Конспект заняття з природи для II молодшої групи "Кімнатні рослини"

Про матеріал

Програмовий зміст:

-викликати інтерес до рослин на прикладі кімнатних рослин;

-вчити дітей розрізняти істотні ознаки рослин (корінь, стебло, листки, квітка);

-познайомити з правилами догляду за кімнатними рослинами та алгоритмом дій;

-розвивати увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас мовлення;

-виховувати повагу до праці, любов до природи, відповідальність та акуратність.

Перегляд файлу

Тема: «Кімнатні рослини»

Програмовий зміст:

-викликати інтерес до рослин на прикладі кімнатних рослин;

-вчити дітей розрізняти істотні ознаки рослин (корінь, стебло, листки, квітка);

-познайомити з правилами догляду за кімнатними рослинами та алгоритмом дій;

-розвивати увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас мовлення;

-виховувати повагу до праці, любов до природи, відповідальність та акуратність.

Хід заняття

I.Вступна частина

- Встаньте, дітки, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться і до себе

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день.

(Слайд 1)

  •          Малята, сьогодні до нас завітав незвичайний гість! Ви впізнали його? Так, це Кіндер і він хоче вам щось сказати:

Кіндер: «Друзі, я нещодавно прочитав нову загадку і ніяк не можу її відгадати, Можливо ви мені допоможете? Тоді слухайте уважно:

Їх на віконце, поличку ставлять,

Від холоду і вітру бережуть

Весну взимку вони нам дарують,

Тому що зеленіють і цвітуть»

  •          Що це діти? Вірно, це кімнатні рослини. Сьогодні ми про них поговоримо. Кіндер, залишайся з нами, дізнаєшся багато цікавого.

Кіндер: «З радістю!»

II.Основна частина

- Діти, чому ж саме ці рослини називаються кімнатними? Тому що вони ростуть і розвиваються в кімнатних умовах. А що зараз відбувається з рослинами на вулиці? Вони заснули, тому на вулиці холодно і в таких умовах вони не можуть рости. Прийде весна, пригріє сонечко -  і вони прокинуться. А чи сплять кімнатні рослини взимку? Ні, вони дарують людям радість і милують око незалежно від погоди за вікном.

- Є дуже багато кімнатних рослин і ми сьогодні познайомимося з деякими з них.

-Перша рослина. Це бальзамін. У нього маленькі, тонкі та ламкі листочки, тому з ними потрібно поводитися дуже обережно. У бальзаміна час від часу з’являються яскраві рожеві квіточки. Зараз наш бальзамін не цвіте, але навесні на ньому з’явиться цвіт. То як називається ця кімнатна рослина?

-Друга рослина. Це герань. Її можна впізнати серед інших через її велике листя. Воно чимось схоже на розкриту долоньку. А погляньте, який у герані чудовий цвіт. Якого він кольору? То як називається ця рослина?

- Третя рослина. Це фікус. У нього листочки великі, широкі та товсті. Вашу долоньку вони зможуть закрити повністю. А ще воно дуже блискуче. На відміну від бальзаміна та герані фікус не зацвітає. То як називається ця рослина?

- Четверта рослина. Це фіалка, або ще її називають сенполія. Вона дуже ніжна та тендітна. ЇЇ листочки невеликого розміру та вкриті маленькими ворсинками. Фіалка дуже гарно зацвітає. Її квіточки можуть бути різних кольорів. У нас фіалка буде зацвітати квіточками фіолетового кольору. То як називається ця рослина?

- А з чого складається рослина? Давайте розглянемо її будову на прикладі фікуса. Що рослини ховають в землі? Корінці. Саме за допомогою них рослина отримує поживні речовини. Всі корисні речовини піднімаються вверх від корінців до стебла та листочків. А це що? Це стебло. Що тримається на стеблі? Листочки. Також у деяких рослин, наприклад у герані, на верхівках стебла є квіточки.

- А чи одразу рослини такі великі та гарні? Ні вони ростуть поступово. Давайте ж з вами пограємо в гру та спробуємо скласти ланцюжок росту кімнатної рослини.

(Слайд  2 з пустими клітинками. )

  1. Як ви гадаєте, що буде відбуватися спочатку? Спочатку потрібно посадити насінину в горщик. Віднайдіть картинку, де тільки посаджена насінина.
  2. Яка ж картинка буде наступною? Далі насінина починає простати. Віднайдіть відповідну картинку.
  3. Що відбувається далі? На стеблі з’являються перші листочки. Віднайдіть таке зображення.
  4. Вже є стебло та листочки, здогадайтеся, що виростає далі? Потім з’являються квіточки. Знайдіть таку картинку.
  5. Ну і яке ж зображення буде останнім? Там де є повноцінна кімнатна рослина: з стеблом, листками та квітками.
  •          Молодці! Вправно попрацювали! А цікаво вам поглянути відео як відбувається ріст кімнатної рослини? Тож вся увага на екран.

Відео процесу росту.(Слайд 3)

  •          Сподобалося вам відео? А зараз давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка. (Слайд 4)

  •          Діти, а хто ж доглядає за цими рослинами? Так, це роблять люди, а в групі це роблять вихователі. Сьогодні і ми спробуємо подоглядати за нашими кімнатними рослинами. Але перед початком праці пропоную переглянути відео. Дивіться уважно та запам’ятовуйте правила догляду за кімнатними рослинами. (Слайд 5)

Відеодогляд.

  •          Спочатку рослину необхідно полити. Я запрошую Іванну мені допомогти. Беремо до рук лійку. Носик лійки потрібно покласти на край горщика, щоб струмінь води не розмивав грунт в горщику.
  •          Потім потрібно розпушити землю загостреною паличкою. Підійди до мене Іванку та допоможи мені.
  •          Тепер ми протремо листочки від пилу вологою ганчіркою.
  •          Дякую вам діти за допомогу! Тепер наш фікус доглянутий.
  •          Давайте перевіримо, які ви уважні та пограємо в гру «Що зникло?»

(Слайд 6)

  •          Спочатку нам потрібно розглянути, які кімнатні рослини зображені на картиці та назвати їх, а потім сказати, якої кімнатної рослини не стало.Далі гра продовжується.
  •          Дуже легко впізнати рослину, коли є яскрава картинка, а чи зможете ви віднайти тінь запропонованих кімнатних рослин? Гра «Знайди за тінню» (Слайд 7)

III.Заключна частина

(Слайд 8)

- Кіндер, тобі було цікаво за нами спостерігати?

Кіндер: «Так, я дізнався дуже багато нового та уже біжу саджати свої перші кімнатні рослини»

  •          Бувай, Кіндере!
  •          А вам, діти, сподобалося заняття? Про що ми сьогодні говорили? Які рослини ви запам’ятали? За якою рослиною ми доглядали? Як ми повинні ставитись до рослин? Які відео розглядали? В які ігри грали? Що вам найбільше сподобалося?
  •          Дякую вам за працю!
docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку