Конспект заняття з навчання грамоти для дітей старшого дошкільного віку "Робота з реченням"

Про матеріал

Закріплення уявлень дітей про речення, вміння складати дво-, три-, чотирислівні речення, відтворювати їх графічне зображення; закріплення вміння виокремлювати речення з мовленнєвого потоку; навчання складати речення за схемами; розвиток фонематичного слуху, дрібної моторики.

Перегляд файлу

Конспект заняття з навчання грамоти

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема. Робота з  реченням.

Мета:

навчальна:

  • закріплювати уявлення дітей про те, що в реченні може бути різна кількість  

  слів, слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним;

  • учити складати дво-, три-, чотирислівні речення, відтворювати їх графічне зображення;
  • закріплювати вміння виокремлювати речення з мовленнєвого потоку;
  • учити складати речення за схемами;

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати фонематичний слух, дрібну моторику;

виховна:

  • виховувати самостійність.                               

Матеріал: світлова пісочниця, сюжетні картинки, фішки, схеми речень, конверт,  смайлики.

           Хід заняття

  1. Комунікативна діяльність.

Психогімнастика:

               Станьмо дружно всі ми в круг, щоб тепло сердець і рук.

               Всім сьогодні передати, із посмішкою працювати!

 

На столі лежить конверт із зображенням сумного смайлика.

Дефектолог:

 - Діти, нам від Незнайки надійшов лист. Але чому він із сумним смайликом? Давайте його відкриємо. Незнайка надіслав завдання, які йому потрібно виконати, але він не знає як це зробити. Допоможемо йому?

 

  1.               Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

- Яке ж перше завдання? У Незнайки є картинки, за якими потрібно скласти речення та їх схеми.

Д/г «Склади речення»

   У кожної дитини сюжетна картинка, за якою вона складає спочатку речення з двох слів, потім з трьох, чотирьох, відтворюючи графічне зображення кожного речення.

Дефектолог:

- Ви гарно справилися із першим завданням, перейдемо до  наступного. Незнайко не вміє розрізняти речення та слова у мовленні. Нагадайте, будь ласка, як вимовляються слова у реченні? Так, послідовно, одне за одним. У реченні про щось або про когось повідомляється.

 

Д/г «Будь уважним»

  Педагог по черзі вимовляє слова, які не мають певної послідовності за змістом, потім речення і так далі. Діти повинні виокремлювати речення з мовленнєвого потоку. (Гризти, білка, горіх. Білка гризе горіх…)

Фізкультхвилинка

 Руки в сторони та вгору - на носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору - й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо, добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо. Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно, все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись і товаришу всміхнулись.

 

Дефектолог:

- Ви трішки відпочили і нас чекає наступне завдання. Тепер вам потрібно скласти речення за цікавою схемою.      

Д/г «Цікаві схеми»

   Діти складають речення за поданими схемами, в яких замість деяких смужок-слів зображені малюнки.

 

3. Перетворювальна діяльність.

Дефектолог:

- У нас залишилось останнє завдання від Незнайки. Йому дуже подобається гратися у пісочниці і він пропонує вам намалювати схеми речень на піску.

Д/г «Намалюй речення»

Діти складають речення та малюють схему на піску.

 

4. Оцінно-підсумкова діяльність.

Педагог змінює сумного смайлика на веселого.

Дефектолог:

- Молодці, ви справилися з усіма завданнями і наш смайлик повеселів. Незнайко дуже вдячний за допомогу. Ви навчили його відрізняти речення від простих слів,  складати речення та схеми до них, навіть складати речення за схемами. Чи всі завдання були для вас цікавими? (Відповіді дітей).

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
12016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку