Конспект заняття з пізнавального розвитку та морального виховання для дітей старшої групи "Добро врятує світ"

Про матеріал
Конспект заняття з пізнавального розвитку та морального виховання для дітей старшої групи "Добро врятує світ". Розробила вихователь КЗДО №257 Токар Тетяна Миколаївна. Використання конспекту можливе педагогами дошкільних закладів, вчителями початкових класів та батьківською спільнотою.
Перегляд файлу

               Комунальний заклад  дошкільної освіти

                                       (ясла – садок) № 257

                                    Криворізької міської ради

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Конспект заняття

    з пізнавального розвитку

     для дітей старшої групи

 на тему:

        «Добро врятує світ»

 

 

 

 

      Підготувала:

  вихователь гр.№4 КЗДО № 257

                     Токар Т.М.


 

 

 

 

                                    Кривий Ріг 

                              «Добро врятує світ»

 

Мета: поглибити знання дітей про такі моральні категорії, як доброта, вдячність. Формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки, переконання про те, що добре жити з добрими людьми.

 Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. Вправляти в умінні правильно виражати свої почуття.

 Розвивати оцінні навички, вміння дітей оволодівати адекватними формами прояву своїх почуттів у спілкуванні.

Виховувати у дітей бажання бути приємними людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування.

Акцентувати увагу дітей на їхніх позитивних рисах, а не на недоліках. Активізувати в мовленні дітей ввічливі слова.

 

Матеріал: клубок ниток, валентинка, червоні та чорні сердечка, збірка прислів’їв та приказок про доброту, музика, свічка, склянка, ножиці, клей, пензлі, серветки,  кольоровий папір та картон.

 

Підготовка дітей: читали казки про добрі та погані вчинки, проводили бесіди про добро і зло, про ввічливість, розгляд ілюстрацій про добрі вчинки, розігрування та обговорення ситуацій про добрі та погані звички та вчинки.

 

Підготовка вихователя: склала конспект заняття, вивчила з дітьми прислів’я та приказки про доброту, гімн доброти, розглядали ілюстрації, грали в дидактичні ігри «Квітка добрих справ», «Добре-погано», приготувала костюм для доброти, облаштувала кімнату для заняття.

 

                                      Хід заняття:

Діти заходять до зали, вітаються з гостями.(добрий день)

  • Діти, що ви тільки що зробили? (привіталися з гостями)
  • Діти, зустрівши на вулиці друга, що ви йому скажете? (доброго дня, привіт!).Так , ви привітаєтесь. Молодці, усе це слова привітання. Чемні люди завжди вітаються, бажають одне одному здоров’я, доброго дня, ранку.
  • Що означає – «здрастуй» ? Таке гарне  слово. Все тому, що здрастуй – значить «будь здоровий».
  • Подивіться, що у мене в руках?
  • Вірно, це валентинка.
  • А ви знаєте, коли дарують валентинки?
  • Вірно, валентинки дарують на Свято Валентина, в День закоханих.
  • Що ж це за свято? Це свято святкують 14 лютого. Це день , коли говорять про любов, доброту, щирість, за що люблять. В цей день виховується толерантність, людяність. Тож і ми сьогодні поговоримо про доброту, добрі вчинки.

Вихователь:

  • Діти, подивіться, що в мене в руках? (клубок ниток)
  • Той, кому він в руки попаде,

Добре слово всім нехай назве.

 

Вправа «Поділися добрим словом».

Діти стають разом з вихователем у коло, передають одне одному клубочок, по черзі називають добре слово і намотуючи ниточку на палець, утворюють нитяне коло.

 

Вихователь:

  • Подивіться, у нас утворився ланцюжок добрих, щирих слів. А чи змінився від них ваш настрій?
  • У мене на серці стало приємно і тепло. А у вас?
  • Давайте змотаємо наш добрий клубочок і нехай тепер він буде у нас в групі. А якщо комусь стане сумно, чи будуть потрібні щирі слова, він може трохи потримати клубочок у руках – і одразу пригадати їх.
  • Скажіть, а вам завжди весело? Чи трапляються такі дні, коли ви чимось засмучені?
  • Чому людині може бути погано? (якщо її хтось образив, чи просто стало сумно, чи щось трапилось).
  • А як ми можемо дізнатись, що людині погано на душі? (коли очі сумні, коли вона не усміхається, коли плаче).
  • А як можна допомогти людині, якій погано? (запропонувати свою допомогу, спробувати розважити її, розвеселити, зробити подарунок, пригостити смачним, поділитися іграшкою, пожаліти тощо).

 

  • Діти, на що схожа доброта? (в неї мамині усміхнені очі, ніжні та ласкаві бабусині руки, помірно суворий погляд батька).
  • Де живе доброта? (людському серці).
  • Чим займається? (добрими справами).
  • Якого кольору може бути?
  • Вона тепла чи холодна?
  • Де ми можемо її побачити?

 

Вихователь розповідає:

За синіми морями, дрімучими лісами, високими горами живе її величність Доброта. Вона намагається зробити світ добрішим. А тому завжди серед людей приходить до них на допомогу без нагадування і благань. Доброта вміє розділити і радість , і горе з рідними і друзями та просто з незнайомими людьми. Щодня, тільки на небі з’явиться ласкаве сонечко, вона розсіває свої зерна – зерна доброти у дитячих душах.

 

(чується спокійна музика, заходе дівчина-Доброта. Вона роздає дітям червоні валентинки у формі сердечка, що символізують любов і доброту людського серця).

 

Доброта:

  • Добрий день, діти, я – Доброта. Я потрапила до вас, бо знаю, що ви добрі і гарні діти і тому подарувала вам ці сердечка як символ самих світлих і добрих почуттів, такі як любов, вірність, дружба і звичайно доброта.
  • Я прийшла не одна, із собою я принесла свічечку. Погляньте, яка в неї вогняна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуваємо? (тепло).
  • Як ви гадаєте, чи може людина світитися , як свічка і дарувати світло та тепло? (так). За якої умови  це може статися? (коли людина робить добрі справи, гарні вчинки).

 

Вихователь:

  • У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює, ніби притягує до себе. Якщо накрити її скляним ковпаком (вихователь накриває свічку склянкою), то побачимо світло є, а  тепла не відчуваємо. Запалена свічка – добра , щира людина, а свічка, накрита склянкою – це людина , яка дбає тільки про себе.

 

Доброта:

  • Нехай ця свічка залишається з вами і нагадує, якою людиною треба бути.

 

Вихователь:

Та поруч із Добротою живуть слуги Зла, Жорстокості, Злість, Лінь, Сварка і Байдужість. Вони шукають серед дітей собі друзів.

 

(звучить сувора музика , забігає хлопчик, який символізує Зло, Жорстокість, Злість, Лінь, Сварку і Байдужість.)

 

Хлопчик:

  • Я –жорстокість, я – злість, я – лінь, і сварка я, і байдужість я.

 Закликаю нічого не пробачати,

чорну злість у собі завжди  зберігати,

не допомагайте рідним, друзям,

не вчіться гарному,

ніколи не піддавайтесь,

завжди сперечайтесь,

зростайте , дітки, байдужими,

інших зневажайте,

про себе тільки дбайте,

 на чуже горе уваги не звертайте,

чорне сердечко у собі плекайте.

(хлопчик роздає чорні сердечка дітям).

 

Вихователь:

  • Діти, чи сподобались вам подарунки? Давайте викинемо у мішок для сміття погані почуття та вчинки.

 

Вправа «Цього треба позбутися».

(Діти називають те , чого б бажали позбутися і  викидають чорні сердечка у мішок.)

 

Доброта:

  • Мої маленькі друзі, не слухайте цього хлопчика. Він думками , словами, діями може завдати болю кожному з нас.

