Конспект заняття "З любов'ю до дітей. Прикрашання петриківським розписом дощечки"

Про матеріал

1. Привітання.

2. Бесіда з дітьми про родину.

3.Читання оповідання В.Сухомлинського "А серце тобі нічого не сказало"

4. Розповідь прислів'я.

5. Розмалюємо дерев'яні дощечки петриківськими візерунками.

Перегляд файлу

 

Конспект заняття з малювання

«Із любов’ю до батьків . Прикрашання петриківським

розписок дощечки»

Завдання: продовжувати  ознайомлювати дітей із народним зображувальним мистецтвом - петриківським розписом, знайомити із творами  В. О. Сухомлинського, формувати  уявлення про сім’ю – людей, які живуть разом,  люблять і турбуються одне про одного, вчити шанувати  своїх батьків та членів родини, підвести до усвідомлення того, що справжня любов виражається у діях , а не у словах, вчити ритмічно малювати малюнок, створювати декоративний виріб, для прикраси дощечки, розвивати творчі здібності, уяву , мислення, дрібну моторику рук. Виховувати акуратність в роботі, вміння довести почату справу до кінця та інтерес до народних промислів, до традицій до розпису. Виховувати почуття любові до своєї  домівки.

Матеріал: ілюстрації  по темі, оповідання В.О.Сухомлинського «А серце тобі нічого не сказало», вироби петриківського розпису, мольберт, фарби, палітри, пензлики, дерев’яні дощечки, серветки, вода.

                                               Хід заняття:

Привітаємось дітки всі разом

Добрий день, добрий день

А тепер із гостями всі

Добрий день, добрий день.

Розпочнемо ми заняття

Вже за мить,

З  гарним настроєм веселим

Час на крилах пролетить.

- Діти, ми з вами народилися і живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі – нашій славній Україні. Тут живуть наші діди, прадіди, тут живуть і наші батьки.

В кожної родини є своя родина,

Є батьки, і тітка й дядько

Може сестри є й брати.

Ця родина є щаслива,

Бо всі разом – вона сила!

Це підтримка й розуміння,

Це повага, це коріння.

      Любі діти, батько й мати – найрідніші  й найближчі для нас люди. Від них ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, збагачують наш розум, вкладають у наші вуста добрі, лагідні слова. Недарма образи батьків опоетизовані у віршах, оспівані у музичних творах, прославлені в казках та легендах.

       Діти  погляньте, будь ласка  на портрет. Хто на ньому зображений? Давайте пригадаємо як називається збірка оповідань В. Сухомлинського  (Серце віддаю дітям).

Які твори  В.Сухомлинського ми з вами вже читали?

«Іменний обід», «Як білочка дятла врятувала»,»Як котові соромно стало», «Пекар і Кравець», «Покинуте кошеня».

        Я пропоную вам сьогодні послухати оповідання В.Сухомлинського                          «А серце тобі нічого не сказало».

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки на стіл. Сів чекає  обіду.

-  Мама каже: - А тата нашого відвезли  в лікарню. – Занедужав батько.

Вона чекала, що її син занепокоїться, стривожиться. Та Андрійко був незворушним, спокійним.

М ати великими очима дивилася на Андрійка.

Андрійко весело: - А нам завтра до лісу йти. Завтра неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку!

Мати: Андрійко, а ти завтра куди підеш?

Андрійко: - До лісу… Як наказала вчителька.

Мати: - Андрійко, а серце тобі нічого не сказало? – мати плаче.

Відповіді  на запитання:

1.Діти, як ви гадаєте, а чому заплакала мама?

2. Яких людей називають безсердечними, байдужими?

     Знайте діти, що любов до рідних  - це насамперед добрі вчинки, піклування і турбота.  Давайте ніколи не будемо такими дітьми, як Андрійко.

     А зараз Софія заспіває нам чудову пісню для всіх мам, щоб вони ніколи не сумували. 

Пісня «Все починається з мами»

Молодець, ця пісня лунала від щирого серця.

Діти, давайте прислів’я про родину:

  1. Без гілочок – не дерево, без діточок – не сім’я.
  2. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
  3. У дитини болить пальчик, а у мами серце.
  4. Яке дерево – такі й квіти, які батьки такі й діти.
  5. Добре в тій родині, де усі єдині.
  6. Все купиш, лиш тата і мами – ні!

Дидактична вправа «Хто є хто?»

  1. Як ви називаєте маму своєї мами? (бабуся)
  2. Ким є тато для дідуся? (сином)
  3. Як бабуся називає маленьку дівчинку сім’ї? (Внучка)
  4. Ким є дідусь для тата? (батьком).
  5. Як називають у сім’ї маленького хлопчика мама з татом? (синочком)
  6. Хто для вас сестра вашої мами? (тітка).

      Сім’я схожа на  руку з пальчиками, де кожен пальчик – гарний,вправний і потрібний.

Пальчикова гімнастика «Дружня  сім’я»

Оцей пальчик наш дідусь,

Цей пальчик – бабуся,

Оцей пальчик наш татусь,

Цей пальчик – матуся,

А найменший пальчик я!

      Отака у нас сім’я.

Разом пальчики можуть виконати будь-яку роботу. Так само  і в дружній сім’ї будь-які труднощі здолати під силу, бо всі в ній піклуються один про одного, допомагають один одному, а головне – люблять і поважають одне одного.

      Діти, як і в давнину так і тепер, сім’я не обходилась  без предметів домашнього вжитку. І тому завжди старалися прикрашати їх за допомогою розпису.

     Погляньте , це зразки робіт петриківського розпису за допомогою яких прикрашали різні речі (вази, тарілки , таці, ложки , дощечки).

      Кожна фарба тут має своє значення:

  •  Зелена – весна, добрий настрій,
  • Синя – небо, вода,
  • Червона – вогонь, рідна домівка.
  • Жовта – сонце,осінь, урожай.

Давайте дітки, ми всі разом розмалюємо дерев’яні дощечки петриківськими візерунками.

 Самостійна робота дітей.

Ви всі дітки, були сьогодні молодці. Дуже старалися,щоб наші дощечки , вийшли найкращими і сподобалися нашим батькам. А потім коли дощечки просохнуть ви заберете їх додому і подаруєте батькам на згадку, що ви були майстрами петриківського розпису

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку