Тема: «Ягідки на кущиках».
Програмовий зміст: Вчити дітей створювати ритмічні композиції « Ягідки на кущиках». Показати можливість поєднання зображувальних технік: малювання гілочок кольоровими олівцями та ягідок пальчиками (за вибором). Розвивати почуття ритму та композиції. Виховувати інтерес до природи та відображенню яскравих вражень (уявлень) в малюнку.
Обладнання : Аркуші паперу, зелені олівці, червона гуашева фарба, вологі серветки.
Матеріал: картина із зображенням куща калини, гроно калини.
Хід заняття: 1.Комунікативна діяльність.
Вихователь: Діти, послухайте віршик Я не груша, я не слива,
Я калинонька вродлива,
Я стою в зеленім листі
У червоному намисті. Вихователь: - Про яку ягоду я прочитала віршик? (Про калину.) - Подивіться, яка вона гарна. (Показ картини куща калини.) -Якого кольору ягідки? - Якої форми ягідки? - На що вони схожі? - Якого розміру? -Якого кольору листя? (Відповіді дітей.) 2.Пізнавальна діяльність. Вихователь: Які яскраві кольори! Вам кущ калини подобається? (Відповіді дітей.) Калину в Україні завжди любили та шанували, а ще калина — народний символ України, тож недарма кажуть: «Без верби та калини нема України» .Подивіться, ягідки калини ростуть разом, дружньо. Такий пучечок ягідок називається гроно. (Показує гроно калини.) Ягідки ці на смак: соковиті, кисло-солодкі, з гіркуватим присмаком усередині, з кісточкою, схожою на маленьке серце .А ще калина дуже корисна, вона допомагає від багатьох хвороб, лікує простудні захворювання, підвищує імунітет.
-Якого кольору нам потрібна фарба, щоб намалювати ягідки? - А гілочку яка тримає ягідки, яким кольором намалюємо? -Дітки, але сьогодні ми будемо малювати не пензликами. -Як ви думаєте чим? - Так будемо малювати олівцем і пальчиками.
3.Перетворювальна діяльність.
Вихователь: Тепер я вам покажу як малювати кущик калини.
Показ вихователя. Спочатку беремо олівець та малюємо гілочки , я проводжу плавну лінію з низу до гори, тепер від цієї лінії яку я вже намалювала я малюю ще одну, а тепер від цих прямих ліній проводжу в сторони ще декілька гілочок , які будуть тримати ягідки. Більше олівець мені не потрібен. Тепер працює мій вказівний пальчик правої руки. Я занурюю в червону фарбу і роблю кружечки. Кетяги калини формую з двох , трьох рядків, ось так. Але перед тим як малювати ми з вами розімнемо пальчики. Пальчикова гімнастика «Червона калина»
Є в нас ягідка одна,
(Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна,
(Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина,
(Легке струшування кистями рук.)
А червоная калина.
(Плескання в долоні.)
Вихователь: Сподобалась вам гра? Ось тепер наші пальчики готові до роботи. Робота дітей. .(Діти малюють за показом вихователя.)
Вихователь: Беремо вологу серветку і витираємо пальчик. -Ну що дітки, ви хочете скуштувати калину? -Тож давайте спробуємо ягідки.
4.Оцінувально-контрольна діяльність:
-Що ми сьогодні з вами малювали? -Якого кольору ягідки? -За допомогою чого ми їх намалювали? -А яка калина на смак?