пальчик – матуся,
А найменший пальчик я!
Отака у нас сім’я.
Разом пальчики можуть виконати будь-яку роботу. Так само і в дружній сім’ї будь-які труднощі здолати під силу, бо всі в ній піклуються один про одного, допомагають один одному, а головне – люблять і поважають одне одного.
Діти, як і в давнину так і тепер, сім’я не обходилась без предметів домашнього вжитку. І тому завжди старалися прикрашати їх за допомогою розпису.
Погляньте , це зразки робіт петриківського розпису за допомогою яких прикрашали різні речі (вази, тарілки , таці, ложки , дощечки).
Кожна фарба тут має своє значення:
Давайте дітки, ми всі разом розмалюємо дерев’яні дощечки петриківськими візерунками.
Самостійна робота дітей.
Ви всі дітки, були сьогодні молодці. Дуже старалися,щоб наші дощечки , вийшли найкращими і сподобалися нашим батькам. А потім коли дощечки просохнуть ви заберете їх додому і подаруєте батькам на згадку, що ви були майстрами петриківського розпису