Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад
(ясла – садок) № 257
Криворізької міської ради
Конспект
спеціально організованої діяльності
вихователя та дітей старшої групи
«Весняна прогулянка».
Підготувала:
Вихователь Токар Т.М.
Спеціально організована діяльність вихователя та дітей
«Весняна прогулянка».
Програмовий зміст: систематизувати уявлення дітей про весну як пору року за основними суттєвими ознаками. Формувати знання про народні традиції та обряди зустрічі весни. Уточнити знання дітей про послідовність весняних змін в природі (збільшення дня, підвищення температури, приліт птахів тощо), зокрема зміни, викликані підвищенням активності сонця, значення сонця, тепла для пробудження природи, росту рослин.
Заохочувати дітей милуватися весняним небом, хмарками, уточнити особливості неба навесні. Формувати розуміння того, як вигляд неба залежить від погоди.
Розширювати уявлення і знання дітей про перші квіти, про їх значення в нашому житті.
Вчити дітей спостерігати весняну природу: розглядати і описувати пролісок, визначати істотне.
Узагальнювати й систематизувати знання дітей про життя перелітних птахів, пояснити дітям, чому співають птахи.
Вчити робити самостійні висновки під час спостереження, вести діалогічну бесіду. Викликати у дітей зацікавленість до навколишнього світу. Розвивати спостережливість, мовлення, активізувати увагу і пам’ять. Формувати бажання берегти природу. Виховувати інтерес до природи, любов до пернатих друзів.
Попередня робота: бесіда про ознаки весни, її прикмети, розучування закличок, розгадування загадок про весну та її ознаки, читання казок , оповідань та віршів, розгляд ілюстрацій, спостереження за погодними явищами, розповідання віршів дітьми.
Хід прогулянки:
Інтерактивна вправа «Весняні вітання», «Мандрівка оплесків».
Мета: формування у дітей навичок взаємодії, спілкування, оптимізація позитивних емоцій
та творчості дітей.
- Подивіться, хто це на кущику сидить? (м’ячик, він шепоче мені на вушко, що він нас сьогодні у нас буде екскурсоводом, буде нам вказувати дорогу, де нас чекають сюрпризи)
- А чому ми вийшли з вами на вулицю? ( на прогулянку)
- Діти, подивіться на себе, один на одного – як ми всі з вами вдягнені? Який одяг на вас?
- Чому ми так одягнені легко, з чим це пов’язано? (це пов’язано зі змінами погоди, з тим , що сонечко стало гріти краще, на вулиці стало тепліше.
Сонце сяє, сонце сяє,
Вся природа оживає.
Мов красуня чарівна,
По землі іде вона.
Вихователь розповідає дітям про весну, чому її в народі порівнювали з гарною молодою дівчиною, чому весну називають чарівницею ( всі радіють, сніг розтав, все навкруги оживає, розквітають квіти, повертаються пташки, день збільшився, сонечко стало сильніше пригрівати).
(Діти розповідають заклички про весну)
Ой, іде весна, ой іде красна
Всім несе вона
Щастя й радості.
Ти скоріш, весно,
Розтопи сніжок,
Розтопи сніжок
Та зігрій лужок
Розгадування тестових вікторин, криптограм, складання павутинок та рим.
Завдання №1 «З’єднайте слова, що римуються»
ппт
З якого твору ці рядки? Хто їхній автор?
Завдання №2 «КРИПТОГРАМА» ( Ключ: читай через два склади)
(Що го не вмі за но ти по си , я ти. то сом )
Сонце в небі ясне сяє,
Промінці нам простягає,
Щедро нам проміння шле.
Здрастуй, сонечко моє.
Я з тобою подружуся,
Низько до землі вклонюся.
Спостереження з логічним завданням «Весняні вузлики»
- Ой, подивіться, м’ячик вискочив і покотився, давайте підемо за ним, куди він нас приведе?
(Квіти).
(Проліски, підсніжники, крокуси, різнокольорові – голубі, фіолетові, жовті, білі)
(Першоцвіти, бо зацвітають перші на весні)
(Ні, не можна, тому що вони маленькі, швидко зів’януть і ними більше ніхто не зможе помилуватися, ці квіти занесені до Червоної книги, вони охороняються).
- А хто літає над квітами? (бджілки, вони збирають пилок).
М’ячик покотився далі і зупинився біля ялинки. Чому? Що ви бачите на ялинці? (годівничку)
(Це птахи).
