Заклад дошкільної освіти №1 «Олімпієць»
Голопристанської ради
Херсонської області
Заняття
з дослідно – пошукової
роботи
у старшій групі № 4
«Соняшник»
Досліди з піском
Вихователь : Єфімова О.П.
Програмовий зміст: пояснити дітям , що природний пісок – це пухка суміш твердих піщинок , які утворилися в результаті руйнування твердих гірських порід . Довести , що пісок – пухкий , непрозорий , сипучий , добре пропускає воду , і погано зберігає воду . Усвідомити , що найчастіше ми можемо зустрічати його на пляжах , в пустелі , на дні водойм . Довести , що між піщинками в сухому піску знаходиться повітря , а в мокрому піску – вода . Вода склеює піщинки , саме тому сухий пісок можна пересипати , а мокрий ні , зате з мокрого піску можна ліпити . Підвести до висновку , що з цієї причини в сухий пісок предмети занурюються глибше , ніж у мокрий . Розвивати кругозір , словниковий запас . Виховувати інтерес до заняття
Обладнання : камінці ( по два на кожну дитину , листи білого паперу , лупи , склянки з піском , вода , піднос з мокрим піском , формочки для «пасочок» , піддони з мокрим та сухим піском , велике скло , лампа , макети морських тварин , кольоровий пісок, скляна чаша .
Хід заняття
І. Оздоровча хвилинка
ІІ . Хід заняття
( Бесіда супроводжується картинками із ЕКТ )
ІІІ. Досліди
№ 1 «Звідки береться пісок»
Матеріал : каміння, аркуш білого паперу, лупа.
Хід експерименту:
Висновок : вітер, вода руйнують камені, в результаті чого і з’являється пісок.
№2 « З чого складається пісок»
Матеріал : стаканчики з піском, аркуш білого паперу, лупи
Хід експерименту :
( треба насипати багато піску)
Висновок : пісок складається з дрібних піщинок, які не прилипають один до одного.
№3 «Легко сиплеться пісок»
Матеріал: стаканчики з піском, аркуш паперу .
Хід експерименту:
Висновок: сухий пісок легко сиплеться і розчиняється на порох.
№ 4 «Чому при сильному вітрі не зручно
грати з піском?»
Матеріал : папір, гірка піску .
Хід експерименту:
Висновок: піщинки маленькі і легкі, не прилипають один до одного, не утримуються на землі при сильному струмені повітря.
№5 «Куди зникла вода?»
Матеріал: стаканчики з піском і водою
Хід експерименту:
Висновок: вода швидко вбирається в пісок.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
№6 «Ліпимо з піску»
Матеріал : піднос, мокрий пісок.
Хід експерименту:
Висновок : з мокрого піску можна ліпити, але після висихання він розсипається.
№7 «Мокрий пісок приймає будь-яку
потрібну форму»
Матеріал: піднос з мокрим піском, різні формочки
Хід експерименту:
Висновок: мокрий пісок приймає будь-яку форму.
№8 «На мокрому піску залишаються сліди,
відбитки»
Матеріал: піддони з мокрим і сухим піском
Хід експерименту:
Висновок: на мокрому піску залишаються сліди, відбитки, а на сухому немає.
Підсумковий захід: «Пісочна країна»
(Діти працюють з піском)
ІV. Заключна частина
(Робота з кольоровим піском)