Програмовий зміст:
-викликати інтерес до рослин на прикладі кімнатних рослин;
-вчити дітей розрізняти істотні ознаки рослин (корінь, стебло, листки, квітка);
-познайомити з правилами догляду за кімнатними рослинами та алгоритмом дій;
-розвивати увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас мовлення;
-виховувати повагу до праці, любов до природи, відповідальність та акуратність.
Тема: «Кімнатні рослини»
Програмовий зміст:
-викликати інтерес до рослин на прикладі кімнатних рослин;
-вчити дітей розрізняти істотні ознаки рослин (корінь, стебло, листки, квітка);
-познайомити з правилами догляду за кімнатними рослинами та алгоритмом дій;
-розвивати увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас мовлення;
-виховувати повагу до праці, любов до природи, відповідальність та акуратність.
Хід заняття
I.Вступна частина
- Встаньте, дітки, всі рівненько
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться і до себе
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день.
(Слайд 1)
Кіндер: «Друзі, я нещодавно прочитав нову загадку і ніяк не можу її відгадати, Можливо ви мені допоможете? Тоді слухайте уважно:
Їх на віконце, поличку ставлять,
Від холоду і вітру бережуть
Весну взимку вони нам дарують,
Тому що зеленіють і цвітуть»
Кіндер: «З радістю!»
II.Основна частина
- Діти, чому ж саме ці рослини називаються кімнатними? Тому що вони ростуть і розвиваються в кімнатних умовах. А що зараз відбувається з рослинами на вулиці? Вони заснули, тому на вулиці холодно і в таких умовах вони не можуть рости. Прийде весна, пригріє сонечко - і вони прокинуться. А чи сплять кімнатні рослини взимку? Ні, вони дарують людям радість і милують око незалежно від погоди за вікном.
- Є дуже багато кімнатних рослин і ми сьогодні познайомимося з деякими з них.
-Перша рослина. Це бальзамін. У нього маленькі, тонкі та ламкі листочки, тому з ними потрібно поводитися дуже обережно. У бальзаміна час від часу з’являються яскраві рожеві квіточки. Зараз наш бальзамін не цвіте, але навесні на ньому з’явиться цвіт. То як називається ця кімнатна рослина?
-Друга рослина. Це герань. Її можна впізнати серед інших через її велике листя. Воно чимось схоже на розкриту долоньку. А погляньте, який у герані чудовий цвіт. Якого він кольору? То як називається ця рослина?
- Третя рослина. Це фікус. У нього листочки великі, широкі та товсті. Вашу долоньку вони зможуть закрити повністю. А ще воно дуже блискуче. На відміну від бальзаміна та герані фікус не зацвітає. То як називається ця рослина?
- Четверта рослина. Це фіалка, або ще її називають сенполія. Вона дуже ніжна та тендітна. ЇЇ листочки невеликого розміру та вкриті маленькими ворсинками. Фіалка дуже гарно зацвітає. Її квіточки можуть бути різних кольорів. У нас фіалка буде зацвітати квіточками фіолетового кольору. То як називається ця рослина?
- А з чого складається рослина? Давайте розглянемо її будову на прикладі фікуса. Що рослини ховають в землі? Корінці. Саме за допомогою них рослина отримує поживні речовини. Всі корисні речовини піднімаються вверх від корінців до стебла та листочків. А це що? Це стебло. Що тримається на стеблі? Листочки. Також у деяких рослин, наприклад у герані, на верхівках стебла є квіточки.
- А чи одразу рослини такі великі та гарні? Ні вони ростуть поступово. Давайте ж з вами пограємо в гру та спробуємо скласти ланцюжок росту кімнатної рослини.
(Слайд 2 з пустими клітинками. )
Відео процесу росту.(Слайд 3)
Фізкультхвилинка. (Слайд 4)
Відеодогляд.
(Слайд 6)
III.Заключна частина
(Слайд 8)
- Кіндер, тобі було цікаво за нами спостерігати?
Кіндер: «Так, я дізнався дуже багато нового та уже біжу саджати свої перші кімнатні рослини»