Конспект заняття з математики для дітей старшого дошкільного віку з використанням блоків З.Дьєнеша

Про матеріал
Мета:продовжувати формувати вміння працювати з логічними блоками З. Дьєнеша, удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, закріпити вміння класифікувати предмети за кількома властивостями (колір, форма, розмір, товщина); вміти порівнювати, класифікувати, узагальнювати та користуватися картками-символами; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації та розв’язувати приклади на додавання та віднімання, розвивати навчально-пізнавальні навички - уміння слухати, слідкувати за ходом розміркувань вихователя, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та практичну діяльність; розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, виховувати активність, самостійність; вміння розмірковувати; інтерес до логіко-математичних знань.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття з математики для дітей старшого дошкільного віку

 з використанням блоків З.Дьєнеша

Тема: «Мандрівка в Космос»

Мета:продовжувати формувати вміння працювати з логічними блоками З. Дьєнеша, удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, закріпити вміння класифікувати предмети за кількома властивостями (колір, форма, розмір, товщина); вміти порівнювати, класифікувати, узагальнювати та користуватися картками-символами; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації та розв’язувати приклади на додавання та віднімання, розвивати навчально-пізнавальні навички - уміння слухати, слідкувати за ходом розміркувань вихователя, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та практичну діяльність; розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, виховувати активність, самостійність; вміння розмірковувати; інтерес до логіко-математичних знань.

Обладнання: логічні блоки З.Дьєнеша (об’ємні та площинні), символи, проектор, слайд презентація

Хід заняття

Привітання:

Добрий день,

Ми вітаємось.

До гостей дорогих,

Посміхаємось!

І сьогодні обов’язково

День у всіх буде чудовий

Вихователь: Діти, чи хочете ви вирушити у цікаву подорож?

Діти, всі ви бачили вечірнє небо, яке воно? (небо зоряне, гарне,загадкове).

Який Місяць? (ясний, блискучий)

Який Місяць може бути? (тоненький серпик, або круглий).

Місяць і зорі, далекі планети і гаряче Сонце, весь неозорий простір - як ми можемо назвати одним словом? (Космос)

Я пропоную вам вирушити у космічну подорож!

На чому ми можемо відправитись в Космос? (космічному кораблі, ракеті)

Гра «Готуємо ракету»

Матеріал: обручі червоного, синього, жовтого кольорів, великий трикутник-ракета,логічні кубики, блоки Дьенеша.

Мета: формування операції класифікації та узагальненні блоків по одному-чотирьох ознаками, розвиток логічного мислення, уваги.

Опис гри: обручі розкладаються на підлозі в ряд, додається трикутник-ракета. За допомогою логічних кубиків (крім кольору) визначається умова для кожного з обручів.

Правила: Щоб вивести ракету на орбіту необхідно заповнити паливом всі три ступені ракетоносія, відповідно до умови.

Вам потрібно самостійно вибирати обруч, який ви будете заповнювати, підкидаючи кубик виберіть умову форму , розмір, колір Паливо це геометричні фігури, назвіть які:

  • має 4 кути і 4 рівні сторони,
  • три кути та три сторони,
  • чотири кути, дві довгі сторони і дві короткі
  • фігура в якої немає куточків

Самостійна робота

Наша ракета до польоту в Космос готова. Кожен з вас бере один квиток та знаходить своє місце. Що вам нагадують ці квитки?(закодовану геометричну фігуру)

Дидактична гра «Знайти своє місце»

  • Діти беріть смужку з закодованою геометричною фігурою  і знаходьте своє місце. Вихователь перевіряє правильність

Вихователь: Одягаємо скафандри вирушаємо в   політ

Ця швидка нова ракета

Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаєм.

Що у нім-всього незнаєм,

Ми місця скоріш займаймо,

Пуск! І швидше відлітаймо!

  • Рахуємо зворотною лічбою від десяти.
  • Пуск!

(Перед дітьми слайд  зоряного неба, де представлений маршрут, по якому вони мають подорожувати)

«Бліц-турнір»

Поки будемо летіти пограємо в «Бліц-турнір», що означає уважно слухати і швидко відповідати. Я читатиму логічні задачі вам потрібно сказати відповідь , слухаємо уважно і думаємо

  • В отарі 100 овець. Усі крім 9, втекли. Скільки залишилося? (9)
  • З-за куща стирчить 10 вушок. Там сховалися зайчики. Скільки зайчиків? (5)
  • У кімнаті в кожному кутку сиділо по одному коту і кожен з цих котів бачив ще 3 котів. Скільки котів сиділо у кімнаті?(4)
  • Що важче кілограм пуху чи кілограм заліза?(однаково)
  • На що подібна половина яблука? (на другу половину)
  • Скільки горошин можуть увійти в склянку? (горошини не ходять)
  • Яких каменів немає в річці? (сухих)

Вихователь: Перед нами планета Венера. Дуже гарно на цій планеті. Але трішечки сумно я пропоную вам посадити тут чарівні квіти

Гра «Садівники»

Матеріал: обручі, картки з символами властивостей блоки Дьєнеша.

Мета: формування операції класифікації та узагальненні блоків по одному-чотирьох ознаками, розвиток логічного мислення, уваги. Визначення областей перетинання.

Опис гри: обручі розкладаються на підлозі. За допомогою карток з символами властивостей визначається умова для кожного з обручів, необхідно використовувати різні властивості, для того щоб створити можливість для перетину областей обручів.

Правила: Діти, перетворимося в садівників, які вирішили посадити красиві квіти на клумбах, в перший круг потрібно покласти всі круглі фігури, в другий - червоні, в третій всі великі фігури. Зверніть увагу, що є таке місце, де перетинаються обручі, відповідно в цьому місці фігури повинні відповідати обом умовам - бути і червоними і круглими, великими червоними, великими круглими

Молодці!Справилися з завданням . Летимо далі!

Гра «Продовж ряд»

Вихователь: Діти, ми потрапили на планету Сатурн, де пройшла піщана буря і все засипало піском та перемішало картки

Давайте разом спробуємо відновити Вам потрібно викласти ланцюжок, щоб поруч не було фігур однакових за формою, кольором,розміром.

Вихователь: Молодці ви виконали завдання!

Фізкультхвилинка

Ми у Космосі літаєм

 Зараз всі відпочиваєм

Руки вгору, руки вниз

кругом себе обернись

Ми планети підкоряєм

 Ну і трішки пострибаєм.

Вихователь: Ну що, відпочили? Можемо подорожувати далі?

Гра «Закодуй фігуру»

Ось ми потрапили на планету Марс .

Хто знає що це? Марсохід  пересувається по поверхні Марса. Автоматичні марсоходи управляються дистанційно командами з Землі. Марсохід  має  послати дослідникам інформацію ,але для  того щоб переслати результати досліджень інформацію потрібно зашифрувати . Допоможемо закодувати .

Гра «Яких фігур не вистачає?»

І ось ми з вами потрапили на Юпітер - найбільшу планету сонячної системи . Багато дослідників і вчених вважають , що на Юпітері цілком можливе життя, тому вони часто організовують космічні експедиції. І ось на космічній станції сталася поломка і космонавти не можуть полетіти на Землю . Допоможемо їм ? Потрібно відновити їхню апаратуру. Ваше завдання вставити фігури, яких не вистачає

Вихователь : Летимо далі. Наступна планета Уран.

 

Гра «Зайва фігура»

- Погляньте якась скриня, а на ній багато замків. Для того щоб її відкрити потрібно назвати яка фігура зайва і чому.

Вихователь: Молодці, впоралися із завданням !

«Мозаїка цифр»

Летимо на останню планету Нептун . Ця планета така загадкова та чарівна. Вам потрібно розкодувати фігури та розв’язати приклади.  Хто в нас вийшов? Так це людина.

Молодці, ви добре попрацювали. Але час повертатися додому. Нам потрібно запустити нашу ракету за допомогою зворотної лічби. Давайте порахуємо від 10 до 1.

 

«Скафандр в відсік»

Ось ми і прилетіли на нашу планету Земля. А тепер скафандри потрібно розставити в відповідний відсік - кімнату.  

Ось закінчилася гра,

повертатись нам пора.

Працювали ми завзято,

 дуже гарні ви малята.

Ви скажіть тепер мені:

що сподобалось, що ні?

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку