Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи на тему « Іграшками граємось - вчимось і розвиваємось»
Мета: розширити знання дітей про іграшки, розвивати пізнавальний інтерес, цікавість до художнього слова, продовжувати розвивати зорову і слухову пам’ять,мовленнєву компетентність, розвивати вміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку критичного мислення, виховувати любов, доброзичливість , бережливе ставлення до іграшок.
Обладнання: мультимедійне обладнання, аудіоказка, іграшки, іграшка-повітряна кулька, «Ромашка Блума»( ромашка запитань).
Попередня робота: складання віршів-синквейнів, використання стратегії "Ромашка Блума"
Хід заняття
Вихователь. Добрий ранок, мої малята,
Дуже рада вас вітати!
Ось погляньте у віконце-
Промінці дарує сонце,
Ми долоньки підставляємо,
Промінці всі позбираємо.
Розпочнемо працювати-
Будем радість дарувати
Вихователь. Діти, розкажіть, чи ви любите гратися? Хочеться мені дізнатися, якими іграшками люблять гратися наші дівчатка? Хлопчики?
- Хлопчики люблять гратися машинками, конструкторами…
- Дівчатка граються ляльками, колясками, посудкою…
Дидактична гра «Впізнай іграшку за частинами» (вихователь пропонує послухати слова та відгадати частинами якої іграшки вони являються ).
Мовленнєвий матеріал до гри:
- крила, кабіна, хвіст, мотор (літак);
- дах, стіни, вікна (будинок);
- дзьоб, крила, хвіст (птах);
- кубрик, якір, корма (корабель);
- зябра, хвіст, плавці (риба);
- деталь, кубик, фігурка(конструктор);
- салон, колеса, капот, руль (автомобіль);
- вбрання, фігура, аксесуари(лялька);
- хобот, бивні, вуха (слон).
Ігрова вправа «Мозковий штурм» (брейнстормінг) «Іграшка не тільки розважає, а й…» (міркування дітей)
Вихователь. Діти, а чи є така іграшка, якою люблять гратися однаково, як хлопчики , так і дівчатка, і навіть дорослі? Що ж це за іграшка?Здогадалися?(варіанти відповідей дітей)
Вихователь. Діти, поки ми з вами гралися, до нас залетіла яскрава повітряна кулька(кулька- смайл) ,а звати її Сміхотулька. Цікаво, чому її так звуть? ( міркування дітей)
Вихователь. Скажіть , а чи можна повітряну кульку вважати іграшкою? Давайте складемо віршик-синквейн про таку іграшку.
Перший рядок віршика - Що це? – повітряна кулька.
Другий рядок - Яка вона? Підберемо слова-ознаки – красива, легка, яскрава.
Третій рядок - Іграшка що робить? Підберіть слова-дії – здувається,літає,лопається.
Четвертий рядок - Складемо речення про повітряну кульку – повітряна кулька високо літає.
П’ятий рядок - підведемо підсумок – подарунок.
Вихователь. Вам сподобалося складати віршики? Як це цікаво і весело! Ніхто не буде сумувати , коли в нього є повітряна кулька.
Фізкультхвилинка
Кулька пустотлива,
Кольорова і грайлива
З вітром танцювала,
Гарний настрій дарувала.
Полетіла на лужок,
Розбудила там квіток,
Ось вона вже на долині
Посміхнулася калині.
З хмаркою у піжмурки пограла,
Всіх навколо звеселяла.
Вихователь. Повітряна кулька радіє разом з нами і запрошує у цікаву подорож, щоб познайомити з дуже цікавою історією про добру дівчинку і зламану іграшку. Ну що, вирушаємо? Полетіли!(звучить аудіозапис оповідання Юлії Забіяки «Добра дівчинка і зламана іграшка»)
«Добра дівчинка і зламана іграшка»
Одного разу Марійка знайшла кошеня. Правда, іграшкове. Воно було однооке та не мало однієї лапки. Дівчинці стало шкода іграшки і вона вирішила віднести її до старого дідуся Івана, який міг полагодити що завгодно.
Дідусь сидів на лавці, а біля нього ходили білі голуби, котрі дзьобали зерно, яким старенький їх пригощав.
Дівчинка привіталася і розповіла з чим прийшла. Іван Юхимович погодився спробувати полагодити кошеня і сказав, щоб вона приходила завтра.
Марійка ледве дочекалася наступного дня і вранці вже збиралася до дідуся, коли мама її спитала:"Донечко, а як ти віддячиш дідусеві за допомогу?"
Маруся промовчала, бо навіть не думала про це. Але вона була розумна дівчинка і вирішила купити старенькому продуктів, адже магазин знаходиться далеченько від його хати.
По обіді дитина вже була біля будинку дідуся Івана. Він подякував і віддав їй іграшкове кошеня, що було майже як нове. А тоді промовив: "Добро завжди повертається сторицею!" І подарував добрій дівчинці справжнє кошенятко, яке одразу ж замуркотіло у неї на руках.
Робота з текстом оповідання (прийом « Ромашка Блума»)
Прості запитання ( Як звали дівчинку?Що знайшла дівчинка? До кого звернулася по допомогу?Що пообіцяв дідусь дівчинці? Як віддячила дідусеві? Який подарунок зробив дідусь дівчинці?)
Уточнюючі запитання (Якщо я правильно зрозуміла, то Марійці стало жаль зламаної іграшки? На вашу думку, дівчинка була доброю?)
Інтерпретаційні запитання (Чому, на вашу думку, дівчинка вирішила віддячити дідусеві?У чому, по-вашому, причина того, що іграшку хтось зламав та викинув? Які почуття, на вашу думку, переживала Марійка?)
Оцінювальні запитання (Чи правильно зробила дівчинка? Як ви ставитеся до тих, хто псує іграшки ? Чи згодні ви, що добро завжди повертається добром?)
Творчі запитання ( На вашу думку, як розвиватимуться події надалі?Що було б, якби Марійка не підібрала зламане іграшкове кошеня ?)
Практичні запитання ( Якби ви були на місці дівчинки ,що б зробили? Що ви побажаєте Марійці?Від чого застерігає нас це оповідання?Як по – іншому можна назвати оповідання? )
Заключне слово вихователя.
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати,
Що не треба їх ламати , на частини розбирати,
Бити,рвати і топтати,
По кімнаті розкидати.
То вони завжди , малята,
Захочуть з вами пограти.
Рефлексія. Вправа «Продовжи фразу»
Я навчився..
Мені сподобалося…
Я тепер знаю,що…