(З теплих країв)
(Шпачки, жайворонки, ластівки)
(Перелітними)
(Відлітали восени, тому що бояться холоду і голоду, взимку немає, що їсти, це теплолюбові птахи. А повернулися тому, що стало тепло, сніг розтав)
Вправа «Погодуємо пташок»
(Їх розганяє вітер.)
Подивіться, м’ячик знову покотився, давайте підемо за ним, куди він нас запрошує.
Діти підходять до ялинки і помічають щось приховане, відкривають – там вітрячки. М’ячик хоче , щоб ми визначили, чи є вітер, який – сильний чи легенький, в яку сторону дує.
(Проводиться дослід по визначенню напрямку і сили вітру)
Весела логоритміка «Дує, дує вітерець»
Налетів тихенький вітер
Захитались трави, квіти,
Вітер сили набирає,
Вже дерева нахиляє.
М’ячик котиться далі.
Діти ідуть далі з вихователем по території д/с, розглядають, що знаходиться і росте на території садка. М’ячик підкотився до кущика.
Трудова діяльність дітей на городі.
М’ячик котиться далі до городу
Дидактична гра «Що росте на городі, а що в саду?»
(вихователь показує картинки з зображенням овочів та фруктів, діти розповідають що де росте)
Фізкультура на повітрі з LEGO-конструктором
М’ячик покотився на спортивний майданчик.
а) Діти стають у коло, виконують ходьба по колу, на носочках, на п’яточках, як ведмедики, підскоком.
б) стрибки з обруча в обруч ( ми з вами будемо бджілками і будемо перелітати - перестрибувати з квітки на квітку).
в) перенесення цеглинок LEGO з обруча в обруч.
(Грати)
Рухлива гра «Бджілки» (діти бігають – літають коли світить сонечко, коли хмарина сонце закрила – діти присідають.)
Бесіда про дорожні знаки (світлофор, зебру), про правила переходу через дорогу.
Розв’язання ситуації
По пішохідному переходу ідуть пішоходи і їде машина, не пропускаючи пішоходів. Хто кого повинен пропустити?
- Подивіться м’ячик покотився далі. Що тут стоїть? (машини).Мабуть м’ячик пропонує нам пограти з машинками.
Рухлива гра «Хто швидше перевезе будівельний матеріал» (одна команда перевозить цеглини трикутної форми, друга - квадратної)
Рухлива гра «Знайди свій будинок» ( на підлозі розкладені обручі, в середині яких знаходяться по одній геометричній фігурі (трикутник, квадрат, круг). Дітям роздають по одній геометричній фігурі. Діти повинні за сигналом вихователя підбігти до того будиночка, в якому знаходяться такі ж геометричні фігури.)
Рухлива гра «Хто швидше побудує башту за зразком з цеглинок LEGO (вихователь будує башти командам, а команди повинні по одній цеглинкі побудувати такі ж самі башти)
Сюжетно – рольова гра «Збудуємо будиночки для бджілок»
Діти будують будиночки для бджілок (вулики) з того будівельного матеріалу, який перевозили машинками у рухливій грі.
Індивідуальна робота
Індивідуальні вправи «Слова перевертні» ( перегрупувати голосні та приголосні звуки, утворити нові слова від поданих слів : рис-сир, ікра – ріка, городи – дороги, вінок – вікно, сама – маса, літо – тіло),
«Складові весни» ( утворити і назвати слова:
со, це, н - сонце;
на, ве, с - весна;
ра, те, ва - трава;
ти, ві, к - квіти;
та, п, х - птахи;)
Дидактична вправа «Збери квіти по кольорам»
(діти вибирають з купи квітів окремо квіти червоного, голубого, жовтого, фіолетового кольорів)
Розвивальна гра «Квітуча галявина» , «Побудуй і опиши» з цеглинок LEGO (розвивати спритність, увагу, координацію рухів, активність, інтерес до участі в грі, збагачувати руховий досвід)
Вільні ігри дітей (з конструктором LEGO, вітрячками, іграшками).
(Проводиться гра «Жук»)
Жук літає : «Жу – жу – жу,
Всіх сьогодні розбужу,
Прокидайтеся від сну
Зустрічати йдем весну» (Діти бігають, промовляючи слова)
А травиця шепче : «Шу – у – у»
Я рости спішу, спішу…» (Діти присідають і потихеньку підводяться)
Віти листям шелестять
Сонце раді ми вітать. (Діти піднімають руки вгору і махають ними)
Підсумок прогулянки.