Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку "Цікавий світ рослин"

Про матеріал
Тема: « Цікавий світ рослин» Мета: удосконалювати знання дітей про рослини. Показати дітям значення води та необхідність тепла для росту рослин; необхідність сонячного світла для кращого росту рослин; систематизувати уявлення дітей про послідовність змін у природі восени, розкрити зв'язок між настанням холоду та станом рослин. Розвивати спостережливість, допитливість, уважність, мовлення дітей. Пробуджувати у дітей цікавість до самостійного отримання знань. Формувати позитивне та бережне ставлення до світу живої природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Тема: « Цікавий світ рослин»

Мета: удосконалювати знання дітей про рослини.  Показати дітям значення води та необхідність тепла для росту рослин; необхідність сонячного світла для кращого росту рослин; систематизувати уявлення дітей про послідовність змін у природі восени, розкрити зв'язок між настанням холоду та станом рослин. Розвивати спостережливість, допитливість, уважність, мовлення дітей. Пробуджувати у дітей  цікавість до самостійного отримання знань. Формувати позитивне та бережне ставлення до світу живої природи.

Матеріали: демонстраційна папка «Квіти восени», рослини, одна з яких з прив’ялим листям,лопатки для розпушування грунту, дзеркальця, горщик з землею, цибулька,  поліетиленовий пакет, нитки,

Хід заняття.

Привітання.

Вихователь: діти, я вам пропоную сьогодні потрапити у неповторний світ рослин. А неповторний він тому що, знайти дві однакові квітки майже неможливо. Погляньте за вікно, що ви бачите на нашій клумбі? (відповіді дітей)

Квіти, такі гарні. Які квіти зараз квітнуть? (жоржини, хризантеми). давайте розглянемо папку «Квіти восени» та згадаємо, які осінні квіти. (розгляд)

Діти, а чи всі квіти ростуть на вулиці? (ні), а як називають рослини, що ростуть в приміщенні? (кімнатні). Пропоную вам підійти до нашого куточку рослин, і поглянути на наші квіти. Чи квітнуть наші квіти? Які саме? (відповіді дітей). Діти, а що потрібно рослинам для життя? (відповіді дітей). Давайте перевіримо ваші відповіді у лабораторії Фіксиків.

(діти йдуть до лабораторії)

Вихователь: сьогодні ми вперше будемо проводити досліди, тому слід познайомити вас з правилами лабораторії.

  1. Коли зайшов у лабораторію, одяг спеціальний одягни.
  2. Будь уважним та обережним.
  3. Не заважай іншим виконувати досліди.
  4. Приступати до виконання можна лише після дозволу вихователя.
  5. Нічого не куштуй.
  6. Обережно, щоб нічого не потрапило в очі, якщо сталася така ситуація миттєво промий очі водою.
  7. Після дослідів, обов’язково вимий ретельно руки.
  8. Не можна брати речовини та ємкості зі спеціальним знаком, оскільки вони можуть бути небезпечними.
  9. В лабораторії дозволяється: спостерігати, роботи висновки, допомагати один одному.
  10.  В лабораторії не можна шуміти!

Вихователь: правила ми повторили, можемо досліджувати.

Дослід 1. Чи потрібна рослинам вода?

Діти, на столі стоїть дві кімнатні рослини, погляньте на них і скажіть у ому різниця? (одна рослина зелена, а на іншій листя прив’яле). Як ви гадаєте чому так сталося? (відповіді дітей)

Вірно, одну рослину поливали та доглядали, а іншу – ні. Чи можна допомогти рослині знову стати зеленою і квітучою? Як саме? ( відповіді дітей)

Отже, рослинам для життя потрібна вода, якщо рослину не поливати, вона починає засихати і помирати.

Давайте поллємо рослину і розпушимо грунт.

Дослід 2. Чи дихають рослини?

Діти, як ви гадаєте рослини дихають? (відповіді дітей) пропоную це перевірити за допомогою досліду. як можна перевірити, чи дихає людина? (припущення дітей). Перевірити чи людина дихає можна за допомогою дзеркальця. У вас на столі лежать дзеркальця візьміть їх і подихайте на них, що трапилось? (дзеркальце запотіло). Це і означає, що людина дихає. Давайте піднесемо дзеркальце до рослини. Щось відбувається? (ні). Отже, дзеркальце нам не допоможе. Я пропоную скористатися поліетиленовим пакетом. Оберіть квітку для досліду. Тепер слід одягнути пакет на квітку і обережно зав’язати пакет, поставити рослину на світло. Тепер треба почекати, я пропоную провести психогімнастику «Квітка»

Психогімнастика.

Вихователь: діти, давайте поглянемо, що змінилося. Діти розглядають квітку. Що з’явилося на пакеті? Крапельки вологи. Пакет став вологим, через те, що квітка випаровує вологу і повітря що з’явилося всередині пакету стало вологим. Оскільки ми перекрили доступ повітря, зав’язавши низ пакету, то ми можемо стверджувати, що рослини дихають. Вчені доказали, що рослини поглинають вуглекислий газ ( шкідливий ), а в процесі дихання вивільнюють кисень, який дуже нам потрібен для дихання.

Отже, рослини дихають і випаровують вологу, тому їх слід поливати.

Вихователь: діти, я пропоную вам дізнатися вдома у своїх родичів, чому у лісі волого і прохолодно влітку, а ще дуже легко дихати.

  • Чи потрібно оберігати та доглядати за рослинами?
  • Вірно, рослини нам дуже потрібні, тому слід їх доглядати і садити. Давайте разом посадимо корисну рослину. Що це у мене? (цибулька). Вона корисна, бо вбиває мікроби. У нас є горщик з землею, потрібно зробити ямки та посадити у них цибульку, загорнути землею та полити її. (діти виконують дії під наглядом вихователя). Молодці, цибульку ми заберемо до групи і будемо спостерігати за нею.
  • Сподобалось вам у лабораторії? Що нового ви дізналися?
  • Дякую вам, а нам вже час повертатися у групу.

 

 

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
2719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку