Заняття з дослідно – пошукової роботи у старшій групі «Соняшник» Досліди з піском

Про матеріал
Програмовий зміст: пояснити дітям , що природний пісок – це пухка суміш твердих піщинок , які утворилися в результаті руйнування твердих гірських порід . Довести , що пісок – пухкий , непрозорий , сипучий , добре пропускає воду , і погано зберігає воду . Усвідомити , що найчастіше ми можемо зустрічати його на пляжах , в пустелі , на дні водойм . Довести , що між піщинками в сухому піску знаходиться повітря , а в мокрому піску – вода . Вода склеює піщинки , саме тому сухий пісок можна пересипати , а мокрий ні , зате з мокрого піску можна ліпити . Підвести до висновку , що з цієї причини в сухий пісок предмети занурюються глибше , ніж у мокрий . Розвивати кругозір , словниковий запас . Виховувати інтерес до заняття
Перегляд файлу

                         Заклад дошкільної освіти №1 «Олімпієць»

                                       Голопристанської  ради

                                         Херсонської  області          

 

               Заняття

  з дослідно – пошукової

               роботи

   у старшій групі № 4

          «Соняшник»

      Досліди з піском

                                                                 Вихователь : Єфімова О.П.

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: пояснити дітям , що природний пісок – це пухка суміш твердих піщинок , які утворилися в результаті руйнування твердих гірських порід . Довести , що пісок – пухкий , непрозорий , сипучий , добре пропускає воду , і погано зберігає воду . Усвідомити , що найчастіше ми можемо зустрічати його на пляжах , в пустелі , на дні водойм . Довести , що між піщинками в сухому піску знаходиться повітря , а в мокрому піску – вода . Вода склеює піщинки , саме тому сухий пісок можна пересипати , а мокрий ні , зате з мокрого піску можна ліпити . Підвести до висновку , що з цієї причини в сухий пісок предмети занурюються глибше , ніж у мокрий . Розвивати кругозір , словниковий запас . Виховувати інтерес до заняття

Обладнання  : камінці ( по два на кожну дитину , листи білого паперу , лупи , склянки з піском  , вода , піднос з мокрим піском  , формочки для «пасочок» , піддони з мокрим та сухим піском  , велике скло , лампа , макети морських тварин , кольоровий пісок, скляна чаша .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Хід заняття

І. Оздоровча хвилинка

ІІ . Хід заняття

( Бесіда супроводжується картинками із ЕКТ )

  • Діти, чи любите ви подорожувати?
  • Я пропоную вам відправитися у подорож до далеких теплих країв .
  • Як ви гадаєте, де ми з вами опинилися? ( в пустелі)
  • А тепер? ( на березі морів )
  • Як ви гадаєте, що спільного в цих місцях? ( пісок )
  • Так. Справді, це пісок.
  • А ви любите гратися з піском?
  • Як ви з ним граєтеся? (ліпимо пасочки , риємо тунелі )
  • А що ще можна робити з піском?( замки , скульптури )
  • Діти, а де люди використовують пісок? ( в  будівництві )
  • Як , розкажіть .( виготовляють цеглу , роблять розчин і будують будівлі, роблять дороги, користуються пісочними годинниками )
  • А чи чули ви такий вислів «пісочне печиво»? Як це розуміти? ( тісто у печива крихке і сиплеться, як пісок )
  • Добре, молодці . А чи хотіли б ви  дізнатися про пісок більше цікавого?
  • Ми проведемо досліди з піском.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Досліди

 

№ 1 «Звідки береться пісок»

Матеріал : каміння, аркуш білого паперу, лупа.

Хід експерименту:

  • Візьміть два каменя і потріть один об один над аркушем паперу .
  • Як ви думаєте, що це сиплеться?
  • Візьміть лупи, розгляньте це.
  • Як ми отримали пісок?
  • Як у природі з’являється пісок?

Висновок : вітер, вода руйнують камені, в результаті чого і з’являється пісок.

 

№2 « З чого складається пісок»

Матеріал : стаканчики з піском, аркуш білого паперу, лупи

Хід експерименту :

  • Насипте пісок на листок паперу, з допомогою лупи розгляньте його.
  • З чого складається пісок? ( зерняток-піщинок )
  • Як виглядають піщинки?
  • Схожі піщинки одна на одну?
  • Щоб вийшла велика гірка піску, що потрібно зробити?

( треба насипати багато піску)

Висновок : пісок складається з дрібних піщинок, які не прилипають один до одного.

 

 

 

№3 «Легко сиплеться пісок»

Матеріал: стаканчики з піском, аркуш паперу .

Хід експерименту:

  • Як ви гадаєте, якщо пісок це дрібні піщинки, чи легко вони будуть сипатися?
  • Діти, візьміть у жменьку пісок і випустіть його маленькою цівкою.
  • Чи легко сиплеться пісок?

Висновок: сухий пісок легко сиплеться і розчиняється на порох.

 

№ 4 «Чому при сильному вітрі не зручно    

              грати з піском?»

Матеріал : папір, гірка піску .

Хід експерименту:

  • Припустимо, що дує сильний вітер, що станеться з піском?
  • Подуйте сильно на пісок.
  • Що відбувається? Чому?

Висновок: піщинки маленькі і легкі, не прилипають один до одного, не утримуються на землі при сильному струмені повітря.

 

 

 

 

 

№5 «Куди зникла вода?»

Матеріал: стаканчики з піском і водою

Хід експерименту:

  • Як ви думаєте, що буде з піском, якщо на нього налити воду?
  • Яким став пісок?
  • Куди зникла вода?

Висновок: вода швидко вбирається в пісок.

 

                             ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

№6 «Ліпимо з піску»

Матеріал : піднос, мокрий пісок.

Хід експерименту:

  • Спробуємо зліпити з мокрого піску кульки або маленькі ковбаски. Залишимо їх до висихання .
  • Як ви гадаєте. Що станеться з виробами після висихання ?

Висновок : з мокрого піску можна ліпити, але після висихання він розсипається.

 

№7 «Мокрий пісок приймає будь-яку     

          потрібну форму»

Матеріал: піднос з мокрим піском, різні формочки

Хід експерименту:

  • Припустимо, що мокрий пісок приймає будь-яку потрібну форму.
  • Як ми це можемо довести?
  • Давайте насиплемо мокрий пісок у формочки, зробимо фігурки.
  • Які фігурки вийшли?
  • З якого піску вдалося зробити фігурки?

Висновок: мокрий пісок приймає будь-яку форму.

 

№8 «На мокрому піску залишаються сліди,   

           відбитки»

Матеріал: піддони з мокрим і сухим піском

Хід експерименту:

  • Як ви думаєте, діти, якщо ми покладем долоньку на сухий пісок, чи залишуться на ньому ваші відбитки?
  • А на мокрому? Подивіться, видно кожен пальчик.

Висновок: на мокрому піску залишаються сліди, відбитки, а на сухому немає.

 

Підсумковий захід: «Пісочна країна»

  • Діти, як ви гадаєте, що ще можна робити з мокрим і сухим піском? (гратися, малювати)
  • Зараз ми це і зробимо.
  • Розділимося на 3 команди. Діти першої команди будуть малювати на мокрому піску паличками. Друга команда – малюватиме пальчиками по сухому піску, третя – створить морське дно і пограється з морськими мешканцями.

 

(Діти працюють з піском)

 

ІV. Заключна частина

  • Діти, вам сподобалося сьогоднішнє заняття?
  • Чим ми з вами займалися на ньому?
  • Малята, ви ще зовсім юні дослідники і перед Вами ще стільки всього нового. Мені б дуже хотілося з вами створити незвичайний виріб – «Склянку бажань», яку ми наповнимо кольоровим піском. Насипаючи пісочок ми будемо щось бажати собі.

 

(Робота з кольоровим піском)

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку