КОНСПЕКТ заняття з мовленнєвого розвитку «Щедрі осені дари» для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Конспект заняття з мовленнєвого розвитку «ЩЕДРІ ОСЕНІ ДАРИ» для дітей середнього дошкільного віку Мета: зв’язне мовлення: вчити складати розповідь-опис про овочі за опорною схемою; використовувати у розповіді прикметники, які характеризують загальні ознаки овоча. Словник: активізувати словниковий запас дітей словами-назвами овочів та овочевих страв. Ввести у мовлення дітей узагальнюючі слова «овочі», «городні рослини». Звукова культура мовлення: вправляти у чіткій вимові звуків. Продовжувати формувати уміння виокремлювати перший звук в мовленому слові, виділяти його голосом. Розвивати пам’ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення, мовленнєву ініціативність, фонематичний слух. Виховувати пізнавальний інтерес до природного довкілля, вміння діяти за словесною інструкцією.
Перегляд файлу

Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №11 «Берізка»

Лозівської міської ради Харківської області

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

заняття з м мовленнєвого розвитку

«Щедрі осені дари»

для дітей середнього дошкільного віку

 

 

 

 

                                                  Підготувала і провела  вихователь:

                                                                 Колісник  Ірина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Лозова

Конспект заняття з мовленнєвого розвитку

«ЩЕДРІ ОСЕНІ ДАРИ»

для дітей  середнього дошкільного віку

Мета: зв’язне мовлення: вчити складати розповідь-опис про овочі за опорною схемою; використовувати у розповіді прикметники, які характеризують загальні ознаки овоча. Словник: активізувати словниковий запас дітей словами-назвами овочів та овочевих страв. Ввести у мовлення дітей узагальнюючі слова «овочі», «городні рослини». Звукова культура мовлення: вправляти у чіткій вимові звуків. Продовжувати формувати уміння виокремлювати перший звук в мовленому слові, виділяти його голосом. Розвивати пам’ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення, мовленнєву ініціативність, фонематичний слух. Виховувати пізнавальний інтерес до природного довкілля, вміння діяти за словесною інструкцією.

Матеріал: загадка про осінь, кошик, муляжі овочів, опорна схема, картинки із зображенням овочів для кожної дитини.

 

Хід заняття

Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку, сонечко ясне! (малюють у повітрі коло)

Доброго ранку, земле прекрасна! (нахиляються вперед)

Доброго ранку, дерева багряні! (піднімають руки вгору)

Доброго ранку, квіти духмяні! (пальчикова вправа «квітка»)

Доброго ранку, птахи голо сливі! (махи руками, як пташка крилами)

Доброго ранку, люди щасливі! (розводять руки в сторони)

(вихователь звертає увагу на кошик, який накритий серветкою)

Діти, погляньте, що це?

Як ви гадаєте, хто нам залишив цей гарний кошик? (відповіді)

Хто господар цього кошика дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

У садах, лісах блукає,

В жовті шати одягає,

         Золотисту стелить постіль –

                     Жде сестрицю білу в гості.     (осінь)

Звичайно, це красуня-осінь, яка зараз господарює на землі.

Пригадайте, осінь яка?

Чому її називають щедрою і багатою?

Цікаво, що може бути в кошику? (відповіді)

Погляньмо і дізнаємося!

(вихователь пропонує дітям по черзі дістати з кошика

по одному овочу, назвати його та відповісти на питання який? Яка?

Наприклад: це – помідор. Він круглий, червоний, соковитий, смачний)

Як ми назвемо всі ці плоди одним словом?

Де ростуть овочі?

Як називають рослини, що ростуть на городі? (городні рослини)

Давайте розкажемо та покажемо, що виросло на нашому городі.

(промовлення чистомовки)

Од-од-од – славний в нас город (обводять навколо себе руками)

Уля-уля-уля – виросла цибуля (відведення правої руки в сторону)

Орква-орква-орква – і красуня морква (відведення лівої руки в сторону)

Оля-оля-оля – і смачна квасоля (гладять себе по животику)

Уста-уста-уста – і товста капуста (імітують руками товсте)

Ок-ок-ок – зелений огірок (показують великий палець, решта в кулачок)

Ата-ата-ата – раді всі малята (посміхаються та плескають в долоні)

Для чого люди вирощують овочі?

Чим вони корисні?

Давайте на мить «перетворимося» на маленьких  кухарів і «приготуємо» смачні страви.

Д/гра « Назви страву»

Сік із моркви – морквяний сік.

Салат з буряка – буряковий салат.

Ікра з кабачка – кабачкова ікра.

Сік з томатів – томатний сік.

Запіканка з моркви – морквяна запіканка.

Суп з горохом – гороховий суп.

Пюре з картоплі – картопляне пюре.

Салат з капусти – капустяний салат.

  • Молодці, гарні з вас кухарі. А чи вмієте ви готувати борщ? А щоб борщ приготувати – треба овочі описати. Підказкою для опису нам буде ось така схема ( знайомство дітей з умовними знаками та послідовністю опису)

Зразок опису вихователя: «Це капуста. Вона кругла, світло-зелена, тверда, смачна. Капуста росте на городі. Це городна рослина – овоч. Капусту їдять сирою, смаженою, вареною. Капусту кладуть у борщ, роблять з неї салат, печуть з капустою пироги, варять вареники.»

Складання розповіді-опису дітьми

  • Молодці, гарно овочі описали, час і борщ варити.

 

Пальчикова вправа «Борщик»

В мене є кругленький горщик (описують форму горщика заокругленими долонями)

Я зварю у ньому борщик («помішують» уявну страву)

Все,що треба, я скоріше, мию добре, чищу, ріжу (імітують виконання названих дій)

Ось вже борщ кипить, малята – (перебирають пальчиками зігнутих у ліктях рук)

Треба кришечку підняти , трохи вогник прикрутити (зображують відповідні дії)

«Не збіжи!» - прохають діти (сваряться вказівним пальцем)

 

Читання дітьми віршів про овочі

 

д/г «Спіймай звук»

у кожної дитини картинка із зображенням овоча. Дитина називає

овоч, визначає перший звук, а потім всі повторюють

слово-назву овоча виділяючи голосом перший звук.

  • Подякуємо Осені за її щедрі дарунки та пограємо у р/гру «Осінь щедра і багата»
  • Молодці, гарно ви попрацювали, у цікаві ігри грали, а що вам запам’яталось найбільше? Про що ви розкажете своїм друзям?

1

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
8410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку