Конспект заняття з математики для дітей старшого дошкільного віку за темою: «Подорож до КРАЇНИ МАТЕМАТИКИ»

Про матеріал
Мета: закріпити назви геометричних фігур та уміння складати ціле із частин. Закріпити вміння орієнтуватись на площині аркуша використовуючи слова «вгору», «внизу», «ліворуч», «праворуч», а також уміння орієнтуватися у просторі. Продовжувати вчити складати і розв’язувати найпростіші задачі, вдосконалювати вміння використовувати здобуті знання, уявлення для подальшого розширення особистого досвіду, вправляти у подоланні труднощів, практичному та розумовому експериментуванні, прояву віри у власні можливості. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, мислення. Виховувати самостійність, наполегливість, відповідальність, креативність. Виховувати позитивні емоції після досягнення поставленої мети.
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ

МИРНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДНЗ №8 «Конвалія»

 

 

 

 

 

Конспект  заняття з математики для дітей старшого дошкільного віку

за темою:

«Подорож до КРАЇНИ МАТЕМАТИКИ»

 

 

 

 

 

Підготувала:

вихователь ДНЗ №8 «Конвалія»

Шилєнок Лілія Василівна

 

 

 

 

м. Мирноград

2020

Математична казка

 

Мета: закріпити назви геометричних фігур та уміння складати ціле із частин. Закріпити вміння орієнтуватись на площині аркуша використовуючи слова «вгору», «внизу», «ліворуч», «праворуч», а також уміння орієнтуватися у просторі. Продовжувати вчити  складати і розв’язувати найпростіші задачі,

 вдосконалювати вміння використовувати здобуті знання, уявлення для подальшого розширення особистого досвіду, вправляти у подоланні труднощів, практичному та розумовому експериментуванні, прояву віри у власні можливості. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, мислення.

Виховувати самостійність, наполегливість, відповідальність, креативність.

Виховувати позитивні емоції після досягнення поставленої мети.

 

іти стоять у колі та грають у гру)

(Лунає весела музика, чується стукіт у двері).

Вихователь

Хто до нас там поспішає,

Працювати заважає?

 (У группу вбігає Пеппі. Вона несе в руках велику книгу).

Пеппі.

Добрий день! Ви мене впізнали? Я – Пеппі.

Вихователь

Добрий день, Пеппі! А ти з чим до нас завітала?

Пеппі

О, це моя улюблена книга. Мені її подарував батько. А чи знаєте ви, хто мій батько? Мій батько – капітан далекого плавання! Цю книгу він привіз з чудової країни. Я всі малюнки в ній роздивилась.

Вихователь

Малюнки – це добре. А що цікавого ти в книзі прочитала?

Пеппі (сумно)

Нічого, нічого, нічого. Читати я зовсім не вмію!

Вихователь

Не сумуй ти, Пеппі, право,

Є у нас на це право.

Діти, яке це право?

Діти

Право на освіту.

Пеппі

А що це таке?

Вихователь

А це, Пеппі, таке діло: сіла за стіл сміло, взяла зошит та ручку і починай писати!

Пеппі

І це все? Це я зможу.

 О! Є у мене друг один,

Не скажу як звати.

Все на світі хоче він

Розуміти й знати.

Зараз я його покличу.

(Вибігає за двері, повертається разом з Віктром Перестукіним)

Мій друг з країни не вивчених уроків.

Вихователь

Діти, як звуть друга Пеппі?

Діти

Віктор Перестукін.

Вихователь

Добрий день, Вітя. Ну що ж, шановні гості, дуже раді вас вітати. Залишайтеся разом з нами на нашому занятті.

Вихователь

Діти, а які обов’язки мають учні?

Діти

Під час занять треба бути дисциплінованими, не заважати вихователю (вчителю) та іншим дітям.

Пеппі

Ой, мабуть, у мене ніколи не вийде вчитися.

Вихователь

Так, Пеппі, вчитися – це дуже відповідальне. А поки давай прогуляємось по сторінках твоєї улюбленої книги.

(У телевізорі з’являється книга, яка говорить)

Казка – це світ чарівний, незвичайний.

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку – це ж так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі,

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку всі.

Вихователь

То що готові ви, малята, зараз у казку мандрувати?

( у приймальні на пеньочку плаче зайчик)

Вихователь

Я чую хтось плаче.

(Вихователь разом з дітьми виходять у приймальню)

Вихователь

Це на пеньочку сумує зайчик. Що сталося, малий?

Зайчик

Весело й щасливо я в лісі стрибав,

Хатинку новеньку собі збудував,

Коза-дереза мою хатку облюбувала

І мене малого з неї прогнала…

Вихователь

З якої казки Зайчик до нас завітав?

Діти

«Коза-дереза»

Вихователь

Як можна оцінити вчинок кози?

Діти

Коза вчинила погано, образила зайчика…

Вихователь

Чи мала право Коза-дереза виганяти Зайчика із його домівки?

Яке право порушила Коза?

Діти

Право на житло і домівку

Вихователь

Діти, допоможемо повернути  домівку?

Зайчику, а де твоя хатинка?

Зайчик

У лісі.

Вихователь

Не плач, заспокойся. Ми тобі допоможемо. Розповідай, як потрапити до твоєї хатинки.

Зайчик

Є дві доріжки: праворуч – коротка, ліворуч – довга.

Вихователь

Діти, потрібно якнайшвидше потрапити до зайчикової хатинки. Поміркуйте, якою стежинкою нам треба вирушати.

Діти

Короткою, що праворуч.

(Діти виходять з групи в коридор. )

Вихователь

Діти, подивіться, скільки будиночків на на нашому шляху. Але вони усі порожні. Вони розгубили своїх мешканців. Давайте допоможемо їм зайняти свої місця. Хто бажає зайнятися цією роботою.

(Діти викладають цифри у будиночки. Склад числа 3, 4, 5, 6, 7, 8).

Вихователь

Ну що, вирушаємо далі? Ой, подивіться який килимок лежить. Тільки він чомусь пошкоджений. Може ми його залатаємо? Тут і клаптики якісь є. На що вони схожі?

Діти

На геометричні фігури

Вихователь

Які ви бачите геометричні фігури?

Що ще ми можемо сказати про ці фігури? (Плоскі)

А ще які бувають геометричні фігури? (Об ємні)

(Діти «латають» килимок)

От і ще одну добру справу ми зробили. Ідемо далі.

Ну ось ми і біля хатинки. Діти, що потрібно зробити, щоб зайти до чужої оселі?

Діти

Потрібно постукати.

Вихователь

Діма, постукай до хатинки.

Чомусь ніхто не відповідає. Зверніть увагу, на будинку – цифра. Це, напевно, номер будинку. Який номер будинку?

Діти

П ять.

Вихователь

А тут і дзвоник висить. А ви подзвоніть 5 разів, може кізонька і почує.

(Дзвонять)

Коза-дереза

Хто це мене турбує?

 Вихователь з дітьми

Це ми – зайчикові друзі. Прийшли йому на допомогу. Чому ти зайчика вигнала з дому? Чи можна слабших ображати? Будь ласка, звільни хатинку.

Коза-дереза

Не звільню хатинку, поки ви не виконаєте мої завдання. Я думала зайчик один, а вас он скільки багато. Живу я у хатинці цілий тиждень.

Вихователь

Цілий тиждень, це скільки днів живе коза у хатинці?

Коза-дереза

Який день був учора?

Вихователь

А сьогодні який день? Який він за порядком в тижні?

Коза-дереза

Поселилась я в хатинці ні ввечері, ні вночі, ні вдень?

Вихователь

Коли поселилась Коза?

Діти

Вранці.

Вихователь

Кізонька, маоже впустиш зайчика у хатинку?

Коза-дереза

Не впущу, ріжками поколю, допоможіть впорядкувати квітник.

Вихователь

А квітник не звичайний, а математичний. Розгляньте квіти, викладіть пропущену цифру, яку закрив метелик.

(діти викладають пропущену цифру)

Назвіть сусідів числа…

Коза-дереза

А на городі скільки роботи! Всього вродило: і буряків, і капусти. Але не знаю, чого більше.

Вихователь

Що росте на зайчиковому городі?

Діти

Капуста, буряк.

Вихователь

Це фрукти чи овочі?

Порахуйте, скільки буряків росте?

(8)

Порахуйте, скільки капусти?

(9)

Чого більше, капусти, чи буряків?

(Викладаємо на дошці 8<9)

Діти

Капусти.

Вихователь

На скільки більше капусти?

(На 1)

Що треба зробити, щоб буряків і капусти стало порівну?

(Викладаємо на дошці 8=8)

Діти

Вирвати одну капустину. (Можна було б посадити один буряк).

Коза-дереза

А мені ще для приготування обіду потрібно поміряти крупу. Я витрачаю 1 склянку на 1 раз. А треба на тиждень.

Вихователь

Для приготування супу Кізоньці потрібно 1 склянку крупи, а на тиждень?

Давайте поміряємо, скільки склянок крупи знаходиться у торбинуі. Сім відсиплемо. А тут ще залишилося. Поміряємо на скільки днів ще залишилася крупа. (На 3)

Скільки всього склянок крупи було у торбинці? (10)

Скільки разів вистачить Козі зготувати супу?

Кізонько, ми вже і крупу відміряли. Що ще забажаєш?

Коза-дереза

Розв язати задачі.

Дві синички, дві сестрички

На вербі сиділи.

Дві подружки-щебетушки

До них прилетіли.

Скільки на вербі синиць?

Діти

Чотири.

Коза

По дорозі зайчик біг,

Ніс п ять яблук на обід.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?

(Чотири)

На подвір ї біля хати

Метушаться цуценята.

Троє білих, наче сніг,

Троє чорних. Скільки Всіх?

(Шість)

Коза-Дереза

Ой, лишенько, в мене на кухні суп вариться.

(Коза іде в хатинку готувати обід)

Вихователь

Поки Коза обід готує ми з вами наведемо порядок на столі. Розставте каструлі від найменшої до найбільшої, порахуйте їх.

Тепер порахуйте їх у зворотньому порядку від 10 до 1.

Подивіться, під ялинкою шишки лежать. Саша, поклади шишку угорі. Ліворуч. Праворуч. Внизу. Посередині.

Ось і впорались ми з усіма завданнями.

Коза-Дереза

Дякую вам за допомогу. Зайчику, дозволь залишитись з тобою жити разом.

Вихователь

Зачекай, зачекай, Кізонько, спочатку треба помиритись із Зайчиком. Діти, яку ви знаєте мирилку?

Мирилка летіла,

На плече сіла.

Сказала тихенько:

«Миріться швиденько».

(Зайчик з Козою обнімаються, ідуть у хатинку).

Вихователь

Право на дружбу всі ми маємо!

Добре це запам ятаємо.

Вітя Перестукін

А я це все знаю,

І вмію дружити.

Без дружби не можна

У світі прожити.

Вихователь

Ну ось і добре, що все закінчилось чудово.

 

Закінчилась наша гра,

Підсумок робить пора:

Працювали дружно і завзято,

знання будете хороші мати.

Часу, дітлахи,на гаймо,

У садочок повертаймо.

 

docx
Додав(-ла)
Шилєнок Лілія
Додано
20 травня 2020
Переглядів
1647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку