Тема: «Ріпка на грядці».
Програмовий зміст: Викликати інтерес до створення образів за мотивами народних казок. Вчити дітей малювати велику ріпку і маленьку мишку, домальовувати олівцем хвостик. Розвивати відчуття форми і композиції.
Попередня робота.
• Читання казки «Ріпка», бесіда за змістом казки.
• Розгляд овочів: знайомство з ріпою, обстеження (форма, колір,).
Обладнання: аркуші паперу, прості олівці, гуашеві фарби: сіра, зелена, жовта, пензлі, стаканчики з водою, паперові серветки.
Матеріал: Мишка -іграшка, картина із зображенням ріпи, ілюстрації до казки «Ріпка».
Хід заняття.
1.Комунікативна діяльність
Вихователь: Діти відгадайте загадку:
« У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька... (Мишка)
-Так про кого ця загадка? -Як ви гадаєте хто прибіг до нас заняття?
2.Пізнавальна діяльність.
-Діти згадайте, в якій казці мишка допомагала людям? -Давайте пригадаємо казку (Вихователь демонструє дітям ілюстрації казки діти пригадують її.) -Так що дід посадив? Яка виросла ріпка? -Що це зображено на картинці? Так це ріпка. -Якої форми ріпка? -Якого кольору?
3.Перетворювальна діяльність.
Вихователь:-Діти, а мишка просить вас щоб ви їй намалювали велику ріпку і маленьку мишку, щоб зимовими вечорами згадувати, як вона допомогла дідусю вирвати ріпку. -Намалюємо? Вихователь: Яка у нас буде ріпка? -Намалюйте коло пальчиком в повітрі як я.
-А яка буде мишка? Тепер подивіться, як ми будемо малювати. Беремо пензлик вмочуємо його в водичку, а тепер в жовту фарбу і круговими рухами малюємо коло, розфарбовуємо його від краю до центру, ось яке гарне жовте коло вийшло, щоб воно було схоже на ріпку, домальовуємо хвостик, ось і ріпка. Вимиваємо пензлик, примочуємо його на серветці набираємо зелену фарбу і малюємо листочки, ставимо пензлик біля ріпки і ведемо вгору, ось так. Наша ріпка є, а тепер вимили пензлик примочили його на серветці і відклали. Щоб намалювати мишку ми беремо олівець. Проводим маленьку пряму лінію в кінці лінії ставимо точку. Від цієї точки круговим рухом малюємо пів -кола, тепер домальвуємо мишці вушка з однієї сторони, це теж маленькі пів-кола, а з іншої пряму лінію – це хвостик. А тепер сірою фарбою розмальовуємо мишку.
Пальчикова гра «Ріпка»
Ріпку ми садили
(рух неначе риється ямка лопаткою)
Ріпку поливали
(перебирати пальцями, неначе ллється вода)
Виросла ріпка
(повільно розтискати кулак)
Хороша і міцна
(долоня відкрита, пальці зігнуті)
Витягнути не можемо
Хто ж нам допоможе?
Тягнемо - потягнемо, тягнемо - потягнемо!
(пальці в замок)
Ух! (розчепити пальці)
Робота дітей. .(Діти малюють за показом вихователя.)
4.Контрольно-оцінювальна діяльність
1.Хто прийшов до нас на заняття? -З якої казки? -Що ми сьогодні мишці намалювали? -Яку ми ріпку намалювали?А мишку? -Вам сподобалося заняття? Діти мишці сподобалися ваші малюнки, вона дуже задоволена.