 

Вихователь:

  • Давайте цього хлопчика запросимо пограти з нами у гру. Може він перетвориться на доброго, чуйного хлопчика.

 

Гра «Ввічливо чи не ввічливо».

Вихователь:

  • Перевіримо, чи вмієте ви правильно поводитись. Якщо ви погоджуєтесь, то плескайте в долоні, а якщо -  ні, то тупайте ногами.

 

       Прибери мерщій в кімнаті,

       Й чистим, вмитим за сніданком

       Привітайся до матусі:

       -   Рідна, з добрим ранком!

 

У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі,

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі!

 

Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким,

І ні за що слів «будь ласка»

І «пробачте» не кажи!

 

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить,

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг.

 

 

 

Вихователь:

  • Молодці, діти, ви обрали такі чесноти, які притаманні добрим, чуйним людям. Ці люди схожі на чарівників. І кожен з нас може стати чарівником. - - Як ви думаєте, за якої умови? (робити добрі справи). Тож давайте складемо з вами «Правила доброти».

- Тож за яких умов доброта може оселитися в наших душах?

 

Складання  «Правил доброти».

  • Дбати про слабких, маленьких, старих, хворих;
  • Не заздрити;
  • Жаліти інших, а не себе;
  • Своїми вчинками приносити радість;
  • Не завдавати болю.

 

Вихователь:

  • Діти, давайте з вами пригадаємо прислів’я та приказки про добро.

(діти розповідають прислів’я та приказки про добро.)

( Додаток 1.)

 

Вихователь:

  • Сьогодні нам було затишно і приємно. І не тільки тому, що Доброта – наша гостя подарувала нам сердечка і свічечку, яка нас зігрівала і нам світила, а тому , що в кожній дитині є доброта, кожен в нашій групі добрий і чуйний. Доброта живе в наших родинах. Подивіться, наш гість – злий хлопчик, перетворився на доброго. Не даремно в народі кажуть «Добро перемагає зло».
  • Тож давайте, діти, заспіваємо усі разом «Гімн Доброти».

( всі співають  «Гімн Доброти».)

(Додаток  2)

Доброта:

  • Нехай поруч із вами усім людям буде тепло і затишно!

 

Вихователь:

  • А тепер, діти, давайте пройдемо з вами до нашої майстерні і виготовимо валентинки, які ви подаруєте найдорожчім людям, а найдорожчі люди на землі – це ваші батьки.

(діти виготовляють валентинки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      Додаток 1.

 

 

  • Коли тебе добрі люди шанують, шануйся сам;

 

  • Не одяг красить людину, а добрі діла;

 

  • Хто людям добра бажає, той і собі має;

 

  • Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту;

 

  • Від добра  добра не шукають;

 

  • Все добре переймай, а зла уникай;

 

  • Добре діло роби сміло;

 

  • Добре роби, добре й буде;

 

  • З добрим поживеш – добре й переймеш, з лихим зійдешся – й свого позбудешся;

 

  • Світ не без добрих людей;

 

  • Хочеш собі добра – не роби нікому зла;

 

  • Хто добре робить, тому зло не шкодить;

 

  • Де є добрі люди, там біди не буде;

 

  • Доброго тримайся, поганого цурайся;

 

  • Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся;

 

  • Часок у добрі побудеш – все горе забудеш;

 

  • Добро не лихо, ходить тихо.

 


 

 

 

 

 

 

 

                                                Додаток  2.

 

                                         « Гімн доброти»

 

 

Добрий день вам, люди добрі,

Зичу вам добра я.

Хай без хмар життєвий обрій

Сонечком вам грає.

 

Поділіться добротою,

Йдіть на добре діло.

І проймуться чистотою

І душа, і тіло.

 

Дружать квіточка і бджілка,

Дружать море й кораблі,

Дружать в небі місяць, зірки,

Пори року на землі.

 

Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти,

Дружать у садку малята,

Подружились я і ти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
2243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку