Конспект заняття з використанням технології критичного мислення для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Розширити знання дітей про іграшки, розвивати пізнавальний інтерес, цікавість до художнього слова, продовжувати розвивати зорову і слухову пам’ять,мовленнєву компетентність, розвивати вміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку критичного мислення, виховувати любов, доброзичливість , бережливе ставлення до іграшок.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого  заняття для дітей старшої групи  на тему  « Іграшками граємось - вчимось і розвиваємось»

Мета: розширити знання дітей про іграшки, розвивати пізнавальний інтерес, цікавість до художнього слова, продовжувати  розвивати  зорову і слухову  пам’ять,мовленнєву компетентність, розвивати вміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку критичного  мислення, виховувати любов, доброзичливість , бережливе ставлення до іграшок.

Обладнання: мультимедійне обладнання, аудіоказка, іграшки, іграшка-повітряна кулька,  «Ромашка Блума»( ромашка запитань).

Попередня робота: складання віршів-синквейнів,  використання стратегії "Ромашка Блума"

Хід заняття

Вихователь.  Добрий ранок, мої малята,

                        Дуже рада вас вітати!

                        Ось погляньте у віконце-

                        Промінці дарує сонце,

                        Ми  долоньки підставляємо,

                        Промінці всі позбираємо.

                        Розпочнемо працювати-

                        Будем  радість дарувати

Вихователь. Діти, розкажіть, чи ви любите гратися? Хочеться мені дізнатися, якими іграшками люблять  гратися наші дівчатка? Хлопчики?

- Хлопчики люблять гратися машинками, конструкторами…

- Дівчатка граються ляльками, колясками, посудкою…

Дидактична гра «Впізнай іграшку за  частинами» (вихователь пропонує послухати слова та відгадати частинами якої іграшки  вони являються ).  

Мовленнєвий матеріал до гри:

- крила, кабіна, хвіст, мотор (літак);

- дах, стіни, вікна (будинок);

- дзьоб, крила, хвіст (птах);

- кубрик, якір, корма (корабель);

- зябра, хвіст, плавці (риба);

- деталь, кубик, фігурка(конструктор);

- салон, колеса, капот, руль (автомобіль);

- вбрання, фігура, аксесуари(лялька);

- хобот, бивні, вуха (слон).

Ігрова вправа «Мозковий штурм» (брейнстормінг) «Іграшка не тільки розважає, а й…» (міркування дітей)

Вихователь. Діти, а чи є така іграшка, якою люблять гратися однаково, як хлопчики ,  так і дівчатка, і навіть дорослі? Що ж це  за іграшка?Здогадалися?(варіанти відповідей дітей)

Вихователь. Діти, поки ми з вами гралися, до  нас залетіла  яскрава повітряна кулька(кулька- смайл) ,а звати її Сміхотулька. Цікаво, чому її так звуть? ( міркування дітей)

Вихователь. Скажіть , а чи можна повітряну кульку вважати іграшкою? Давайте складемо віршик-синквейн про  таку іграшку.

Перший рядок віршика -  Що це? –  повітряна кулька.

Другий рядок -   Яка вона? Підберемо слова-ознаки – красива, легка, яскрава. 

Третій рядок - Іграшка що робить? Підберіть слова-дії – здувається,літає,лопається.

Четвертий рядок - Складемо речення про повітряну кульку – повітряна кулька  високо літає.

П’ятий рядок - підведемо підсумок –  подарунок.

Вихователь. Вам сподобалося складати віршики? Як це цікаво і весело! Ніхто не буде сумувати , коли в нього є повітряна кулька.

Фізкультхвилинка

Кулька пустотлива,

Кольорова і грайлива

З вітром танцювала,

Гарний настрій  дарувала.

Полетіла на лужок,

Розбудила там квіток,

Ось вона вже на долині

Посміхнулася калині.

З хмаркою у піжмурки пограла,

Всіх навколо звеселяла.

Вихователь. Повітряна  кулька радіє разом з нами і запрошує у цікаву подорож, щоб познайомити з дуже цікавою історією про добру дівчинку і зламану іграшку. Ну що, вирушаємо? Полетіли!(звучить аудіозапис оповідання Юлії Забіяки  «Добра дівчинка і зламана іграшка»)

«Добра дівчинка і зламана іграшка»

Одного разу Марійка знайшла кошеня. Правда, іграшкове. Воно було однооке та не мало однієї лапки. Дівчинці стало шкода іграшки і вона вирішила віднести її до старого дідуся Івана, який міг полагодити що завгодно.

Дідусь сидів на лавці, а біля нього ходили білі голуби, котрі дзьобали зерно, яким старенький їх пригощав.

Дівчинка привіталася і розповіла з чим прийшла.  Іван Юхимович погодився спробувати полагодити кошеня і сказав, щоб вона приходила завтра.

Марійка ледве дочекалася наступного дня і вранці вже збиралася до дідуся, коли мама її спитала:"Донечко, а як ти віддячиш дідусеві за допомогу?"

Маруся промовчала, бо навіть не думала про це.  Але вона була розумна дівчинка і вирішила купити старенькому продуктів, адже магазин знаходиться далеченько від його хати.

По обіді дитина вже була біля будинку дідуся Івана.  Він подякував і  віддав їй іграшкове кошеня, що було майже як нове. А тоді промовив: "Добро завжди повертається сторицею!" І подарував  добрій дівчинці справжнє кошенятко, яке одразу ж замуркотіло у неї на руках.

Робота з текстом оповідання (прийом « Ромашка Блума»)

Прості запитання ( Як звали дівчинку?Що знайшла дівчинка? До кого звернулася по допомогу?Що пообіцяв   дідусь дівчинці? Як віддячила дідусеві? Який подарунок зробив дідусь дівчинці?)

Уточнюючі запитання (Якщо я правильно зрозуміла, то Марійці стало жаль зламаної іграшки? На вашу думку, дівчинка була доброю?)

Інтерпретаційні  запитання (Чому, на вашу думку, дівчинка вирішила віддячити дідусеві?У чому, по-вашому, причина того, що іграшку хтось зламав та викинув? Які почуття, на вашу думку, переживала Марійка?)

Оцінювальні запитання (Чи правильно зробила дівчинка? Як ви ставитеся до тих, хто псує іграшки ?  Чи згодні ви, що добро завжди повертається добром?)

Творчі запитання ( На вашу думку, як розвиватимуться події надалі?Що було б, якби Марійка  не підібрала зламане іграшкове  кошеня ?)

Практичні запитання ( Якби  ви  були на місці дівчинки ,що б зробили?  Що ви побажаєте Марійці?Від чого застерігає нас це оповідання?Як по – іншому можна назвати оповідання? )

Заключне слово вихователя.

З іграшками добре гратись,

Та не можна забувати,

Що не треба їх ламати , на частини розбирати,

Бити,рвати і топтати,
По кімнаті розкидати.

То вони завжди , малята,

Захочуть з вами пограти.

 Рефлексія. Вправа «Продовжи фразу»

 Я навчився..

 Мені сподобалося…

 Я тепер знаю,що…

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку